شماره ۸۸۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 حمایت وزارت کشاورزی از کشت برنج| عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاوزی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲‌میلیون و۴۰۰ هزارتن برنج سفید درکشور تولید شود، گفت: ما قصد کاهش تولید سیب‌زمینی را نداریم. پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲‌میلیون و۳۰۰ تا ۲‌میلیون و۴۰۰ هزارتن برنج سفید درکشور تولید شود. البته‌ سال گذشته پیش‌بینی ما برای تولید یک‌میلیون و۸۰۰ هزارتن بود اما درنهایت حدود ۲‌میلیون تن برنج درکشور تولید شد. وی درباره سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی برعدم حمایت از کشت برنج در استان‌های غیرشمالی گفت: ما همچنان این سیاست را دنبال می‌کنیم، بر اجرای آن تأکید داریم و امسال نیز آن را به استان‌های مربوطه ابلاغ کرده‌ایم.
 تحویل نفت به ترکیه برای خرید ریل ترکیه‌ای| بینالی ییلدریم وزیر حمل‌ونقل ترکیه گفت: در راستای یک قرارداد ۸۰‌میلیون یورویی، این کشور از ایران نفت خواهد خرید و در مقابل به تهران ریل راه‌آهن تحویل خواهد داد. این ریل در استان کارابوک تولید می‌شود. درهمین راستا ییلدریم با اشاره به این‌که این قرارداد از اهمیت فراوانی نه‌تنها برای استان کارابوک بلکه برای کل ترکیه برخوردار است، اظهار داشت: «کارابوک اکنون به یک تولید‌کننده و صادر‌کننده مهم ریل‌های راه‌آهن تبدیل شده است. در راستای این قرارداد، پالایشگاه توپراس ترکیه از ایران نفت خواهد خرید.»
 امضای قرارداد صادرات نفت به رپسول| شرکت رپسول اسپانیا قرارداد واردات یک‌میلیون بشکه نفت‌خام را برای دریافت در ماه جولای (تیر- مرداد) امضا کرد که این امر موجب افزایش حجم صادرات ایران به اروپا در ماه آینده خواهد شد. روند افزایشی صادرات نفت ایران به اروپا که از زمان اجرایی‌شدن برجام در پارسال، آغاز شده همچنان رو به گسترش است. بازگشت سریع‌تر از حد انتظار نفت ایران به بازار اروپا موجب شد روسیه به منظور حفظ سهم خود در بازار این منطقه، نفت‌خام اورال را با بیشترین تخفیف در دو‌سال گذشته به مشتریان اروپایی عرضه کند.
 17 بزرگراه کشور آزادراه می‌شود| مهدی حیدری مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه وزارت راه‌وشهرسازی از تحول در آزادراه‌های کشور‌ خبر داد و گفت: 17 بزرگراه کشور به طول سه‌هزارو93 کیلومتر به آزادراه تبدیل می‌شود. او همچنین با اشاره به این‌که توسعه آزادراه‌ها به دلیل کیفیت سرعت و استانداردهای ایمنی از اهمیت بالایی دربخش حمل‌ونقل جاده‌ای، ترانزیت و کاهش سوانح برخوردار است، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای ارتقای 13 بزرگراه دیگر کشور به آزاد‌راه انجام شده است.
 جذب 7میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی| شاپور محمدی معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک راهبرد کلان و بلندمدت برای تعالی و پیشرفت کشور است و این وزارتخانه تحقق این مهم را با 12 پروژه اولویت‌دار در ‌سال‌جاری پیگیری می‌کند که ازجمله آنها جذب 7میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی است. به گفته محمدی تجهیز منابع مالی برای اقتصاد کشور با اثرات غیرتورمی، تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح‌های خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری کشور برای پوشش شکاف میان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری ملی، ارتقای بهره‌وری، اشتغالزایی و فناوری و افزایش درآمدهای مالیاتی، بخش‌هایی از اهداف این پروژه را تشکیل می‌دهند.


تعداد بازدید :  181