شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
هدایت لالیگا به سوی رستگاری!

سوشیانس شجاعی‌فرد طنزنویس

[email protected]

در خبرها آمده بود که حسین هدایتی، موسوم به عابربانک فوتبال ایران که عین این بابا پولدارها با ولخرجی برای فرزندانشان، آنها را لوس، چاق و بی‌مصرف بار می‌آورند، چند تیم را نفله کرده است، قصد دارد سهام تیم ختافه اسپانیا را خریداری و در لالیگا باشگاه‌داری کند! ظاهرا چند نفر از بازیکنان سابق تیم‌ملی هم قرار است در هدایت تیم ختافه کمک‌دست هدایتی و مدیران فعلی باشگاه باشند.  ما امیدوار بودیم مدیران و بازیکنان لیگ‌های برتر دنیا به ایران بیایند و سطح مدیریتی فوتبالمان را ارتقا دهند، اما ظاهرا دارد از زمین به آسمان می‌بارد و جدی جدی داریم به طرف مدیریت دنیا می‌رویم! حالا اینها رو ول کن! اخبار ورزشی چند‌سال آینده اسپانیا را گوش کن!
در پی فشار مدیران ایرانی لالیگا و لابی شدید با مجلس اسپانیا، طرح انتقال تیم‌های فوتبال شهرهای بزرگ اسپانیا به شهرهای کوچکتر کلید خورد، در صورت تصویب این طرح، تیم رئال‌مادرید به دینار اندلس تغییر نام داده و به شهر اندلس هبه خواهد شد! همچنین بارسلونای شهر بارسلون با حفظ نام به ساراگوسا و تیم ساراگوسا به شهر بارسلون منتقل خواهد شد! همچنین تیم اتلتیکومادرید با خروج از شهر مادرید به‌عنوان اتلتیکو جرز د لا فرونترا فعالیت خواهد کرد.  شنیده شده این انتقال آخری به درخواست جواد خیابانی صورت گرفته! چون تنها کسی است که می‌تواند نام شهر مربوطه را تلفظ کند!
 در پی تصمیم مجمع مدیران فوتبال اسپانیا که اکثر آنها ایرانی هستند، هرگونه خالکوبی، پشت مو و زیورآلات برای بازیکنان ممنوع است. حاج‌آقا علیپور، نماینده مدیران باشگاه‌ها در لالیگا، ضمن اعلام این خبر افزود: بازیکنان لیگ اسپانیا به پوشیدن زیرپیراهن‌هایی که شعارهای ارزشی روی آن نوشته شده باشد تشویق می‌شوند تا هنگام شادی بعد از گل، ارزش‌های ایرانی ترویج داده شود!
 سرهنگ روبرتو سانچز، مدیر باشگاه اسپورتینگ جزایر قناری که بعد از انتقال امتیاز تیم اسپورتینگ گیخون به جزایر قناری به‌عنوان مدیر باشگاه انتخاب شده جهت ادای توضیحات به کمیته انضباطی احضار شده است.  موضوع این جلسه شائبه صغر سنی برای آندونی زوبی زارتا، دروازه‌بان دهه هشتاد اسپانیاست که اخیرا به طرز مشکوکی از تیم پیشکسوتان بارسلونا به تیم جوانان اسپورتینگ منتقل و با نوه خود همبازی شده است!
 دکتر فتح‌ا...‌زاده مدیر باشگاه والنسیا که هم‌اکنون برای گذراندن دوره فوق‌دکترای خود در باکو به‌سر می‌برد، از سطح پایین تحصیلات بازیکنان اسپانیایی انتقاد کرد. ایشان ضمن اظهار تاسف در این‌باره گفت: شما فکر می‌کنید این مسی چقدر تحصیلات داره؟ همین رونالدو چقدر درس خونده؟! اینها هم عین فرهاد مجیدی و برهانی مثل پسرهای من هستند، من دوستشون دارم، ولی هر کسی باید اندازه تحصیلاتش صحبت بکنه! اینها باید بیان من درسشون بدم! حالا آخر فصل نقل‌وانتقالات که هر دوی اینها رو آوردم والنسیا، اون موقع می‌فهمید دکتر فتل، کیه! همه مدیران اسپانیا باید بیان پیش من درس بگیرند!
 خبرگزاری ورزشی بانکو دو دپورته (بانک ورزش) در گزارشی، به تغییرات رفتاری تماشاگران اسپانیایی پرداخته است.  این گزارش با بررسی مهاجرت تعدادی از لیدرهای ایرانی به اسپانیا از تأثیر این افراد بر سکوها و خط‌دهی ایشان به تماشاگران گزارشی تهیه کرده است.  در این گزارش آمده تا پیش از مهاجرت مدیران و لیدرهای ایرانی به لالیگا، شعارهای تماشاگران در حمایت از تیم‌ها بود، ولی اکنون بیشتر فحاشی علیه بازیکنان و مربیان است.  گرچه خود تماشاگران متوجه معنی شعارهایی که می‌دهند نمی‌شوند! مثلا هفته پیش در دیدار بین تیم‌های ختافه و فجر لاس پالماس، تماشاگران ختافه در اعتراض به داور شعار می‌دادند:  والوا دو سماور، اگزوز دو خاور، آربیترو، آربیترو! که تماشاگران اسپانیایی فقط همین قسمت آخر شعار به معنای داور داور را می‌فهمیدند! یا چندی پیش در بازی تیم رئال‌مادرید خطاب به رونالدو شعار می‌دادند:
Esta es su equipo? Leche en su equipo  که رونالدو و بقیه مات و مبهوت بودند که معنی این جمله نامفهوم چیست؟!
ستاد مشترک ارتش اسپانیا در بیانیه‌ای از روزنامه‌نگاران ورزشی‌نویس و تماشاگران لالیگا خواست از به کار بردن عناوین نظامی ژنرال، گروهبان، موشک و ترکاندن بمب و دیگر ادوات نظامی برای مربیان و بازیکنان فوتبال خودداری کنند! ارتش اسپانیا همچنین اظهار کرد: با مهاجران ایرانی که آگهی‌های اخذ کارت اتمام سربازی یا معافیت می‌دهند برخورد خواهد کرد.  شنیده‌های خبرنگار ما حاکی است، تعدادی از ایرانی‌های مقیم اسپانیا با مراجعه به بازیکنان فوتبال به آنها وعده اخذ معافیت پزشکی و کارت پایان خدمت می‌دهند! در آخرین مورد از این دست، یک ایرانی به پسر فرمانده پلیس مادرید گفته بود که یک آشنای کلفت برای گرفتن معافیت دارد که البته با هوشیاری پلیس مادرید، دستگیر شد!

 


تعداد بازدید :  167