شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
خبر

انتقاد آيت‌الله جنتي از2  وزارتخانه در تريبون نمازجمعه
امام جمعه موقت تهران در سخنانش در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران با تأکید بر این‌که باید از فتنه درس گرفته شود، خاطرنشان کرد: فتنه مسأله براندازی بود؛ من دلم نمی‌آید نفرین کنم ولی کسانی که این فتنه را نپذیرفتند و حقیقتش را انکار کردند، استحقاق نفرین دارند و با سکوتشان یا با چراغ سبز نشان دادنشان به فتنه‌گران و خانواده فتنه‌گران، فتنه را نادیده گرفتند و گاهی تعبیراتی می‌کنند و اجمالا قبول ندارند؛ چه چیز را قبول ندارید؟ مگر اسراییلی‌ها نگفتند که بزرگترین سرمایه ما در ایران اینها هستند؟ اگر حرف ما را قبول ندارید حرف آنها را قبول کنید.
به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رهبر انقلاب در ملاقات هیأت دولت فرمودند فتنه، خط قرمز ماست. از شاخه‌های این حرکت ضد انقلابی و فتنه، حذف نیروهای انقلابی است؛ ایشان فرمودند به اسم اعتدال نیروهای مومن را کنار نزنید؛ مگر این جمله برای ایشان نیست؟ پس چرا در یک وزارتخانه‌ای - که کاش می‌توانستم اسم ببرم - 74 مهندس را با سطح بالای علمی به اسم بیسواد بیرون می‌کنند و این 74 نفر جدول نوشتند که موجود است که سوابق تحصیلی ما این است و ما درس خوانده‌ایم، رتبه‌های بالای علمی داریم و مهندسیم؛ بعد می‌گویند ببینید ما بیسوادیم یا شما بیسوادید و مغرض؟ جنتی ادامه داد: رهبری فرمودند که نمایندگان مجلس باید به تعهدی که داده‌اند عمل کنند؛ تریبون مجلس باید جلوی این حرف‌ها بگیرد و تنها نمازجمعه نباشد؛ اینها همین‌طور دارند در وزارت علوم و جاهای دیگر این بچه‌ها را حذف می‌کنند؛ اگر اینها بروند چه کسانی می‌آیند؟ پیداست چه کسانی می‌آیند؛ آنهایی که با فتنه آشنا هستند و فتنه‌دوست هستند و یار فتنه‌گران هستند می‌آیند. خطیب نمازجمعه این هفته تهران ادامه داد: شما و همه انقلابیون و ولاییون باید نگران باشید که کجا دارند فرهنگ اسلامی را تضعیف می‌کنند؛ کجا دارند نیروهای مذهبی را تضعیف می‌کنند و کجا دارند فرهنگ غربی را رشد می‌دهند؛ حرف خیلی است و از این موضوع می‌گذرم و درد دل خیلی داریم ولی بالاخره یک نوبتی پیدا می‌کنیم در نمازجمعه حرف خودمان را می‌زنیم و جاهای دیگر اگر تریبونی داشته باشیم حرف‌ها را خواهیم زد. آیت‌الله جنتی با تأکید بر این‌که نباید گذاشت افراد ناباب در دانشگاه‌ها نفوذ کنند و دانشگاه باشگاه سیاسی سیاستمداران نیست، خطاب به دانشجویان و استادان گفت: شما باید در دانشگاه، سرباز اسلام باشید. دانشگاه جای رشد علمی و فناوری است و باشگاه سیاسی سیاستمداران نیست؛ سلامت دانشگاه را حفظ کنید تا دانشگاه به خوبی به اهداف خودش برسد.

واکنش سپاه به شایعه حضور گروه‌های تکفیری در کردستان
فرمانده سپاه بیت‌المقدس با تکذیب حضور گروه‌های تکفیری در استان کردستان، گفت: مردم از وجود امنیت کامل در استان مطمئن باشند چراکه ما اجازه عرض اندام به مخلان امنیت مردم را نخواهیم  داد.
به گزارش فارس، سردار محمدحسین رجبی، اظهار کرد: فضاسازی و شایعه‌پراکنی کار طبیعی رسانه‌های معاند نظام است. فرمانده سپاه کردستان، یادآوری کرد: نقطه‌ به نقطه استان کردستان از امنیت پایدار مردمی برخوردار است و ما به‌عنوان سربازان واقعی نظام و رهبری، با قاطعیت تمام با هر کسی که بخواهد امنیت کردستان را برهم زند برخورد می‌کنیم. فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان در ادامه گفت: درحال حاضر بیش از 95‌درصد نیروهای سپاه کردستان به لحاظ ساختاری نیروهای بومی استان هستند.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس برگزار می‌شود
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از قطعی‌شدن برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در «نهاوند» و «تفت و میبد» خبر داد.
امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از قطعی‌شدن برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه «نهاوند»، «تفت و میبد» خبر داد و گفت: بعد از طرح این مسأله که انتخابات میان‌دوره‌ای در این دو حوزه برگزار نمی‎شود، موضوع را به سرعت مورد پیگیری قرار دادیم. وی با بیان این‌که برگزاری انتخابات در این دو حوزه، حق قانونی مردم است، گفت: قرار بود طی جلسه‎ای فوری، دلایل وزیر کشور درباره عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای را جویا شویم که خوشبختانه قبل از برگزاری این جلسه، وزیر نسبت به برگزاری این انتخابات متقاعد شد. رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر این‌که داشتن نماینده در قوه مقننه حقی است که قانون اساسی به مردم داده و باید تحت هر شرایطی مورد توجه باشد، ابراز داشت: عدم برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای به دلیل کمبود بودجه را نمی‌توان دلیل خوبی دانست زیرا برخورداری از نماینده حق قانونی مردم است و از سوی دیگر نماینده معین نیز آن‌طور که باید و شاید نمی‌تواند پیگیر حقوق مردم این حوزه‌ها باشد. وی با اشاره به اضافه شدن 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آن را قطعی دانست و ابراز کرد: طی هفته آینده مقدمات انجام این کار را نیز در مجلس انجام می‌دهیم.


تعداد بازدید :  208