شماره ۸۸۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير
صفحه را ببند
عدد خبر

802‌ میلیون دلار ارز آوری صادرات کشاورزی

براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی 802‌میلیون دلار محصولات بخش کشاورزی در دوماه اول امسال صادر شد که این میزان صادرات درمقایسه با مدت مشابه‌ سال گذشته 22.5‌درصد رشد داشته است. در ‌سال‌جاری 955 هزارتن محصولات بخش کشاورزی طی دوماهه نخست ‌سال‌جاری صادر شده است که این میزان درمقایسه با مدت مشابه ‌سال قبل از نظر ارزش 4.59‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

5 ‌میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی

محمدرضا انصاری رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی از پیش‌بینی اجرای ۵‌میلیارد دلار پروژه فنی و مهندسی در ‌سال ۹۵ خبر داد و گفت: پیمانکاران همچنان منتظر گشایش در امور مالی هستند. او افزود: پیش از تحریم‌ها، ایران در ۵۶ کشور دنیا به انجام پروژه‌های فنی و مهندسی می‌پرداخت که به دلیل درج‌شدن صدور ضمانتنامه‌ها و پذیرش آن ازسوی کشورهای خارجی این فعالیت به حداقل رسیده است.

7700 تومان قیمت هر کیلو مرغ

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان این‌که قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته باز هم افزایش یافته و امروز شنبه نرخ مرغ زنده ۵۲۰۰تومان است، گفت: همچنین قیمت مرغ آماده به طبخ درعمده‌فروشی میدان بهمن و درب کشتارگاه ۷۱۰۰تومان و توزیع درب واحدهای صنفی ۷۲۰۰تومان است. وی اضافه کرد: قیمت این کالا در مراکز خرده‌فروشی ۷۷۰۰تومان است. ‌

36 دلار میانگین قیمت فروش نفت ایران

میانگین قیمت نفت‌خام سبک ایران در بازارهای جهانی از دهم دی‌ماه پارسال (آغاز ‌سال 2016 میلادی) تا بیست و هشتم خردادماه (هفدهم ژوئن) به ٣٥دلار و ٩٩سنت برای هر بشکه رسید. همچنین قیمت نفت‌خام سنگین ایران با دو دلار کاهش به ٤٣دلار و ٥٤سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٣دلار و ٥٩سنت برای هر بشکه بوده است.


تعداد بازدید :  206