شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
عدد خبر

9 درصد گرانی روغن‌نباتی از اول مرداد

داریوش محمودی رئیس انجمن روغن‌نباتی از مصوبه دولت برای افزایش 9‌درصدی قیمت روغن‌نباتی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید مانند حقوق و دستمزد، مصوبه افزایش قیمت روغن‌نباتی ازسوی دولت صادر شد که در ابتدا قرار بود این افزایش قیمت از اردیبهشت امسال اعمال شود اما با توجه به نزدیکی به ماه رمضان قرار شد افزایش قیمت روغن از اول مرداد اتفاق بیفتد.

5000 مگاوات رشد مصرف برق در یک روز

روز شنبه پیک مصرف برق کشور 49‌هزارو151 مگاوات به ثبت رسید، درحالی‌ که پیک مصرف برق کشور در روز جمعه،‌ 44‌هزارو266 مگاوات گزارش شده بود. این درحالی است که به گفته‌های مقامات مسئول وزارت نیرو چنانچه مصرف برق از مرز 51‌هزار مگاوات عبور کند، احتمال خاموشی افزایش می‌یابد. براساس این گزارش، این میزان درمقایسه با روز مشابه پارسال نیز 4700مگاوات افزایش داشته است.

92 رتبه ایران در میزان آمادگی شبکه‌ای

مجمع جهانی اقتصادی فهرست سالانه خود درمورد میزان آمادگی شبکه‌ای کشورهای مختلف جهان را منتشر کرده که در این فهرست ایران از نظر میزان آمادگی شبکه‌ای رتبه 92 را درمیان 139 کشور جهان کسب کرده است. این درحالی است که  قاره اروپا درصدر این فهرست است و میان 10 کشور برتر موجود در گزارش جهانی فناوری اطلاعات‌ سال 2016 هفت کشور اروپایی هستند.

5 نفتکش ایرانی به خارجی‌ها  اجاره داده شد

علی‌اکبر آخوندکاظمی رئیس دفتر اجاره شرکت ملی نفتکش ایران از اجاره ۵ فروند از کشتی‎های نفتکش‎ شرکت‌های خارجی خبر داد و گفت: مشکل P&I و موسسات رده‎بندی حل شده و درحال آماده‌سازی جهت اخذ تأییدیه از شرکت‌های معتبر نفتی هستیم. به دلیل اولویت تأمین نیاز داخلی، درحال حاضر ناوگان ملکی نفتکش تقریبا به‌طور انحصاری دراختیار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.


تعداد بازدید :  301