شماره ۸۸۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير
صفحه را ببند
ورزش جهان

آزمایشگاه ریو تعلیق شد| درحالی‌ که تنها 42 روز به بازی‌های المپیک ریو باقی مانده، وادا (آژانس جهانی ضددوپینگ) در تصمیمی اعتبار آزمایشگاه کنترل دوپینگ ریو را به حالت تعلیق در آورد. بدین ترتیب به احتمال زیاد نمونه‌های دوپینگ المپیک به آزمایشگاه دیگری برده خواهد شد و بار دیگر مورد آنالیز قرار می‌گیرند. هزینه این کار 250 هزار دلار خواهد بود. دیوید‌هامن، دبیرکل وادا وضع را نامساعد اعلام کرد و گفت: «تصور نمی‌کنم تا قبل از بازی‌های ریو مشکل آزمایشگاه حل شود. این آزمایشگاه به اشتباه نمونه‌های دوپینگ مثبت اعلام کرده است و این مشکل بسیار جدی است.» چنین اتفاقی برای جام‌جهانی 2014 نیز رخ داد.
اختلاف مسی و نیمار| نشریه اسپانیایی «اوکی دیاریو» در گزارشی مدعی شد که مشکلات بین لیونل مسی و نیمار در بارسلونا به اوج خود رسیده است. این نشریه نوشته است: «مسی از خودخواهی نیمار خوشش نمی‌آید، کسی که با خود فکر می‌کند چطور می‌تواند در کنار لیونل به توپ طلا برسد. همچنین رابطه نیمار با لوئیس انریکه در مقایسه با رابطه‌اش با مسی بدتر است و این را حتی به هم‌تیمی‌هایش هم گفته است.» هنوز هیچ مقام رسمی به این موضوع واکنشی نشان نداده اما اختلافات ممکن است باعث جدایی نیمار از بارسلونا شود.
همگروهی نیجریه و کامرون در مقدماتی جام‌جهانی| قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه در قاره آفریقا برگزار شد تا 20 تیم قاره سیاه در پنج گروه چهار تیمی قرار بگیرند. از نکات جالب این قرعه‌کشی همگروه شدن 3 قدرت معروف فوتبال قاره آفریقا، تیم‌های ملی الجزایر، کامرون و نیجریه در گروه B‌ است که با زامبیا تکمیل می‌شود و بدون‌شک گروه مرگ رقابت‌ها است. غنا در گروه E با مصر، جمهوری کنگو و اوگاندا همگروه شده و ساحل عاج، قهرمان دوره اخیر جام‌ملت‌های آفریقا در گروه C‌ باید با گابن، مالی و مراکش روبه‌رو شود. در گروه D نیز تیم‌های ملی آفریقای جنوبی، سنگال، کیپ‌ورده و بورکینافاسو حضور دارند.


تعداد بازدید :  207