شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
سالگرد تولد و شروع روز شمار مرگ

گروه ورزش| یکی به زندگی می‌رسد و یکی کم‌کم از دایره روزگار خط می‌خورد. درسالروز پیوستن آندرس اینیستا در لاماسیا، مدرسه فوتبال حاشیه‌ساز بارسلونا و در واقع تولد دوباره او، اعلام شد. گوتیرز، بازیکن نیوکاسل به سرطان مبتلا شده و باید برای ادامه زندگی بجنگد.  
لباس درسرساز داوران
لباس جدید طراحی شده برای داوران فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا دردسرسازشده؛ به‌حدی که به‌طور مثال در حساس‌ترین بازی شب اول مرحله گروهی این رقابت‌ها، بازیکنان آرسنال چندبار به اشتباه توپ را به داور پاس دادند! داوران چندبازی سه‌شنبه شب لیگ قهرمانان، پیراهن تیره با شورت ورزشی طوسی پوشیده بودند. این مدل لباس به‌خصوص در رقابتی که آرسنال به خاطر میهمان بودن، لباس سوم خودش را به تن داشت، دردسرساز شد.  لباس داور و آرسنالی‌ها خیلی شبیه بود و همین موضوع در چند صحنه، پاس اشتباه لندنی‌ها به مرد سوت به دهان را در پی داشت!
سالگرد شروع اینیستا
اولین قدم اینیستا برای تبدیل شدن به یک ستاره بزرگ، 18‌سال پیش برداشته شد؛ زمانی که در 12 سالگی «فوئنته آلبیا» را به مقصد مدرسه فوتبال لاماسیا ترک کرد و نیم‌دهه بعد در 17سالگی اولین بازی خود در تیم آکادمی را انجام داد. بهترین بازیکن‌سال 2012 فوتبال اروپا، حالا در 30سالگی، کاپیتان دوم و یکی از اسطوره‌های تاریخ تیم کاتالونیایی محسوب می‌شود؛ کسی که با زدن یکی از حیاتی‌ترین گل‌های تاریخ بارسلونا در ثانیه‌های پایانی بازی برگشت نیمه‌نهایی فصل 2009-2008 مقابل چلسی در استمفوردبریج، باعث صعود و درنهایت سومین قهرمانی بارسلونا در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی اروپا شد.
رونی و صلح با فرگی
 وین رونی در دهمین سالگرد حضور در منچستریونایتد در یک مصاحبه مفصل، اختلاف با فرگوسن افسانه‌ای را کنار گذاشت و از مربی سابقش به‌عنوان منجی دوران حرفه‌ای خود نام برد:  «پیوستن به تیم بزرگ منچستریونایتد برای من که آن زمان سن‌وسالی نداشتم، سخت بود. روز اول حضور در اولدترافورد، سرآلکس فرگوسن را دیدم.  او من را سوار ماشینش کرد و رفتار خیلی خوبی با من داشت که باعث شد نگرانی‌هایم کاهش یابد.  در بندر لیورپول به دنیا آمدم و وقتی به خانواده‌ام گفتم قصد پیوستن به منچستریونایتد را دارم، خیلی تعجب کردند اما هیچ وقت از پیوستن به منچستریونایتد و ترک اورتون پشیمان نیستم.  »
3‌سال زندان به‌خاطر توهین
دادستانی استانبول به جرم اهانت، خواهان زندانی شدن دروازه‌بان فنرباغچه شد. ولکان دمیرل، دروازه‌بان فنرباغچه شد. ظاهرا ملی‌پوش تیم مطرح ترکیه در دربی استلوبل خطا ب به فلیپه ملو، بازیکن برزیلی گالاتاسرای از اصطلاح «سگ ولگرد» استفاده کرده و در گفت‌وگویی ادعا کرده بهتر است شهرداری استانبول سگ‌های خیابانی را جمع آوری کند! حالا دادستانی استانبول با اقامه دعوی، خواستار حبس 3 ساله او به جرم توهین و تشویق به نسل‌کشی حیوانات شد.
بازیکن نیوکاسل در دام سرطان
یوناس گوتیرز،‌ هافبک 31 ساله نیوکاسل که مدتی در میادین فوتبال دیده نمی‌شد به سرطان مبتلا شده است.  این آرژانتینی، حالا برای درمان راهی زادگاهش شده است. او گفت: «وقتی متوجه تومور در داخل بدنم شدم، گریه‌کنان به خانه بازگشتم. با وجود قرارداد به آرژانتین رفتم. نه پول بلکه اکنون سلامتی برایم در اولویت است. به آرژانتین برگشته‌ام و آن‌جا شیمی درمانی می‌کنم تا سلامتی‌ام را بازیابم.»

 


تعداد بازدید :  192