شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

داعش یک فیلم ویدئویی از یک گروگان دیگر انگلیسی پخش کرد
رسانه‌های انگلیس اعلام کردند گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه یک فیلم ویدئویی جدید از یک انگلیسی دیگر منتشر کرده که به احتمال زیاد گروگان آنهاست. به گزارش ایرنا، در این فیلم ویدئویی مردی که لباس نارنجی به تن دارد پشت میزی نشسته و می‌گوید زندانی گروه داعش است و مردم کشورهای غربی را خطاب قرار می‌دهد. در این فیلم ویدئویی جدید، به غیر از این گروگان که گفته می‌شود «جان کتلی» خبرنگار ربوده شده انگلیسی است، شخص دیگری دیده نمی‌شود. گفته می‌شود این خبرنگار انگلیسی در‌ سال 2012میلادی در سوریه ربوده شده است. این گروگان انگلیسی در این فیلم ویدئویی می‌گوید، دولت‌های آمریکا و انگلیس برخلاف کشورهای دیگر که برای آزادی شهروندانشان مذاکره کرده‌اند، وی را به حال خود رها کرده و به دنبال شروع جنگی دیگر هستند.

اولاند: فرانسه در عملیات آمریکا در سوریه مشارکت نمی‌کند
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه  پنجشنبه اعلام کرد: این کشور در عملیاتی که قرار است آمریکا در سوریه انجام دهد مشارکت نخواهد کرد. به گزارش ایرنا، اولاند با یادآوری مشارکت فرانسه در مقابله با گروه ترویستی داعش در خاک عراق گفت: با وجود این همکاری، ما در عملیاتی که آمریکا در سوریه انجام خواهد داد مشارکت نمی‌کنیم. رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین تأکید کرد: حضور فرانسه در عملیات مقابله با داعش در عراق تنها هوایی خواهد بود و ما نیروی زمینی به این کشور اعزام نخواهیم کرد. وی افزود: پروازهای هوایی جنگنده‌های فرانسوی از پایگاه این کشور در امارات متحده عربی انجام می‌شود. اولاند همچنین گفت: دولت عراق از فرانسه خواهان ارسال تسلیحات به این کشور شده است.

روسیه از تصویب قانون خودمختاری   در اوکراین استقبال کرد
وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تصویب قانون اعطای خودمختاری به استان‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین توسط دولت مرکزی این کشور استقبال کرد. در این بیانیه در مورد سند قانون خودمختاری مناطق لوهانسک و دونتسک گفته شده است: روسیه این سند را گامی در مسیر درست می‌داند که در راستای مفاد بیانیه دوم ژوییه ژنو برای حل‌وفصل بحران اوکراین است. وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: این قانون نحوه فعالیت نهادهای مدیریت محلی مناطق در بخش‌هایی از استان‌های لوهانسک و دونتسک را مشخص می‌کند و در صورت اجرا، شرایط لازم برای بهبودی وضع این مناطق و رعایت حقوق ساکنان آن را تأمین خواهد کرد. مجلس «رادای» اوکراین روز سه‌شنبه با اکثریت آرا قانون اعطای خودمختاری به بخش‌هایی از استان‌های لوهانسک و دونتسک را که تحت کنترل شبه‌نظامیان جدایی‌طلب قرار دارد، تصویب کرد.

هشدار نماینده آیت‌الله سیستانی بابت اشغال عراق
نماینده مرجع عالیقدر شیعیان عراق ضمن تأکید بر قدرت و توانایی مردم عراق برای از بین بردن داعش نسبت به نقض استقلال این کشور به بهانه کمک و حمایت از بغداد هشدار داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه‌نیوز عراق، «عبدالمهدی الکربلايی»، نماینده آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق در خطبه نمازجمعه این هفته در کربلا نسبت به نقض استقلال عراق و اعمال تصمیم طرف‌های بیگانه به بهانه کمک کردن به عراقی‌ها هشدار داد و گفت: تمامی کشورها باید در جنگ علیه داعش شرکت کنند اما نباید روند کمک به عراق را به‌عنوان بهانه‌ای برای لطمه زدن به استقلال این کشور و اعمال سلطه و تصمیمات خود به کار گیرند. وی از دستگاه‌های امنیتی خواست تا به حمایت از شهرها و اماکن مقدس بپردازند و از انجام فعالیت خود در مناطق درگیر کوتاهی نکنند.

مسئول سازمان ملل: اسرائیل مانع ورود ما به اراضی فلسطینی برای تحقیقات شد
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به وی اجازه ورود به کرانه باختری و قدس اشغالی برای تحقیق درباره تجاوزات این رژیم را نداده است. به گزارش تسنیم، «مکاریم ویبیسنو» در بیانیه‌ای که دفتر سازمان ملل در قاهره منتشر کرد، گفت که اسراییل به وی اجازه ورود به کرانه باختری و قدس اشغالی برای تحقیق درباره تجاوزات این رژیم و نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم را نداده است.  وی تصریح کرد که تصمیم دارد طی روزهای 20 و 28 سپتامبر جاری به فلسطین سفر کند و هدف وی از این سفر نیز جمع آوری اطلاعات اولیه درباره اوضاع حقوق بشر در اراضی فلسطین اشغالی به‌دنبال عملیات نظامی اسراییل طی دو ماه اخیر است که در جریان آن بیش از 2‌هزار غیرنظامی فلسطینی ازجمله 501 کودک شهید   شدند.


تعداد بازدید :  174