شماره ۳۸۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ شهريور
صفحه را ببند
... بارش باران در سواحل شمالی

براساس آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوا‌شناسی کشور طی امروز و فردا، شاهد بارش باران در سواحل شمالی کشور، استان اردبیل و شمال استان آذربایجان شرقی خواهیم بود که این وضعیت گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشترین میزان بارش در استان‌های مازندران طی امروز خواهد بود. در این روز طی ساعات بعداز ظهر تا اوایل شب رشد ابر، رگبار موقتی، باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق زاگرس مرکزی نیز پیش‌بینی می‌شود. شمال ارتفاعات البرز، دامنه‌های زاگرس جنوبی و استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری و ایلام در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب با ابرناکی و وزش باد مواجه خواهد بود. همچنین طی امروز بارش‌های پراکنده‌ای را در استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان خواهیم داشت.  وضعیت دریای خزر در این مدت مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به افزایش سرعت باد در استان‌های البرز و تهران، احتمال بروز گرد و خاک در این دو استان وجود دارد. در سه روز آینده طوفان و گرد و خاک منجر به کاهش دید افقی در مناطق شرقی کشور بخصوص زابل خواهد شد.
آسمان تهران طی امروز، صاف و در پاره‌ای از نقاط با گرد و خاک پیش‌بینی شده است. بیشینه و کمینه دما در این استان نیز به ترتیب ۳۳‌و‌۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. کیفیت هوای پایتخت طی روز گذشته بر اساس شاخص‌های کیفیت هوا، در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته در تهران به ترتیب روی اعداد ۲۰، ۹، ۴۰ و ۱۹ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۴ و ۵۷ قرار دارد.
در هفته گذشته استان‌های اردبیل و چهارمحال‌وبختیاری، خنک‌ترین و استان‌های خوزستان و ایلام گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند. در شبانه روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۳ درجه سانتیگراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری هنگام شب با حدود ۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.
استان اردبیل با بیشینه و کمینه دمای ۱۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد طی روزهای گذشته خنک‌ترین استان کشور بوده و استان خوزستان نیز با بیشینه دمای ۴۱ و کمینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین استان کشور است.


تعداد بازدید :  183