شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

11 هزار ‌میلیارد تومان خسارت کشاورزان از خشکسالی و سیل

وزیر جهادکشاورزی خسارات وارده به کشاورزان به دلیل خشکسالی و سیل را بیش از 11‌هزار‌ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برای حل این مشکل تنها یک‌هزار‌ میلیارد تومان در دولت به تصویب رسیده و یک‌هزار و 500‌میلیارد تومان درحال طی مراحل تصویب است که با این بودجه‌ها نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

6500 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود

علی‌محمد چهاردولی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که آبرسانی به 6500 روستای کشور با تانکر انجام می‌شود، گفت: به منظور حل بحران آب مجلس شورای اسلامی با همکاری وزارت نیرو یک طرح دو فوریتی را تدوین می‌کند که در دستورکار آن ارایه گزارش وزیر نیرو از وضع بحرانی آب در کشور بررسی شد.

4000 مگاوات کاهش مصرف برق با تعطیلی اداره‌ها

درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد پیک مصرف برق در ‌سال‌جاری به مرز 50‌هزار مگاوات برسد، تاکنون رکورد 47‌هزار و 116 مگاوات مصرف در روز بیست‌وپنجم تیرماه به‌عنوان پیک مصرف ثبت‌شده است و این درحالی است که براساس آمار می‌توان دریافت که اداره‌ها در اوج مصرف برق سهمی حدود 4000 مگاوات دارند.

2300 هزارتن  برنج در‌ سال 93 تولید می‌شود

جمیل علیزاده‌شایق میزان تولید برنج در ‌سال 93 را 2میلیون و 300‌هزار تن پیش‌بینی کرد و در رابطه با کیفیت برنج امسال گفت: با توجه به بارندگی‌های فروردین و آفتاب مناسب، برنج امسال از کیفیت خوبی برخوردار است و استان‌های شمالی برداشت محصول را آغاز کرده‌اند.

 

 

 

 


تعداد بازدید :  73