شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
علی یونسی:
تلاش برای القای اختلاف بین ترک و فارس بیهوده است

شهروند| دولت یازدهم که بر سر کار آمد تلاش برای تقویت وحدت ملی را در دستورکار قرار داد. سبد رأی حسن روحانی در انتخابات 24 خرداد هم از رغبت اقوام و مذاهب مختلف کشور نسبت به انتخاب او حکایت می‌کرد. روحانی پس از تشکیل کابینه، علی یونسی را به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی مأمور کرد تا به‌طور ویژه پیگیر مسائل و مطالبات همه گروه‌های کشور باشد. یونسی هم از زمان انتصاب تا امروز سفرهای زیادی به نقاط مختلف کشور داشته و با گروه های دینی، قومی و مذهبی دیدار کرده است. پنجشنبه گذشته هم در نشست علمی همایش استاد شهریار در تبریز حاضر شده بود تا همچنان به مأموریت خویش ادامه دهد.
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در حاشیه این مراسم بر کار فرهنگی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در مقابل جریان‌هایی که قصد القای اختلاف بین اقوام ایرانی را دارند تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، علی یونسی با بیان این‌که در سطوح مختلف کشور کمترین حساسیتی درخصوص مردم آذربایجان وجود ندارد، افزود: از نظر اجتماعی ادغام کامل بین آذری‌ها و سایر اقوام صورت گرفته و آذری‌ها هیچ محدودیت و مانعی برای استفاده از فرصت‌های اجتماعی و ارتقای شغلی  ندارند.
یونسی اضافه کرد: بسیاری از مسئولان عالیرتبه نظام در همه مقاطع از آذری‌ها بوده‌اند و امروز هم مقام معظم رهبری منتسب به این منطقه  است.
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: البته عده‌ای از افراد که نفوذی هم در بین مردم و جریان‌های سیاسی ندارند در تلاش برای القای اختلاف بین ترک و فارس هستند که به نظرم تلاش بیهوده‌ای است. وی افزود: این افراد که عمدتا از خارج کمک می‌گیرند تلاش می‌کنند که توهم تبعیض در بین آذری‌ها ایجاد کنند و این توهم در بین برخی از اقشار وجود دارد. یونسی عامل به وجود آمدن این توهم را کم‌اطلاعی برخی از مردم به‌ویژه جوانان از تاریخ و فرهنگ آذربایجان و کوتاهی در اطلاع‌رسانی از جایگاه آذری‌ها در کشور دانست و وظیفه مسئولان در مقابل القائات بدخواهان را توجیه و آگاه‌ سازی مردم عنوان کرد.


تعداد بازدید :  141