شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  رئیس تعمیرات پتروشیمی بوعلی برکنار شد|  پس از خاموش شدن آتش پتروشیمی بوعلی به دستور صاحب‌نسب مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا، رئیس تعمیرات این پتروشیمی عزل شد. به گفته وزیر نفت و بنابر اطلاعات به دست آمده، حادثه پتروشیمی بوعلی به دلیل مسائل فنی بوده است که برخی از کارشناسان نقص در یکی از پمپ‌های واحد 8001 پارازایلن را علت آتش‌سوزی عنوان کردند. حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی ضرر 60‌میلیون یورویی به این مجتمع وارد کرد.
  ترافیک دلیل مرغ کیلویی 8‌هزار تومان|  مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: با ترافیک جاده‌ها و تعطیلی سه‌روزه شرکت‌های عرضه‌کننده مرغ زنده در تعطیلات عید فطر، قیمت هر کیلوگرم مرغ با ۵۰۰ تومان افزایش به ۸‌هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت اما دیروز دوباره مرغ به نرخ قبل خود بازگشت.
  سازمان توسعه تجارت به دنبال حذف ارز واردات|  محمدرضا مودودی، معاون کل سازمان توسعه تجارت با بیان این‌که این سازمان به دنبال حذف ارز مبادله‌ای از واردات است، گفت: با واردات از طریق ارز مبادله‌ای درواقع به مصرف کالای خارجی در بازار داخلی کشورمان یارانه پرداخت می‌کنیم. براین اساس تنها کالاهای اساسی و دارو شامل این ارز می‌شود و باقی کالاها باید از ارز متقاضی و آزاد برای واردات استفاده کنند. او افزود: این سازمان اخیرا برآوردی درباره قیمت تمام‌شده ارز در فاصله زمانی سال‌های 90 تا 95 انجام داده که نتایج آن مشخص می‌کند نرخ ارز درحالی رشد 8‌درصدی داشته که قیمت تمام‌شده تولید رشد 22‌درصدی را تجربه کرده و این امر به ضرر تولید تمام ‌شده است.
  رکورد صادرات نفت کوره شکسته شد|  به گفته سیدمحسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران صادرات نفت کوره در طول چند ماه گذشته افزایش پیدا کرده است. او در این‌باره گفت: این میزان تا پایان خردادماه به بالاترین رقم رسید، به‌طوری که میزان صادرات نفت کوره هم‌اکنون بیش از یک‌میلیون و ٥٠٠‌هزار بشکه (حدود ١٠‌میلیون بشکه) در ماه و عمدتا مقاصد آنها آسیا و کشورهای چین و سنگاپور بوده است. براساس قوانین موجود و مصوب، پالایشگاه‌ها باید ظرفیت تولید نفت کوره خود را به ۱۰‌درصد کاهش دهند، این درحالی است که هم‌اکنون حدود ۲۷‌درصد سبد پالایش نفت کشور را نفت کوره تشکیل می‌دهد.
  مهرآباد نهمین فرودگاه برتر خاورمیانه
 و آفریقا|  براساس رتبه‌بندی فرودگاه‌های خاورمیانه و آفریقا، فرودگاه مهرآباد با پذیرش و اعزام 13‌میلیون و 515‌هزار و 693 مسافر در‌ سال 2015 به رتبه نهم در بین 50 فرودگاه منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا دست یافت. بر اساس این گزارش، فرودگاه‌های دوبی، ژوهانسبورگ و دوحه از لحاظ تعداد نشست و برخاست هواپیماها در 50 فرودگاه منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا در‌ سال 2015 توانستند جایگاه نخست تا سوم را کسب کنند.
  تولید یک‌میلیون تن گوشت قرمز تا 1404 خورشیدی|  حسن رکنی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد در چارچوب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تا افق 1404 تولید گوشت قرمز به یک‌میلیون و 50‌هزار تن و شیر به 15‌میلیون تن برسد. او اظهار داشت: در زیر بخش معاونت امور تولیدات دامی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پروژه افزایش ضریب خوداتکایی گوشت قرمز و شیر در بازه زمانی 10ساله تدوین شده است.


تعداد بازدید :  295