شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
آشنا در واکنش به گشت موتوری انصار حزب‌الله:
محتشم بداند ترکتازی‌های دهه 70 به پایان رسیده است

شهروند| واکنش‌های دولت و دیگر گروه‌های سیاسی به مواضع انصار حزب‌الله در مورد گشت‌های موتوری همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین موضع‌گیری نسبت به صحبت‌های دبیرکل انصار حزب‌الله مبنی بر روانه کردن 4‌هزار نیرو به خیابان‌ها، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری گفته است: آقای عبدالحمید محتشم خوب است به یاد داشته باشد دوران تركتازی‌های دهه 70 به پایان رسیده است.
این صحبت‌ها درحالی است که هفته گذشته دبیرکل انصار حزب‌الله به‌طور قاطع از تصمیم تشکل متبوعش برای حضور در خیابان‌ها تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر و با محور حجاب سخن گفته بود. بعد از آن بسیاری از دولتمردان و حتی نمایندگان مجلس نسبت به این اظهارات موضع گرفتند و آن را اقدامی فراقانونی دانستند. محمدعلی اسفنانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفته بود طرح و برنامه اعلام‌شده برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر توسط نیروهای موتوری انصار حزب‌الله اقدامی کاملا غیرقانونی است.
روح‌الله جمعه‌ای رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور هم هفته گذشته تأکید کرد که وزارت کشور هرگونه حرکت دسته‌جمعی بدون مجوز حتی به بهانه امر به معروف و نهی از منکر را عین قانون‌شکنی می‌داند.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت هم چهارشنبه گذشته خطاب به انصار حزب‌الله گفته بود: آنها باید بدانند در سال‌های گذشته نیز این روش‌ها نه‌تنها موثر نبوده بلکه در پاره‌ای از موارد پدیده بدحجابی را تشدید هم کرده است.
نوبخت با تأکید بر این‌که دولت هیچ اقدام غیرقانونی و بدون مجوزی را تأیید نمی‌کند، عنوان كرد: ما مخالف این‌گونه اقدامات هستیم و دستگاه‌های ذیربط نیز باید در ارتباط با وظایف خود با این مسأله برخورد کنند. حالا حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با ایلنا نسبت به گشت ارشاد موتوری گروه انصار حزب‌الله واكنش نشان داده است. مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری خطاب به دبیرکل انصار حزب‌الله گفت: نه نیروی انتظامی و نه ارشاد و نه قوه قضائیه و نه وزارت كشور و نه حتی بسیج هیچ‌كدام از موتورسوارهای ایشان استقبال نخواهند كرد به‌خصوص این‌كه كلاه ایمنی به سر نداشته باشند.


تعداد بازدید :  136