شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

فیلم سینمایی «کاغذ خروس نشان» به کارگردانی مریم میلانی در بخش بین‌المللی چهل‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد پذیرفته  شد.

آزاده نامداری از جزییات سری جدید «خانومی که شما باشی» که از 29 شهریور روی آنتن می‌رود، سخن گفت؛ زنانی که در زندگی شوهرانشان گم شده‌اند و باید به احترامشان ایستاد که  این برنامه می‌کوشد آنها را پیدا کند و نشان دهد.

صبا مولودی کارگردان «هیوا» اثر مشترک ایران و کردستان عراق که در قالب جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک به صحنه می‌رود این نمایش را برداشتی آزاد از آیین‌طلب باران عنوان کرد و از تقدیم اجرای دوم این نمایش به قربانیان فاجعه شنگال خبر داد.

به تازگي روشن شده نوشتن کتاب خاطرات موسس ویکی‌لیکس به‌عنوان یک پروژه به کری، رمان‌نویس مشهور استراليايي پیشنهاد داده
 شده بود.

نورمحمد درپور، استاد پیشکسوت موسیقی نواحی ایران این روزها بعد از سپری کردن دوران درمان خود در خانه چشم انتظار دیدار مسئولان و هنرمندانی است که طی سال‌های اوج فعالیتش از او تجلیل می‌کردند.

دهمین جلسه‌ نوبل‌خوانی در شهر کتاب به نوبل‌خوانی با لسینگ و با محوریت رمان «فرزند پنجم» اختصاص دارد که روز یکشنبه 30 شهریور از ساعت 30: 16 با حضور مجتبی گلستانی و بلقیس سلیمانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود به این جلسه برای علاقه‌مندان هم آزاد است.

رمان «شاگرد قصاب» نوشته پاتریک مک‌کیب نویسنده ایرلندی که در‌ سال 1993 از نامزدان جایزه بوکر بوده، با ترجمه پیمان خاکسار برای چاپ توسط نشر چشمه آماده می‌شود.

 ترجمه تازه‌ای از رمان «مزرعه حیوانات» اثر جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی انگلیسی را منتشر کرد. با انتشار این ترجمه که توسط عباس زارعی، مترجم جوان صورت گرفته، تعداد ترجمه‌های فارسی موجود از این کتاب به بیش از 5 ترجمه رسید.

نیکی کریمی، فرشته طائرپور، نگار آذربایجانی، غزل شاکری و سمیه قاضی‌زاده جهت شرکت در «کنفرانس جهانی سینمای زنان» به نیویورک می‌روند.

«احمق‌ها روی بالکن» اثری از «ماریو بارگاس یوسا»، نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات است که اقتباس آن به روی صحنه تئاتر رفت.

«بن کینگزلی» در جدیدترین فیلم خود «پل بروکلین» در کنار «دنیل ردکلیف»، بازیگر مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» ایفای نقش می‌کند.

مدیر گالری دی از معرفی یک هنرمند جدید خودآموخته که بانویی 80 ساله است به جمع این هنرمندان خبر داد که آثارش در نمایشگاه گروهی خودآموخته‌ها روز جمعه 28 شهریورماه رونمایی خواهد شد.

کارگردان نمایش «هملت» اثر برگزیده مسابقه بین‌الملل سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که همزمان با جام‌جهانی فوتبال در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت، اعلام کرد، امکان هماهنگی اجرای مجدد این نمایش در تئاترشهر فراهم نشد.

حسین علیزاده، آهنگساز صاحب‌نام ایرانی مقابل دوربین فیلم مستند «تنبور» قرار گرفت و دیدگاه خود را نسبت به این ساز و خاستگاه آن‌که منطقه کردستان است، بیان کرد.

جمال میرصادقی از انتشار کتاب تازه‌اش «داستان و داستان‌نویس» به همراه 21 داستان کوتاه دیگر خبر داد.


تعداد بازدید :  115