شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
ذره‌بين

در منطقه ریجاب کرمانشاه  رخ داد
حمله تروریستی به کاروان مسئولین استان کرمانشاه
مهنوش اکبری |   در سوءقصدی که از سوی یک گروه مسلح  تروریستی توسط یک دستگاه خودروی پژو پارس انجام شد، فرامرز اکبری فرماندار دالاهو و سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند.همچنین راننده فرماندار دالاهو و مسئول دامپزشکی اسلام‌آباد غرب در این سوءقصد کشته شدند.براساس این گزارش با توجه به اینکه فلاحت‌پیشه بین دو نفر در ماشین قرار گرفته بود تنها دچار جراحت جزیی شده است.ساعت 14:40  روز بیستم تیرماه کاروان تنی چند از مسئولین استان که به همراه حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام اباد غرب و دالاهو که برای بررسی مسائل و مشکلات منطقه ریجاب شهرستان دالاهو رفته بودند مورد حمله تروریستی چهار فرد مسلح قرار گرفتند .این گزارش حاکی است شاه حسینی معاون امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه در گفت‌وگویی اعلام کرد  این افراد که سوار بر یک خودرو  بودند کاروان مسئولین را به رگبار بستند که در این حادثه فرزاد کرمی راننده فرماندار دالاهو و دکتر نیک عزم به شهادت رسیدند.در این حادثه همچنین فرماندار دالاهو  مدیر کل شیلات استان و یکی از همراهان زخمی شدند .شاه حسینی افزود  این اقدام تروریستی از سوی مسئولین امنیتی و انتظامی استان در حال پیگیری است.
  نخستین اظهارات فلاحت پیشه
بعد از حادثه ترور  
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزییات سوءقصد به وی و مدیران همراه وی گفت: پس از برگزاری نشست شورای اداری شهرستان دالاهو، عازم ریجاب بودیم که در کمین تروریستی گرفتار شدیم و دو تن از دوستانمان شهید شدند.حشمت الله فلاحت پیشه اظهار داشت: چنین حوادثی هرگز در گذشته رخ نداده و احتمال دارد که این حادثه از بیرون از مرزها سازماندهی شده باشد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: راننده و رئیس دامپزشکی منطقه در این حادثه جان باختند و فرماندار و مدیرکل شیلات استان نیز به شدت آسیب دیدند. فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: ما هرگز مسلح به منطقه نمی‌رویم و هرگز چنین مواردی در منطقه نداشتیم. بسیاری از مردم نیز در این ساعات تماس گرفته‌اند و جویای احوال ما و همکارانمان شده‌اند که امیدواریم نیروهای امنیتی خیلی زود عاملان این حمله را شناسایی کنند.

جزییات تیراندازی مستقیم به محیط‌بان دنا
شهروند|  یکی از محیط‌بانان پارک ملی دنا در جریان درگیری با شکارچیان متخلف در ارتفاعات هدف گلوله قرار گرفت. به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در پارک ملی دنا، شامگاه شنبه محیط‌بانان این پارک جهت بررسی موضوع عازم ارتفاعات موسوم به خفر شدند. محیط‌بانان پس از مدتی جست‌وجو سه فرد مشکوک را مشاهده کردند اما شکارچیان متخلف به محض مشاهده مأموران به وسیله اسلحه کلاشینکف به سمت محیط‌بانان تیراندازی می‌کنند. بر اثر تیراندازی شکارچیان متخلف، محیط‌بان جواد عمادی از ناحیه بازوی دست چپ  مورد اصابت گلوله قرار گرفته و متخلفان با استفاده از این فرصت متواری می‌شوند. محیط‌بان مجروح با تلاش سایر همکاران و عوامل اورژانس به بیمارستانی در سمیرم منتقل شده و پس از اقدامات درمانی اولیه، صبح یکشنبه  به بیمارستان یاسوج منتقل شده است. تحقیقات برای شناسایی ضاربان محیط‌بان آغاز شده و سرنخ‌های خوبی در این زمینه به دست آمده است که احتمالا متخلفان به‌زودی شناسایی و دستگیر خواهند شد.


تعداد بازدید :  350