شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
روی خط خبر

تقویت امداد هوایی اولویت ویژه جمعیت هلال‌احمر است
مشاور عالی رئیس جمعیت هلال‌احمر از خرید بالگرد‌های جدید با قدرت مانور و خدمات بهتر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «تلاش جمعیت هلال‌احمر بر این است که تمامی استان‌های کشور به‌خصوص استان‌های حادثه‌خیز از خدمات امداد‌و‌نجات هوایی و بالگرد بهرمند شوند.»
دكتر محمد تقی‌خانی، مشاور عالی رئیس جمعیت هلال‌احمر، در خراسان شمالی گفت: «از اولویت‌های ویژه امسال و ‌سال آینده جمعیت هلال‌احمر کشور تقویت امداد‌و‌نجات هوایی است.»
او به خرید بالگرد‌های جدید با قدرت مانور و خدمات بهتر در آینده نزدیک اشاره کرد و ادامه داد: «تلاش جمعیت هلال‌احمر بر این است که تمامی استان‌های کشور به‌خصوص استان‌های حادثه‌خیز از خدمات امداد و نجات هوایی و بالگرد بهرمند شوند و بر این اساس استان خراسان شمالی به‌دلیل حادثه‌خیزبودن و تنوع حوادث طبیعی و انسان‌ساز از اولویت بیشتری در این زمینه برخوردار خواهد شد.»
تقی‌خانی آمادگی امدادگران و نجاتگران را از اصول تحول در جمعیت هلال‌احمر برشمرد و خاطرنشان کرد: «در هر حادثه‌ای که جان انسان‌ها به خطر بیفتد، جمعیت هلال‌احمر آمادگی کامل دارد تا به یاری حادثه‌دیدگان شتافته و مردم نیز در این زمینه به هلال‌احمر کمک خواهند کرد.»

امدادرسانی اضطراری صلیب‌سرخ به هزاران بی‌خانمان ناشی از نبردهای قنیطره
کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ که در همکاری نزدیک با جمعیت هلال‌احمر سوریه به‌منظور رسیدگی به نیازهای بی‌خانمانان فعالیت می‌کند، به بیش از ۵۰‌هزار نفر امدادرسانی اضطراری کرده است.
نبردهای جاری در استان قنیطره، ازجمله در نزدیکی مرکز این استان شهر البعث، باعث شده که هزاران خانواده به مناطق روستایی اطراف دمشق فرار کنند. درگیری بین نیروهای دولتی و مخالفان مسلح در روزهای اخیر در استان قنیطره و به‌خصوص در شهر قنیطره شدت گرفته و در نتیجه دسترسی به آب پاک، غذا و مراقبت‌های درمانی محدود شده است.
طی ۱۰روز گذشته بیش از ۲۵‌هزار نفر از ساکنان قنیطره خود را به شهر مجاور قطنا در همسایگی مناطق روستایی اطراف دمشق رسانده‌اند. از آن‌جا که خبری از فروکش کردن نبرد نیست، انتظار می‌رود تعداد بی‌خانمانان داخلی از شهر قنیطره افزایش هم بیابد.  کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ در هفته گذشته و در پاسخ به نیازهای موج اخیر بی‌خانمانان، بسته‌های غذایی، تشک و دیگر اقلام ضروری را در اختیار هلال‌احمرسوریه قرار داد تا در محل توزیع نماید.

آموزش امداد و کمک‌های اولیه به ۷‌هزار نفر در  استان مرکزی
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی از آموزش امداد و کمک‌های اولیه به بیش از ۷‌هزار نفر در نیمه نخست‌سال جاری خبر داد.  مرتضی سلیمی گفت: «از ابتدای‌سال جاری تاکنون ۱۰۹ دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه به‌صورت حضوری و نیمه‌حضوری برگزار شده است.» وی تصریح کرد: «در دوره حضوری این کلاس‌ها 2‌هزار و ۵۸۰ نفر و در دوره غیرحضوری ۲۵ نفر زیر پوشش آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه قرار گرفتند.» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی با اشاره به برگزاری دوره آموزش مهارت‌های داوطلبی افزود: «در این مدت ۹۰ دوره آموزش مهارت داوطلبی با حضور دو‌هزار و ۹۰۰ نفر برگزار شده است.»

دوره آموزشي «خبرنگاري در بحران» در موسسه آموزش عالی هلال ایران
موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران برای خبرنگاران دوره آموزشی با موضوع بحران برگزار می‌کند.  این موسسه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به اطلاع خبرنگاران محترم رسانه‌هاي ارتباط‌جمعي مي‌رساند، مديريت آموزش كوتاه‌مدت و ضمن خدمت موسسه در نظر دارد دوره‌هاي آموزشي خبرنگاري در بحران را از مهرماه‌سال جاري برگزار کند. علاقه‌مندان به شركت در اين دوره آموزشي مي‌بايست ضمن تكميل فرم ثبت‌نام پيوست و ارسال آن به آدرس اين موسسه نسبت به ثبت‌نام در اين دوره آموزشي اقدام كنند. زمان دقيق تشكيل اين دوره‌ها متعاقبا از طريق پست الكترونيك، پيامك يا تماس تلفني به اطلاع متقاضيان خواهد رسيد.
فایل ثبت‌نام در این دوره در پایگاه اینترنتی موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی هلال ایران به نشانی helal-uast. ac. ir وجود دارد.


تعداد بازدید :  113