شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

اسرائیل پس از 40‌سال قنیطره را تخلیه کرد
گذرگاه مرزی قنیطره که میان سوریه و منطقه جولان قرار دارد بعد از تسلط مخالفان مسلح سوری که طی هفته‌های گذشته کنترل آن را به دست گرفتند، از سربازان اسراییلی تخلیه شده و حضور سربازی که در آن‌جا افراد را بازرسی کند، احساس نمی‌شود. به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی بدون این‌که اعلام کنند بعد از تسلط مخالفان مسلح سوری بر مقرهای نیروهای حافظ صلح سازمان‌ملل داخل گذرگاه قنیطره که حدفاصل میان پایگاه‌های اسرائیلی‌ها و سوریه است از این گذرگاه عقب‌نشینی کردند اما هنوز مشخص نیست که این عقب‌نشینی دایمی است یا موقتی.

سخنگوی عبدالله:  احمدزی توهم پیروزی دارد
سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله در یکی از صفحه‌های اجتماعی خود نوشت، «اشرف‌غنی احمدزی قادر به تصمیم‌گیری نیست و تیم وی نیز دچار توهم پیروزی شده است». به گزارش تسنیم، سنچارکی در ادامه نوشته است: تیم تحول و تداوم ظاهرا دچار اختلافات درونی و تشتت فکری شده و نمی‌توانند مذاکرات سیاسی با تیم رقیب را با یکپارچگی و انسجام فکری پیش ببرند. سخنگوی تیم عبدالله افزود: تیم احمدزی یک روز چیزی را تمام می‌کند و روز دیگر آن را نقض می‌کند و به نقطه اول برمی‌گردد. به باور سخنگوی ستاد اصلاحات و همگرایی، تیم تحول و تداوم واقعا دچار توهم شده و فکر می‌کنند برنده انتخابات هستند. این سخنان درحالی منتشر شد که روزگذشته عبدالله و احمدزی برای چندمین بار در سفارت آمریکا با یکدیگر دیدار کردند.

زمامدار کره‌شمالی به چین سفر می‌کند
زمامدار جوان کره‌شمالی قصد دارد اواخر‌سال جاری به چین سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند. به گزارش فارس، به دنبال تشدید تحریم‌های خارجی علیه کره‌شمالی، کیم جونگ اون رهبر این کشور تلاش می‌کند به منظور تقویت روابط دیپلماتیک خود با چین به پکن سفر کند. این سفر قرار است در اواخر ‌سال جاری میلادی انجام شود. گفته می‌شود کره‌شمالی خود را برای یک آزمایش هسته‌ای دیگر نیز آماده می‌کند.

کابینه لیبی رأی اعتماد نگرفت
نمایندگان پارلمان لیبی به کابینه پیشنهادی «عبدالله الثنی» رأی اعتماد ندادند و درصدد تعیین نخست‌وزیر جایگزین برای تشکیل کابینه جدید هستند. به گزارش فارس، «عبدالله الثنی»، مامور تشکیل دولت جدید لیبی، اسامی اعضای کابینه خود را تقدیم پارلمان این کشور کرد، اما پارلمان لیبی با کابینه پیشنهادی مخالفت کرد. نمایندگان پارلمان پس از رد کابینه الثنی تصمیم دارند نخست‌وزیر جدیدی را انتخاب و مامور به تشکیل کابینه کنند. مجلس نمایندگان لیبی هفته‌گذشته عبدالله‌الثنی، نخست‌وزیر این کشور را مأمور به تشکیل کابینه جدید کرده ‌بود.  عبدالله‌الثنی درحالی مأمور تشکیل دولت بحران شده است که کنگره ملی سابق لیبی که دوره‌اش به پایان رسیده «عمر الحاسی» را مأمور تشکیل دولت نجات ملی کرده است.  

جدایی 450 نفر از نیروهای ارتش یمن
با ادامه حملات ارتش یمن به معترضان این کشور ازجمله نیروهای انصارالله، ۴۵۰ نفر دیگر از نیروهای ارتش یمن از یگان‌های ارتش جدا شدند و به مردم معترض پیوستند. به گزارش فارس، یمن دیروز شاهد تداوم حملات ارتش یمن به معترضان مردمی ازجمله نیروهای جنبش انصارلله یمن وابسته به حوثی‌ها بود. صبح دیروز ارتش یمن در جنوب پایتخت با معترضان درگیر شد و چندین کشته و زخمی در نتیجه این درگیری‌ها بر جاماند.  این درگیری‌ها در خیابان «المانه» در کوی «حزیز» در جنوب صنعا رخ داد. «عبدربه منصور‌هادی»، رئیس‌جمهوری یمن پس از برکناری سرلشکر «فضل القوسی»، فرمانده نیروهای امنیتی ویژه این کشور، دستور بازداشت 48 نفر از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور را با ادعای همکاری با جنبش انصارالله و حوثی‌ها صادر کرد و به دنبال آن 450 نفر از نیروهای ارتش یمن از ارتش جدا شدند و به نیروهای انصارلله این کشور پیوستند.

نخست‌وزیر اوکراین:ارتش همچنان در آماده باش است
نخست‌وزیر اوکراین به وزیر دفاع این کشور گفت: به‌رغم آتش‌بس 12 روزه با جدایی‌طلبان، نیروهای ارتش آماده‌باش کامل رزمی خود را حفظ کنند. به گزارش ایسنا، آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین در اظهاراتی که در راستای موضع جنگ‌طلبانه وی در قبال مذاکرات با شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین بودند، عنوان کرد: روسیه با ما صلح نخواهد کرد بنابراین من از وزیر دفاع می‌خواهم آماده‌باش رزمی را حفظ کند. یاتسنیوک عنوان کرد: اجرای طرح صلح پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین به معنی تخفیف کارهای وزارتخانه‌های کشور و دفاع نیست. آمادگی کامل رزمی لازم است، ما نمی‌توانیم هیچ‌کس به‌ویژه روس‌ها را باورکنیم.


تعداد بازدید :  104