شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
روی خط خبر

غرویان: مهم‌ترین اقدام روحانی شفافیت در مقابله با فساد است
انتخاب| یک استاد حوزه و دانشگاه، رفتار روحانی در مقابل متخلفان را قابل تحسین توصیف کرد. حجت‌الاسلام محسن غرویان اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام روحانی، شفافیت او در حوزه اقدامات اقتصادی و مقابله با فساد است. وی تصریح کرد: مهم‌ترین تفاوت روحانی در برابر احمدی‌نژاد این است که ایشان در برابر ملت تواضع دارد و می‌گوید باید در برابر ملت پاسخگو باشیم و اگر خلافی هم شده عذرخواهی کنیم و شرمنده ملت باشیم اما روحیه رئیس دولت قبل این چنین نبود، بلکه هیچ‌گاه عذرخواهی نمی‌کرد و از یک تبختری در برابر مردم برخوردار بود و هیچ‌گاه خلاف سخن خود را نمی‌پذیرفت. وی تأکید کرد: بسیاری از این تخلفات در دولت قبل بلکه با ارقام بیشتر صورت می‌گرفت ولی لاپوشانی و مخفی‌کاری می‌شد که همین امر لطمه بزرگی به جامعه بود.

پزشکیان: فیش‌های حقوقی بیشتر از اختلاس 3‌هزار میلیاردی برجسته شد
ایرنا| نایب‌رئیس اول مجلس دهم گفت: جریان فیش‌های حقوقی نامتعارف حرف تازه‌ای نیست اما بیشتر از اختلاس 3‌هزار میلیاردی و با هدف منحرف کردن افکار عمومی برجسته‌سازی شد. مسعود پزشکیان با اشاره به این‌که بارها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به حقوق‌های نامتعارف اعتراض کرده‌ام، با طرح این سوال که چرا تسهیلات اعطایی میلیاردی که به مطالبه‌های معوق بانک‌ها تبدیل شده است، برجسته‌سازی نمی‌شود، گفت: برجسته‌سازی حقوق‌های نامتعارف با هدف منحرف کردن افکار عمومی از اختلاس‌ها و تسهیلات میلیاردی و معوق صورت گرفت. وی افزود: رسانه‌ها و سیستم بازرسی باید اختلاس‌ها، تسهیلات معوقه و حقوق‌های نامتعارف را در تمامی سازمان‌ها و نهادها تا حصول نتیجه دنبال کنند.

توضیح ارتش درباره سقوط جنگنده‌ای در حوالی استهبان
ایسنا| یک فروند جنگنده سوخو 24 نیروی هوایی ارتش در حوالی شهرستان استهبان از توابع استان فارس دچار سانحه شد. روابط‌عمومی نیروی هوایی ارتش گزارش داد که صبح دیروز یک فروند جنگنده سوخو 24 متعلق به پایگاه شهید دوران هنگام مأموریت آموزشی به دلیل نقص فنی دچار سانحه شد که با مهارت بالای خلبان به منطقه غیرمسکونی هدایت شد و سقوط کرد. هر دو خلبان این جنگنده موفق به خروج از هواپیما شدند و در سلامت کامل به‌سر می‌برند.

ترک‌همدانی: پرونده‌های شکایت‌ احمدی‌نژاد علیه مطهری مختومه شد
ایلنا| شکایت‌های متعدد رئیس دولت قبل علیه علی مطهری مختومه شد. مصطفی ترک‌همدانی با اشاره به پرونده‌های گذشته شکایت از علی مطهری عنوان کرد: نهاد ریاست‌جمهوری شکایت‌های متعددی را در خرداد ۸۹ و فروردین ۹۰ و خرداد ۹۱ علیه علی مطهری اقامه کرده بود که برای همه آنها قرار موقوفی تعقیب صادر و مختومه شد. وی گفت: نخستین شکایت درباره رخداد حمله به سخنرانی آقای سیدحسن خمینی در مرقد امام بود که شاکی مدعی شده بود موکل اینجانب (علی مطهری) این حادثه را از پیش طراحی‌شده تلقی و آقای احمدی‌نژاد را به‌عنوان عاملی از فتنه ‌سال ۸۸ دانسته و درخواست محاکمه او را کرده بود و به این دلایل درخواست تعقیب آقای مطهری را به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی داشت. وکیل مطهری ادامه داد: دومین شکایت درباره نامه موکلم به رئیس‌جمهوری وقت بود که طی آن درباره وابستگی ویژه رئیس‌جمهوری به فردی خاص و برگزاری مراسم خلاف شرع در تالار وحدت با حرکات موزون هشدار داده بود و نهاد ریاست‌جمهوری درخواست تعقیب موکلم را به اتهام نشر اکاذیب داشت. ترک‌همدانی یادآور شد: سومین شکایت درباره تذکر به رئیس‌جمهوری درباره تقلیل استاندارد پوشش بانوان به شلوار و مانتوی آزاد تا زانو بود و درخواست تعقیب آقای مطهری را به اتهام توهین داشت. این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: در هر سه مورد برای موکلم قرار منع تعقیب صادر شد.

تکذیب خبر بمب‌گذاری در مسجد فردیس کرج
ایرنا| فرماندار فردیس اعلام کرد که شایعه ظهر یکشنبه مبنی بر بمب‌گذاری در مسجد یکی از شهرک‌های فردیس کرج صحت نداشت. علی قنبرزمانی در این‌باره خاطرنشان کرد: ظهر دیروز به دنبال انعکاس یک شایعه درباره بمب‌گذاری در یک مسجد در یکی از شهرک‌های شهرستان فردیس، نیروهای امنیتی، انتظامی و امدادی در محل مستقر شدند. وی همچنین تصریح کرد: تیم‌های چک و خنثی به سرعت در محل مستقر شدند و موضوع را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که شایعه مورد نظر صحت نداشته و بمبی در کار نبوده است. به‌دنبال این شایعه نمازگزاران این مسجد نماز جماعت ظهر و عصر را در پارکی در روبه‌روی این مسجد اقامه کردند.


تعداد بازدید :  322