شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 واردات گازويیل صفر شد| محسن مظلوم‌فارسی‌باف مدیرکل برنامه‌ریزی انرژی وزارت نفت اعلام کرد: سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع در نیروگاه‌های کشور سبب شد میزان واردات گازوییل به کشور از ابتدای امسال به صفر برسد. وی گفت: در صورتی که تغییر راهبردی در سیاست‌های وزارت نفت رخ نمی‌داد و نیاز به افزایش میزان ذخیره‌سازی در نیروگاه‌های کشور متناسب با عملکرد سالیان پیش بود.
 کولرها 15‌هزار مگاوات برق بلعیدند| عليرضا احمدي‌يزدي، معاون دفتر مديريت مصرف توانير یکی از دلایل جهش مصرف برق تابستانی کشور را دستگاه‌های سرمایشی به‌ویژه کولرها اعلام کرد و گفت: حدود 15‌هزار مگاوات افزایش مصرف برق به دلیل روشن‌شدن کولرها در فصل تابستان است.  
 تدابیر ویژه آبرسانی برای 23‌میلیون نفر| حمیدرضا جانباز، مشاور وزیر نیرو از دستورکار ویژه وزارت نیرو برای آبرسانی به جمعیت 23 میلیونی 12 کلانشهر کشور خبر داد و گفت: پيش‌بيني اين بود كه 517 شهر در آستانه تنش آبي قرار دارند. از ميان اين شهرها 12 كلانشهر با مجموع جمعيت 23 ميليون نفر در دستوركار ويژه قرار گرفته است.
 قیمت مسکن در رمضان هم ارزان شد| حامد مظاهریان، معاون وزیر راه از کاهش قیمت مسکن در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ممکن است در ماه‌های آینده بازار با تحرک بیشتری روبه‌رو شود اما تغییر قیمت‌ها در بخش مسکن، بیش از تورم سالیانه نخواهد بود. او اظهار داشت: تعداد مبایعه‌نامه‌ها در ماه جاری نسبت به ماه قبل حدود 25‌درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده تأثیر ماه مبارک رمضان بر معاملات بازار مسکن است.


تعداد بازدید :  61