شماره ۸۸۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير
صفحه را ببند
آرژانتین- شیلی؛ بامداد فردا در فینال کوپا آمریکا
طلسم آلبی‌سلسته می‌شکند؟

شهروند|  کوپا آمریکای 2016 درنهایت به روز پایانی خود رسید و بامداد فردا به وقت تهران، در نیویورک‌سیتی آمریکا فینال دوره قبلی این مسابقات تکرار می‌شود تا شاید آرژانتین بتواند انتقام شکست مقابل شیلی را بگیرد و شاید هم از آن سو شیلیایی‌ها توانایی بالا بردن دومین جام متوالی را داشته باشند.
جایی برای انتقام
آرژانتین که با تمام ستارگان خود به کوپا آمریکا 2016 پای گذاشته، به دنبال این است در این رقابت‌ها که به مناسبت 100 سالگی کنفدراسیون فوتبال آمریکا برگزار می‌شود، انتقام شکست‌سال گذشته را از شیلی بگیرد. در کوپا آمریکای 2015 بعد از تساوی بدون گل 2 تیم، ‌این شیلی بود که در ضربات پنالتی موفق شد با نتیجه 4 بر یک حریف قدرتمند خود را شکست دهد و جام قهرمانی را برای نخستین بار بالا ببرد. مسی و یارانش اما این بار مصمم هستند که طلسم فینال‌های 2‌سال اخیر را شکسته و این بار با قهرمانی مسابقه پایانی را ترک کنند. آنها در جام‌جهانی 2014 و کوپا آمریکای 2015 به مقام نایب قهرمانی رسیدند. با این حال یک بار در دور گروهی آرژانتین توانست 2 بر یک همین حریف سرسخت را شکست دهد اما مارتینو سرمربی آلبی سلسته خوب می‌داند که شرایط فینال متفاوت است.
به دنبال طلسم شکنی
آرژانتین که هم اکنون با 14 بار بالا بردن جام دومین تیم پرافتخار از نظر رسیدن به قهرمانی کوپا آمریکا بعد از اروگوئه محسوب می‌شود، می‌تواند با برتری در دیدار بامداد فردا به پانزدهمین جام خود برسد و با اروگوئه در رسیدن به جام برابر شود. جالب است بدانید که آخرین قهرمانی آرژانتین به‌سال 1993 بازمی‌گردد و از آن زمان آنها در کوپا آمریکا موفق به قهرمانی نشدند. از سوی دیگر لیونل مسی فوق ستاره فوتبال آرژانتین با وجود کسب افتخارات متعدد فردی و باشگاهی، هنوز در رده ملی یک بار هم جام قهرمانی را بالای سر نبرده و امیدوار است این بار به‌عنوان کاپیتان به این افتخار دست پیدا کند.
جدال 80‌هزار نفری
دیدار فینال کوپا آمریکای 2016 از ساعت 30: 04 بامداد فردا(دوشنبه) در ورزشگاه «مت‌لایف» نیویورک‌سیتی برگزار می‌شود. این ورزشگاه که بیش از 82500 تماشاگر را در خود جای می‌دهد، امشب میزبان مسابقه بزرگ کوپا آمریکاست تا قهرمان چهل‌وپنجمین دوره این رقابت‌ها در ورزشگاهی که بیشتر میزبان مسابقات فوتبال آمریکایی است، شناخته شود. از یک سو شیلی با دل بستن به ستارگانی همچون آرتورو ویدال امیدوار است روند صعودی خود را ادامه دهد و از سوی دیگر خط حمله پرستاره آرژانتین با حضور بازیکنانی مثل هیگواین، دی ماریا، مسی و آگوئرو قصد دارند کار را در 90 دقیقه تمام کنند. آرژانتین و شیلی که به‌عنوان تیم‌های اول و دوم گروه D صعود کردند، در مراحل بعدی مقتدرانه ظاهر شدند. شاید عجیب‌ترین نتیجه این جام در دیدار یک چهارم نهایی رقم خورد؛ جایی که شیلی با 7 گل از روی مکزیک رد شد و البته آرژانتین 4 بر یک ونزوئلا را شکست داد. در نیمه نهایی نیز یاران مسی با 4 گل میزبان را از پیش‌رو برداشتند و شیلی نیز با 2 گل کلمبیا را شکست داد.


تعداد بازدید :  221