شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
حاشیه

استقلال در آستانه تنبیه محرومیت سپاهان از نقل‌وانتقالات
بعد از گذشت 8هفته از لیگ برتر همچنان قراردادهای 4 باشگاه سپاهان، پیکان، استقلال و پرسپولیس زیر ذره‌بین سازمان لیگ‌برتر و برخی نهادهای نظارتی است.  بعد از این‌که سازمان لیگ مدارک این باشگاه‌ها را بررسی و بارها به آنها تذکر داد تا قرارداد بازیکنانشان را کاهش دهند، روز گذشته از سوی حجت‌الاسلام علیپور اعلام شد مهلت سپاهانی‌ها به پایان رسیده و آنها تا اطلاع‌ثانوی از نقل‌وانتقالات محروم هستند.  طبق گفته این مقام مسئول استقلالی‌ها نیز اگر طی چند روز آینده قرارداد بازیکنانشان را کاهش ندهند، به همین سرنوشت دچار می‌شوند.  البته این‌که در میانه‌های فصل و در زمانی که دیگر باشگاه‌ها تا نیم‌فصل نقل‌وانتقالی را انجام نمی‌دهند، این حکم جای تعجب دارد و به نظر صوری است تا به قوانین دستورات سازمان لیگ عمل کنند.  

پولادی بازیکن پرسپولیس نیست
بالاخره تکلیف مهرداد پولادی، یکی از بهترین بازیکنان تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی با باشگاه پرسپولیس مشخص شد. کمیته انضباطی روز گذشته اعلام کرد: به استناد ماده 18آیین‌نامه انضباطی سابق پولادی دیگر بازیکن پرسپولیس به حساب نمی‌آید و با فسخ قراردادش با این باشگاه بازیکن آزاد به شمار می‌آید.  با این‌که 8 هفته از لیگ گذشته تا همین دیروز هم سرخپوشان به بازگشت مدافع چپ خود امید داشتند اما او که معلوم نیست برای آینده‌اش چه برنامه‌ای دارد، حالا با خیالی راحت‌تر می‌تواند با تیم‌های خارجی مذاکره کند.

نوروزی در آستانه از دست دادن بازی‌های آسیایی
فرنگی‌کاران کشورمان پس از کسب نخستین قهرمانی خود در مسابقات قهرمانی جهان، سه‌شنبه شب به تهران بازگشتند که در این میان خبر تلخی به گوش رسید.  امید نوروزی، دارنده مدال نقره جهان که در بازی‌های آسیایی دوره قبلی نیز روی سکوی نخست قرار گرفته بود و یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال طلا در این دوره نیز بود، به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران به احتمال فراوان نمی‌تواند کاروان کشتی ایران را در اینچئون همراهی کند. با توجه به غیبت حمید سوریان در تیم فرنگی، کادرفنی امید زیادی به نوروزی بسته بود اما به نظر او نیز شانس زیادی برای حضور در بازی‌های آسیایی ندارد، اگرچه پزشکان تلاش خود را برای بهبود وضع او ادامه می‌دهند.

FIBA بالاخره به بانوان ایرانی مجوز داد
چندین‌سال است که بانوان بسکتبالیست ایرانی و همچنین دیگر کشورهای مسلمان دنیا با مشکل ممنوعیت حجاب در میادین بین‌المللی مواجه هستند اما بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار روز‌گذشته فدراسیون جهانی بسکتبال برای یک دوره آزمایشی 2 ساله مجوز حضور بانوان مسلمان با پوشش اسلامی را در مسابقات صادر کرد. این خبری خوشایند برای بسکتبال ایران به شمار می‌آید که به‌ انتظار چندین ساله بانوان ایرانی پایان می‌دهد و آنها از این پس می‌توانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

 


تعداد بازدید :  183