شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
خبر

وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس، محور نشست جامعه روحانیت مبارز
شهروند| «وحدت» دغدغه این روزهای اصولگرایان است. وحدتی که در آستانه انتخابات مجلس نهم محقق نشد حالا هدف انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری است هرچند به‌نظر می‌رسد راه اتحاد با رقبای امروز و رفقای دیروز چنان ناهموار است که حاضرند به ائتلاف هم رضایت بدهند. مجید متقی‌فر، از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری، در این‌باره گفته است اصولگرایان فکر ائتلاف با جبهه پایداری را نکنند چراکه جبهه پایداری با اصولگرایان وحدت می‌کند نه ائتلاف. با این اوصاف اما رسیدن به وحدت دغدغه این روزهای اصولگرایان است و محوریت اغلب نشست‌های آنان را هم به خود اختصاص می‌دهد. در همین راستا یک عضو جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد در نشست شب گذشته این تشکل درباره وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس و نیز برگزاری نشست‌های مشترک با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بحث و گفت‌وگو شد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام جعفر شجونی گفت: در جلسه شب گذشته جامعه روحانیت مبارز که به ریاست آیت‌الله موحدی‌کرمانی برگزار شد، بحث‌هایی درباره برگزاری نشست‌های مشترکی میان جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیرامون انتخابات آینده مجلس انجام شد.
وی تصریح کرد: درباره وحدت اصولگرایان همچنین نشست‌های مشترکی با جامعه مدرسین پیرامون انتخابات آینده مجلس برگزار خواهد شد. شجونی همچنین نسبت به وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم ابراز امیدواری کرد.

عارف: تلاش می‌کنیم اکثریت مجلس را به‌دست آوریم
فعالیت اصلاح‌طلبان در دولت جدید، جانی دوباره گرفته است. فعالیتی که نسبت به دولت گذشته مشهودتر به نظر می‌رسد. از این‌رو اصلاح‌طلبان هم همانند رقبای اصولگرایشان به فکر انتخابات آتی مجلس هستند. محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همین راستا روز گذشته گفت: سعی داریم در مجلس مشارکت جدی داشته باشیم.
به گزارش ایلنا، عارف در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه شریف در جمع خبرنگاران گفت: سعی داریم در انتخابات مجلس حرکت جدی داشته باشیم و تلاش می‌کنیم اکثریت مجلس را به‌دست آوریم. عارف تأکید کرد: همچنین سعی داریم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز برنامه‌ریزی کنیم. همچنین حجت‌الاسلام مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم طی مصاحبه‌ای با ایلنا در همین راستا گفت: اصلاح‌طلبان به دنبال یک مجلس معقول و به دور از افراطی‌گری هستند. او گفت: اگر محدویت‌ها عادی شده برای جریان اصلاحات وجود نداشته باشد و اصلاح‌طلبان با تمام پتانسیل حضور یابند حتما در مجلس بعدی اصولگرایان در اقلیت خواهند بود. درایتی، با بیان این‌که جریان اصلاحات با تمام توان و امکان خود در انتخابات شرکت خواهد کرد، اظهار کرد: حتی با وجود اقلیت در مجلس، اما اصلاح‌طلبانی که به مجلس راه ‌یابند به سمت اهداف تأثیرگذار خود حرکت خواهند کرد. او در پایان گفت: جریان‌ها و افرادی هستند که قصد دارند با ایجاد محدودیت‌ها اصلاحات را به حاشیه بفرستند و نقش آن را کمرنگ کنند ولی حتما در مقابله با این موضوعات جریان اصلاح‌طلبی از خود تحرکی نشان خواهد داد.

منتجب‌نیا:حزب اعتماد ملی را فعال می‌کنیم
قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با اعلام «مقدمات فعال کردن حزب اعتماد ملی را فراهم کردیم» گفت: حزب را برای انتخابات مجلس دهم فعال می‌کنیم. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، در واکنش به سخنان ذاکری از اعضای حزب اعتماد ملی مبنی بر این‌که احتمال فعالیت اعتماد ملی ضعیف است، اظهار داشت: ما درصددیم مقدمات فعال کردن حزب اعتماد ملی را فراهم کنیم.
وی با اعلام «تاکنون برای فعال کردن حزب اعتماد ملی فعالیت‌های زیادی انجام شده است و امید داریم در آینده حزب اعتماد ملی را کاملا فعال کنیم» گفت: حزب اعتماد ملی را برای انتخابات مجلس دهم و سایر مسائل فعال خواهیم کرد.
منتجب‌نیا درخصوص اظهارات ذاکری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی مبنی بر این‌که احتمال تشکیل دوباره حزب ضعیف است، گفت: آنها برداشت خود را مطرح کردند و نظر من به‌عنوان قائم‌مقام حزب اعتماد ملی چیزی بود که بیان کردم.


تعداد بازدید :  135