شماره ۸۸۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير
صفحه را ببند
واکنش مجازی برخی از طرفداران فوتبال به درگیری‌های اخیر سرمربی تیم ملی
کی‌روش یا رفتارش را درست کند یا برود!
هوادارانی که تا چندماه پیش خواهان حمایت از کی‌روش بودند در اینستاگرام رئیس‌جمهوری خواهان برکناری‌اش شدند!

شهروند|  اختلافات کارلوس کی‌روش با برانکو ایوانکوویچ برای نخستین‌بار در طول 5‌سال اقامت کی‌روش در ایران او را با انتقادات تندی از طرف هواداران ایرانی مواجه کرده است. اما همزمان بازیکنان ملی‌پوش با بستن صفحات شخصی خود در اینستا به صورت غیرعلنی از او حمایت کرده‌اند. به نظر می‌رسد بیانیه‌های تند کی‌روش درباره فوتبال ایران و پاسخ مربیان وطنی به او باعث شده فضای تازه‌ای در فوتبال ایران له و علیه او به وجود بیاید. از یک سو برخی اعتقاد دارند محبوبیت او در بین مردم کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر عده‌ای نظرات او را به نفع تیم‌ملی می‌دانند. طی یکی دو روز گذشته تعدادی از هواداران فوتبال به صفحه فیس‌بوک کارلوس‌کی روش رفتند و با استفاده از الفاظ تندی از سرمربی تیم‌ملی انتقاد کردند.
هجوم به فیس بوک کی‌روش
پافشاری برانکو و باشگاه پرسپولیس برای لغو اردوهای تیم‌ملی که با موافقت فدراسیون هم روبه‌رو شد، هیزم آتش جنگ بین برانکو و کی‌روش را فراهم کرد. مردان کروات و پرتغالی فوتبال ایران که همیشه رابطه خوبی با یکدیگر داشتند، هر کدام برای حمایت از منافع خود وارد ماجرا شدند و یکی از شدیدترین درگیری‌های لفظی سال‌های اخیر فوتبال ایران را رقم زدند. کی‌روش ترجیح می‌داد به جای مصاحبه با رسانه‌ها از فیس بوکش برای انتشار بیانیه‌های تند و تیزش استفاده کند. بیانیه‌هایی که گاها توهین‌آمیز هم بودند و در آنها از الفاظ عجیب و غریبی استفاده شده بود. کی‌روش که طی روزهای گذشته عصبانیتش از لغو برنامه‌های تیم‌ملی را به تندترین شکل بروز داده بود و انتظار حمایت از طرف فوتبال‌دوستان ایرانی را داشت، این بار واکنشی متفاوت از آنها دید. تعداد زیادی از هواداران فوتبال با استفاده از کلمات و کامنت‌های انگلیسی واکنش تندی به بیانیه‌های کی‌روش علیه برانکو و پرسپولیس نشان دادند. این هواداران که اکثرا به خاطر منافع باشگاه پرسپولیس و حمایت از برانکو، کی‌روش را به باد انتقاد گرفته بودند، خواستار استعفای مرد پرتغالی شدند و برخی از آنها حتی او را تهدید کردند که یا باید در رفتارش تجدیدنظر کند یا از ایران برود.
غافلگیری مرد پرتغالی
 واکنش اخیر هواداران فوتبال برای خود کی‌روش هم کاملا غیرمنتظره بود؛ چون او همیشه مورد لطف و حمایت هواداران فوتبال در ایران قرار داشته و هرگاه هم یک ایرانی طرف دعوای سرمربی پرتغالی بوده، او بیشتر مورد حمایت قرار گرفته است اما این بار داستان فرق می‌کرد. چون طرف دعوای کی‌روش، مرد محبوب نیمی از هواداران فوتبال در ایران بود و همین موضوع به ضرر کی‌روش شد. البته فقط هواداران برانکو نبودند که اینطور کی‌روش را مورد لطف خود قرار دادند بلکه دیگر مخالفان سرمربی تیم‌ملی هم فرصت را غنیمت شمرده و به صفحه شخصی سرمربی تیم‌ملی رفتند و به او توهین کردند. اتفاقی که برای اولین بار در فوتبال ایران برای کی‌روش رخ داد. حتی وقتی او با امیر قلعه‌نوعی هم وارد جنگ‌های رسانه‌ای می‌شد، اینطور مورد توهین قرار نمی‌گرفت. البته در اتفاقات رخ داده خود کی‌روش هم بی‌تقصیر نیست. اظهارات او علیه مربیان ایرانی بی‌تردید بخشی از محبوبیتش را کاسته و باعث شده طرفدارانش ریزش پیدا کنند. از سوی دیگر کار افرادی که به صفحه کی روش رفته‌اند و به او توهین کرده‌اند، توجیه‌پذیر نیست.
درخواست عجیب از روحانی
مخالفان کی‌روش که ظاهرا بهانه خوبی برای انتقاد از او به دست آورده‌اند، در اقدامی عجیب به صفحه اینستاگرام رئیس‌جمهوری نیز رفته‌ و از او خواستند کی‌روش را برکنار کند! درخواستی عجیب از روحانی که قطعا به‌عنوان رئیس‌جمهوری کشور نباید نقشی در انتخاب یا برکناری سرمربی تیم‌ملی فوتبال داشته باشد. این درحالی است که هواداران فوتبال همیشه از روحانی تقاضای حمایت از کی‌روش را داشتند.
حمایت ملی‌پوشان
این درحالی است که بازیکنان تیم‌ملی علاقه زیادی به کی‌روش دارند و همیشه حامی او هستند. آنها همیشه در مناقشه‌های کی‌روش با مربیان وطنی حق را به او می‌دادند. این بار هم ملی‌پوشان اگرچه سکوت کرده‌اند اما در تماس‌ها و پیغام و پسغام‌هایی که برای کی‌روش فرستادند، حق را به او دادند. ملی‌پوشان از این‌که اردوی ارمنستان و اتریش لغو شده ناراضی هستند. چون ترجیح می‌دادند بدنسازی ابتدای فصل را زیر نظر کی‌روش انجام دهند. به نظر می‌رسد مهم‌ترین چیزی که کی‌روش توانسته به بازیکنان ایرانی یاد بدهد، اتحاد و همدلی است. حتی ملی‌پوشان پرسپولیسی نیز ترجیح داده‌اند با سکوتشان حق را به سرمربی تیم‌ملی بدهند و از او دلجویی کنند. نکته جالب اینجاست که وقتی هواداران فوتبال خصوصا پرسپولیسی‌ها به صفحه اینستاگرام ملی‌پوشان رفته‌اند و از آنها خواستند برانکو را مورد حمایت قرار دهند، همه ملی‌پوشان در اقدامی هماهنگ پست‌های اینستاگرام خود را پاک کردند تا نشان دهند اگرچه نمی‌خواهند واکنش رسمی نشان دهند اما حق را به سرمربی تیم‌ملی می‌دهند. شاید از رفتارهای ملی‌پوشان بتوان اینطور نتیجه گرفت که آنها حضور در اردوی تیم‌ملی را به تمرینات باشگاهی ترجیح می‌دهند.

دیدگاه‌های دیگران

ک
کاوه حسنی |
مخالف 0 - 0 موافق
سرانجام اونهایی که تحمل محبوبیت کی روشو نذاشتن با توطئه همه انچه که میخاستنو درست کردن شرم بر برانو

تعداد بازدید :  154