شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
خبرنامه

تقدیر دکتر ضیایی از سازمان جوانان برای اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد
شهروند| دکتر امیرحسین ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر با اهدای لوحی از رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به پاس همراهی در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و معرفی جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان دستگاه برتر در این خصوص از سوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر (ریاست جمهوری) تقدیر کرد. در متن تقدیرنامه خطاب به دکتر مسعود حبیبی، رئیس این سازمان آمده است: «با تلاش و جدیت جنابعالی و آن مجموعه محترم، تیم ارزیابی‌کننده ستاد مبارزه با مواد‌مخدر (ریاست جمهوری) جمعیت هلال‌احمر را به‌عنوان دستگاه برتر در حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد‌مخدر معرفی كرد. از اقدامات موثر صورت گرفته در این امر خطیر صمیمانه تشکر می‌کنم. انتظار دارم این تلاش در‌ سال جاری به صورت مضاعف تداوم یابد.» چندی پیش در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد‌مخدر، از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر و نیروی انتظامی به‌عنوان دستگاه‌های برتر در امر مبارزه با موادمخدر تقدیر شد و دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان به نمایندگی از رئیس جمعیت هلال‌احمر در این مراسم حضور یافت و لوح تقدیر را از دست وزیر کشور، دادستان کل کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر دریافت کرد. از فعالیت‌های مهم سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در زمینه پیشگیری اولیه از سوء‌مصرف مواد‌مخدر می‌توان به برگزاری کارگاه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد و تربیت مربی در این زمینه در سراسر کشور، برگزاری مانورهای نمادین «نه به اعتیاد» در میادین اصلی شهرها توسط جوانان عضو، برگزاری طرح محله عاری از دخانیات توسط کانون‌های دانش‌آموزی و آگاهی‌بخشی از طریق تهیه و توزیع بروشور، فیلم، کلیپ، کتاب و... اشاره کرد.

مراسم ختم پدر رئیس سازمان داوطلبان فردا برگزار می‌شود
شهروند| مراسم ختم پدر دکتر فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر روز سه‌شنبه، 22 تیرماه از ساعت 16 الی 18 در مسجد نور تهران واقع در میدان فاطمی روبه‌روی وزارت کشور برگزار می‌شود. جمعیت هلال‌احمر این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال برای ایشان  طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر مسألت دارد.

به همت جمعیت هلال‌احمر استان قم
جشنواره ملی «خورشید کرامت» در قم کلید خورد
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم از برگزاری جشنواره ملی خورشید کرامت به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی خبر داد. محمد مصباحی دراین ‌خصوص گفت: «در‌ سال‌جاری روز حقوق ‏بشر اسلامی و کرامت انسانی مقارن با ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) شده است، بانویی که معروف به کریمه اهل بیت است، بانویی که با حفظ کرامت انسانی به یاری زوار چشم در راه خود می‌شتابد، چنان که با قدم‏های زندگی بخشش به سرزمین کویری قم، حیات بخشید و خون حمایت از ولایت را در رگ‌های ایرانیان، جاری ساخت.» مصباحی تصریح کرد: «معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم با توجه به اهمیت موضوع حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، در این روزهایی که جهان مملو از نقض حقوق بشر است و ابرقدرت‌های شرق و غرب بدون پایبندی به بیانیه‌های جهانی حقوق بشر که به صراحت در آن به حق «تمام ابنای بشر، آزاد به دنیا آمده و از کرامت و حقوق یکسانی برخوردارند» قایل نیستند، براساس آموزه‌های اسلامی اقدام به برگزاری مسابقه‌ای برای نیل به هدف تکریم انسان‌ها کرده است.» معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم با اشاره به این‌که اصول و اهداف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران جهانی است، گفت: «این مسابقه با هدف انتقال مفاهیم حقوق بشر، جهان‏شمولی و مساوات‌خواهی برای همه انسان‌هاست و همچنین تأمین احترام انسان‏ها و تلاش برای نهادینه کردن این امر برگزار می‌شود.» او ابراز کرد: «همزمان با فرا رسیدن ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، حوزه معاونت امور جوانان قم مجری برگزاری جشنواره ملی «خورشید کرامت» است.» معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر قم گفت: در این جشنواره مسابقه کتابخوانی از کتاب «حضرت معصومه(س) فاطمه دوم نوشته آیت‌الله اشتهاردی» و مسابقه عکاسی (موبایلی) با محوریت «جلوه‌هایی از کرامت انسانی» برای شرکت عموم درنظر گرفته شده و مهلت شرکت در مسابقات ۵ مردادماه‌ سال ۹۵ تعیین شده است و عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت جمعیت هلال‌احمر قم به نشانی qom.rcs.ir مراجعه کنند. همایش پایانی این جشنواره در شب ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) جهت تجلیل از برگزیدگان مسابقات برگزار خواهد شد.


تعداد بازدید :  329