شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
روي خط خبر

مشاور عالی سازمان سنجش:  توزیع کارت کنکور آغاز شد
توزیع کارت شرکت در آزمون سراسری ‌سال 95 از ظهر دیروز (یکشنبه) آغاز شد و تا چهارشنبه 23 تیر ادامه دارد. حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام این خبر افزود: داوطلبان باید از ساعت 12 دیروز تا ساعت 24، چهارشنبه 23 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. داوطلبانی که به غیر از گروه آزمایشی اصلی، در یک یا دو گروه آزمایشی دیگر نیز ثبت‌نام کرده‌اند، باید کارت‌های جداگانه‌ای دریافت کنند. وی در ادامه از برگزاری آزمون سراسری‌ سال 95 در دو نوبت صبح و عصر پنجشنبه 24 و جمعه 25 تیرماه خبر داد و افزود:  آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر در عصر پنجشنبه برگزار می‌شود.به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی درصبح جمعه و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی عصر جمعه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:  4 سرباز هنوز در آی‌سی‌یو بیمارستان رجایی هستند
ایسنا| هنوز چهار نفر از سربازان مصدوم حادثه نی‌ریز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید رجایی بستری هستند. محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این مطلب افزود: حال یکی از چهار سرباز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید رجایی زیاد خوب نیست. او با بیان این‌که سطح هوشیاری یکی از چهار سرباز مصدوم بستری در آی‌سی‌یو، چهار است، گفت: سطح هوشیاری سه سرباز دیگر 10 و بالاتر از 10 اعلام شده است. ایمانیه یادآور شد: دو سرباز دیگر هم در بخش عادی بستری هستند که البته حال عمومی آنان کاملا خوب بوده و در آستانه ترخیص قرار دارند. ‌ دوم تیر ماه در دو حادثه واژگونی اتوبوس که حامل سربازان پادگان 05 کرمان بود، 13 سرباز و 6 خدمه فوت شدند و نزدیک به 60 مصدوم نیز به بیمارستان‌های مختلف اعزام شدند.   

جانشین فرمانده ناجا:  طرح ساماندهی تعطیلات در دستور کار مجلس است
مهر| جانشین فرمانده ناجا با اعلام آخرین آمارها از نرخ سرقت، قتل و جرایم خشن به تشریح اقدامات ناجا در حوزه مبارزه با بدحجابی، مواد‌مخدر و کاهش تلفات سوانح رانندگی پرداخت. سردار اسکندر مومنی دیروز اولویت مأموریت‌های پلیس در‌ سال 95 را اعلام کرده و گفته است که این اولویت‌ها در پنج دسته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سرقت، امنیت اخلاقی، مواد‌مخدر و تصادفات جاده‌ای قرار می‌گیرد.  همچنین در کنار این پنج دسته، موضوع آموزش از اولویت‌های پلیس در‌ سال 95 است. در راستای این پنج مزیت، سه قرارگاه رسمی راه‌اندازی شده است که این قرارگاه‌ها شامل مبارزه با قاچاق کالا، سرقت و آموزش است و احتمال می‌رود این سه قرارگاه در ‌سال 96 نیز به فعالیت خود ادامه دهند.  به گفته مومنی، در سه ماهه اول امسال، آمار قتل و جرایم مسلحانه به ترتیب 9‌درصد و 10‌درصد کاهش داشته است.   او در خصوص آمار کشته‌های جاده‌ای که از سازمان پزشکی قانونی دریافت می‌شود، گفت: ‌سال گذشته با وجود تردد 18‌میلیون خودرو در کشور 16‌هزار نفر تلفات داشتیم، این آمار در‌ سال 84 و 85 با تردد تنها هفت‌میلیون خودرو 28‌هزار نفر بود. تلفات جاده‌ای به جز ‌سال 90 که کاهش چشمگیری داشت، هر ساله 3 تا 5‌درصد کاهش می‌یابد که این امر حاصل آموزش، اطلاع‌رسانی و بهبود قوانین است.  سردار مومنی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مأموریت‌های نیروی انتظامی در مبارزه با بدحجابی کمرنگ نخواهد شد و نیروی انتظامی همواره قانون را اجرا می‌کند؛ البته مأموران مبارزه با بدحجابی آموزش دیده هستند و برای این امر گزینش شده‌اند. وی افزود: درخصوص ترافیک سنگین جاده‌های شمال کشور متأسفانه هیچ راهی به جز یک‌طرفه کردن این محورها وجود ندارد؛ اما دولت قصد تعریض جاده‌ها را دارد.  همچنین ساماندهی تعطیلات به دولت و مجلس پیشنهاد شده است.  به گفته جانشین فرمانده ناجا، جاده کندوان حدود 80‌سال پیش راه‌اندازی شده و متأسفانه ظرفیت این حجم از ترافیک را ندارد.  همچنین مردم با توسعه زندگی شهرنشینی از هر فرصتی برای سفر استفاده می‌کنند.

ثبت‌نام آزمون قضاوت‌ سال ۹۵ آغاز شد
ثبت‌نام قضات برای شرکت در ‌سال 95 از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد. همه داوطلبان ثبت‌نام در آزمون تصدی منصب قضا با مدرک تحصیلی دانشگاهی در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی
www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.آزمون سراسری قضاوت طبق روال سال‌های گذشته دو مرحله‌ای (تستی و تشریحی) است و مرحله نخست آزمون استخدامی قضات در تاریخ جمعه، نهم مهر امسال به صورت تستی برگزار می‌شود؛ پذیرفته‌شدگان نهایی به مرحله مصاحبه علمی شفاهی راه می‌یابند.


تعداد بازدید :  298