شماره ۸۸۱ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير
صفحه را ببند
روی خط خبر

بروجردی: تدبیر ظریف منجر به توافق هسته‌ای شد
عصرایران| علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که چه سرانجامی را برای برجام پیش‌بینی می‌کند، گفت: ما نقض‌کننده برجام نخواهیم بود ولی دقیقا رصد می‌کنیم و اگر طرف مقابل بخواهد بدعهدی کند، طبق مصوبه مجلس در این زمینه عمل می‌کنیم و دولت مکلف است ظرف دوسال ظرفیت غنی‌سازی را به 190‌هزار سو برساند. وی در ارزیابی خود از عملکرد ظریف نیز گفت: آقای ظریف هم همان‌طور که رهبری فرمودند، تلاش قابل تقدیری داشتند و این راه هنوز ادامه دارد و تمام نشده است. بروجردی در پاسخ به این سوال که اگر فرد دیگری به جز ظریف در رأس هیأت ایرانی بود، نیز می‌توانستیم به چنین نتایجی برسیم، گفت: برجام نقاط ضعف و قوتی دارد و آنچه مهم است، این است که تیم مذاکره‌کننده همه تلاش خودش را انجام داد و در مقابل تیم ما هم تیم‌های متعدد وجود داشت. ما یک کشور بودیم و درمقابل ما 6 کشور وجود داشت و تدبیر آقای ظریف منجر به توافق شد کمااین‌که ما در گذشته و سال‌های طولانی مذاکره می‌کردیم و به نتیجه نمی‌رسیدیم و اگر بخش رفع تحریم این توافق عملی شود، ما دراین عرصه توانسته‌ایم یکی از اهداف‌مان را محقق کنیم.

پرونده‌های گمشده روی میز کمیسیون اصل 90
ایسنا| رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون موضوع پرونده‌های گمشده در مجلس هشتم را پیگیری خواهد کرد. داوود محمدی درباره ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر گم‌شدن 17 پرونده در کمیسیون اصل 90 در دوره هشتم افزود: ایشان اگر بحثی وجود دارد که پرونده‌ای گم شده، شماره و عنوان پرونده را بگویند تا ما آن را بررسی کنیم. وی افزود: با توجه به این‌که پرونده‌ها در سیستم ثبت و ضبط می‌شوند، امکان گم‌شدن آنها وجود ندارد و حتی نمی‌شود که پرونده‌ای از دستورکار خارج شده باشد زیرا سوابقش در سامانه باقی می‌ماند. محمدی اضافه کرد: زمانی که بحث گم‌شدن پرونده‌های اصل 90 در مجلس هشتم توسط یکی از نمایندگان مطرح شد،‌ کمیسیون اصل 90 در مجلس دهم هنوز شکل نگرفته بود و پس از انتخاب هیأت‌رئیسه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

سروش محلاتی: امام علی(ع) به مردم فرصت سخن گفتن داد
جماران| یک استاد حوزه علمیه قم گفت: هنر بزرگ علی(ع) این بود که با شجاعت پذیرفت اعلام کند؛ دین مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. حجت‌الاسلام محمد سروش محلاتی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با اشاره به سخن آن حضرت مبنی بر وجود گروهی درجامعه اسلامی که با دین برخورد ابزاری می‌کنند، به تبیین ریشه‌های این آسیب درجامعه اسلامی پرداخت. وی با بیان این‌که علی(ع) کلاهبرداری به نام دین را به‌عنوان یک واقعیت پذیرفته‌اند، یادآور شد: ایشان برای حل این موضوع از مردم دعوت کردند که حرف بزنید و سکوت نکنید؛ علی(ع) بدین وسیله که حاکم اسلامی هم می‌تواند با سوال مواجه شود، جلوی قداست بی‌جای حکومت به نام دین را گرفتند. علی(ع) به مردم گفتند از گفتن حقیقت ابا نکنید تا با این سخن گفتن همه ‌هاله‌های قداست از بین برود. ایشان وقتی سوار بر مرکب بودند و فردی پیاده کنار ایشان می‌آمد، فرمودند: «بازگرد، زیرا پیاده حرکت کردن شخصى مانند تو در رکاب مثل من، مایه غرور بر والى و ذلت و خوارى براى مؤمن است. در این مراسم برخی شخصیت‌های سیاسی ازجمله حجج اسلام علی‌اکبر محتشمی‌پور، عبدالله نوری، سید‌هادی خامنه‌ای، عبدالواحد موسوی‌لاری و سیدمحمد صدر، محمدعلی سبحانی، فیض‌الله عرب‌سرخی، محمد ایرانی و جواد امام حضور داشتند.

نماینده تهران در مجلس: نباید روی اختلاس‌های میلیاردی دولت قبل سرپوش گذاشت
خبرآنلاین| نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است که حرکت‌هایی به‌طور مستمر برای تضعیف دولت روحانی درحال انجام است. محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان این‌که بحث‌هایی که علیه دولت مطرح می‌‍‌‌شود، در حقیقت فرار به جلو است،‌ اظهار کرد: فساد دولت گذشته به‌طور ریشه‌ای و بنیادی در همه بخش‌ها وجود داشت. اختلاس‌های کلان که اعداد و ارقام را بی‌معنا کرده و گوش ملت دیگر نسبت به شنیدن ‌میلیارد حساسیتش را از دست داده است اما نباید روی این اختلاس‌ها سرپوش بگذاریم.

 


تعداد بازدید :  178