شماره ۸۹۱ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
آژير

آب‌بازی مرگبار پسر 5 ساله در استخر
پسربچه 5ساله تهرانی که به مشهد سفر کرده بود، قربانی حادثه مرگباری شد و از پای درآمد. این حادثه روز چهارشنبه 16 تیرماه زمانی رخ داد که خانواده محمد صدرا به مناسبت عید فطر در خانه یکی از بستگانشان در مشهد میهمان بودند و این پسرک در استخر آب‌بازی می‌کرد. خانواده محمد صدرا وقتی متوجه شدند دقایقی است که اطلاعی از پسرشان نیست، به جست‌وجو پرداختند و با پیکر بی‌جان وی که در قسمت عمیق استخر غرق شده بود، مواجه شدند. اقدامات احیای این پسربچه نیز نتوانست جان او را نجات دهد و پیکر بی‌جانش با دستور قضائی به سردخانه پزشکی قانونی مشهد انتقال یافت. صبح شنبه جنازه محمد صدرا با انتقال به تهران به خاک سپرده شد و بررسی‌های قضائی دراین خصوص در دادسرای مشهد ادامه دارد.

مرگ مرموز یک بسکتبالیست
شهروند| قهرمان بسکتبال ایران به‌طور مرموزی به کام مرگ فرو رفت. ساعت ١5: 11  روز یکشنبه  مأموران کلانتری ١٠٦ نامجو در تماس مسئولان بیمارستان امام حسین(ع) از مرگ بازیکن اسبق تیم‌ملی بسکتبال ایران خبر داد. مأموران با حضور درمحل پی بردند که ایرج خدری ٤٤ساله که قهرمان بسکتبال بوده، درخیابان مشغول دست‌فروشی بوده که ناگهان دست روی کلیه‌اش گذاشته و به بیمارستان منتقل شده است. بنا به این گزارش، بازپرس سجاد منافی‌آذر از شعبه سوم دادسرای امور جنایی با توجه به مرموزبودن این ماجرا دستور داد تا جسد به پزشکی قانونی منتقل تا علت مرگ مشخص شود.

اطلاعات سپاه در ساوجبلاغ «مزرعه ماری‌جوانا» را توقیف کرد
رکنا| نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در ساوجبلاغ، در غرب کرج، یک مزرعه ماری‌جوانا را کشف و نابود کرده‌اند. به گفته روابط عمومی سپاه استان البرز در دو قطعه زمین در روستای قره قباد ساوجبلاغ ۹۶۰ بوته ماری‌جوانا  کاشته شده بود. اطلاعیه سپاه می‌گوید موقع مراجعه مأموران متهم اصلی در محل نبوده، اما متهم دوم در حال آبیاری بوته‌ها بوده است که سعی می‌کند، فرار کند اما پس از تعقیب و گریز بازداشت می‌شود. گفته شده که در این محل دو حلقه چاه غیر مجاز نیز حفر شده بوده است. در سال‌های اخیر مقام‌های ایرانی درباره افزایش کشت و مصرف ماری‌جوانا  هشدار داده‌اند. مصرف ماری‌جوانا  در اغلب کشورهای جهان غیر قانونی است.

نجات 3 کودک، 3 زن و 3 مرد از کوه‌های سخت‌گذر
ایرنا| تلاش 14 ساعته امدادگران جمعیت هلال‌احمر بروجن  منجر به نجات خانواده گرفتار در کوه‌های سخت‌گذر منطقه «سرپیر» شد. خانواده‌ای ساعت 19 عصر نوزدهم تیرماه در تماس تلفنی با مرکز امداد جمعیت هلال‌احمر شهرستان بروجن، گم کردن مسیر حرکت خود در کوه‌های سخت‌گذر منطقه سر‌پیر به سمت آب سفید را اعلام کردند. دو اکیپ امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر بروجن متشکل از 12 نجاتگر کوهستان به منطقه اعزام شدند. این خانواده شامل سه نفر زن، سه کودک و سه مرد بودند که مسیر حرکت خود را از سمت روستای سر پیر به سمت منطقه آب سفید گم کرده بودند که با تلاش امدادگران پیدا شده و در سلامت کامل نجات یافتند. منطقه سرپیر در فاصله حدود 60 کیلومتری مرکز شهرستان بروجن واقع شده است.

نجات ۴۱ سرنشین یک شناور مسافری
مهر|  سرنشینان یک شناور مسافری که درمسیر دریایی جزیره ابوموسی به بندرلنگه دچار آتش‌سوزی شده بود، نجات یافتند.  شناور مسافری «هادی کیش» با ۴۱نفر سرنشین روز شنبه ۱۹ تیرماه ۹۵ از جزیره ابوموسی عازم بندرلنگه شده بود که ساعت 14:06 بعداز ظهر در فاصله ۱۰ مایلی این جزیره به علت حادثه آتش‌سوزی در موتورخانه از ادامه مسیر بازماند. وقتی موتور این شناور  در محل سانحه در آتش سوخت،  قایق نجات بادی به آب انداخته شد و سرنشینان پس از پوشیدن جلیقه به قایق نجات بادی منتقل و سپس توسط شناور ناجی به بندرگاه جزیره ابوموسی منتقل شدند. شناور مضطر «هادی کیش» پس از مهار آتش درون موتورخانه آن توسط دو شناور ناجی اعزام شده به موقعیت، از طریق یکی از شناورهای نیروی دریایی سپاه یدک شده و به بندرگاه جزیره منتقل شد. با اقدام به موقع تیم جست‌وجو و نجات دریایی، ۴۱نفر سرنشین شناور مضطر به سلامت به ساحل رسیدند.


تعداد بازدید :  494