شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
لاریجانی:
رژیم صهیونیستی دچار پریشانی سیاسی شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی سابقه نسل‌کشی و جنگ‌افروزی را در کارنامه خود دارد، گفت: این رژیم پس از شکست‌های نظامی در دهه اخیر دچار پریشانی سیاسی شده است.
به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» در آغاز نشست تروئیکای بین‌المجالس اسلامی در تهران با محکوم کردن جنایات اخیر این رژیم در نوار غزه اظهار داشت: در سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی به خاطر بحران در برخی کشورهای اسلامی تلاش کرده با فرصت‌طلبی درصدد استیفای آبروی بربادرفته خود باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما امروز در شرایط حساسی این اجلاس را با فوریت تشکیل دادیم، افزود: حمله جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی به غزه قهرمان، ما را دور هم جمع کرده است.
وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان دست به این اقدام زده و مردم بی‌دفاع فلسطین را با سلاح‌های غیرمتعارف به خاک و خون کشیده که این نشانگر موجودیت اشغالگرانه و روحیه سبوعیت این رژیم سفاک است. لاریجانی خاطرنشان کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی نسل‌کشی، قتل‌عام، نقض اصول و قوانین بین‌المللی و جنگ‌افروزی در منطقه است.
وی افزود: پس از شکست صهیونیست‌ها در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و 8روزه، آنها دچار پریشانی سیاسی شده بودند و متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل بحران‌های کشورهای اسلامی این رژیم بی‌آبرو با فرصت‌طلبی، زمان را برای استیفای آبروی برباد رفته خود مناسب یافت و دست به جنایت جدید زد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشتار زنان و کودکان و مردم غزه و محاصره جدید غزه چیزی جز جنایت جنگی و نقض حقوق‌بشر نیست. لاریجانی ادامه داد: اخباری که این روزها از حملات وحشیانه این رژیم به مناطق مسکونی غزه گزارش می‌شود نوعی توحش مدرن را بیان می‌کند. وی تأکید کرد: تأسف‌بارتر از آن، این است که آمریکا و برخی کشورهای عربی چشم را روی این جنایت بسته‌اند و از این رژیم ددمنشانه حمایت می‌کنند. وی اضافه کرد: امروز غزه مجروح، قلب عالم اسلام و همه مسلمانان است. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما از دولت مصر مصرانه می‌خواهیم راه رفح را برای رساندن کمک‌های دارویی و غذایی انسان‌دوستانه جهت نیازهای فوری مردم غزه باز نماید؛ این یک مقطع تاریخی برای دولت و ملت مصر است که چه نقشی در جنگ سوم غزه ایفا کرده است؛ مسئولیت‌شناسی آنان از این طریق محک خواهد خورد. لاریجانی از «سلیم الزعنون» رئیس مجلس فلسطین خواست این موضوع را پیگیری کند. وی افزود: ما به‌عنوان بین‌المجالس اسلامی باید از طریق مجامع بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری کنیم؛ این رژیم نماد واقعی جنایت جنگی است؛ گرچه وجدان همه ملت‌ها به درد آمده است؛ صدها شهید و هزاران مجروح در غزه چیزی نیست که به‌سادگی قابل اغماض باشد.


تعداد بازدید :  53