شماره ۸۸۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير
صفحه را ببند
5 ترفند کاربردی برای گشت و گذار اینترنتی

می‌خواهید عکسی را ببینید اما عکس باز نمی‌شود، صفحه دیر بارگذاری می‌شود و شما عجله دارید یا برای ورود به سایتی از شما ‌ایمیل درخواست می‌شود و تمایل ندارید ‌ایمیل‌تان را وارد کنید و... اینها بخشی از مسائلی است که اغلب کاربران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما این مشکلات کوچک راهکارهایی دارند که در این شماره به تعدادی از آنها می‌پردازیم.
ترفند اول
ممكن است وارد سایتی شده‌اید که تمایل شدیدی به دیدن عکس‌های آن دارید، اما نمی‌توانید عکس را ببینید یا به عبارت دیگر عکس مورد نظر به صورت مربعی که در آن ضربدر قرمزی قرار گرفته، مشاهده می‌شود. برای این کار اغلب راست کلیک کرده و گزینه show pic را کلیک می‌کنند که 90‌درصد مواقع بی‌فایده است، اما راه‌حل دیگر آن است كه روی آیکون عکس راست کلیک کنید و بعد properties را انتخاب کنید. در این کادر محاوره‌ای مشاهده شده، کافی است آدرس جلوی URL را در قسمت adress صفحه جستجوگرهای خود بنویسید و دکمه enter را بفشارید. دراین صورت عکس قابل مشاهده است، اما اگر باز هم قابل مشاهده نبود، دیگر نمی‌شود کاری کرد، چون صددرصد لینک عکس دارای مشکل شده است.
ترفند دوم
اگر وارد یک سایت شلوغ شده‌اید که شاید دقایق زیادی طول بکشد تا صفحه اصلی آن load شود و شدیدا می‌خواهید مطالب سایت و موضوعات آن را ببینید و بخوانید، فورا به اطراف سایت نگاه کنید و به دنبال کلمه Site Map بگردید. درصورتی که این عبارت را پیدا کردید با بازکردن آن می‌توانید لیستی از لینک‌ها و موضوعات سایت را مشاهده کنید، اما اگر هم‌چنین دکمه‌ای نیافتید،‌ باید صبر کنید تا صفحه آن کاملا load شود.
ترفند سوم
گاهی به سایت‌هایی می‌رسیم که مقالات آنها در بیش از یک صفحه قرار گرفته است. گاهی حتی با وجود این‌که مقالات کم‌حجم هستند و طولانی نیستند، با این موارد روبه‌رو می‌شویم که خواندن و پرینت گرفتن آنها مشکل است. طراحان سایت، این کار را فقط برای این انجام می‌دهند که بتوانند تبلیغات سایت را بالاتر ببرند و خواننده مجبور باشد تمام تبلیغات را مشاهده کند. راه‌حل این مشکل این است كه درصورت وجود چنین مقالاتی، به ابتدا و انتهای لیست مقالات بروید و کلمه printer friendly یا مشابه آن را پیدا کنید. این عبارت یا در اول لیست مقالات قرار می‌گیرد و در انتهای آن. با کلیک روی این دکمه، تمام مقاله در یک صفحه ظاهر می‌شود و شما به راحتی می‌توانید هم از آن پرینت بگیرید و هم آن را ذخیره کنید.
ترفند چهارم
گاهی در ابتدای ورود به سایت‌ها، از شما ایمیل می‌خواهند برای این‌که در آینده تبلیغات خود را به ایمیل شما ارسال کنند. برای رهایی از چنگال این تبلیغات و دست یافتن به محتوای سایت، کافیست که یک ایمیل نامعتبر مثل
 [email protected] را به جای آدرس ایمیل به آنها بدهید. بسیاری از سایت‌ها قابلیت تشخیص آدرس ایمیل معتبر از غیرمعتبر را ندارند.
ترفند پنجم
وقتی رنگ نوشته‌های سایت مطابق میل شما نیست یا متن سایت خوانا نیست، کارهای زیر را انجام دهید: به view و سپس به گزینه Internet Option بروید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی دکمه color در انتهای صفحه مراجعه کنید و از کنار عبارت use windows color تیک را بردارید و سپس رنگ نوشته‌ها (text) و پس‌زمینه (background) را مطابق میل خود تغییر دهید. با این کار رنگ نوشته و پس زمینه مطابق میل شما تغییر می‌کند.


تعداد بازدید :  251