شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

سبد نفتی اوپک 94 دلاری شد
قیمت سبد نفتی اوپک با کاهش یک دلاری برای نخستین‌بار در ‌سال‌جاری میلادی
 68/94 دلار در هر بشکه معامله شد. براساس گزارش سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک هر بشکه سبد نفتی این سازمان روز دوشنبه با یک دلار کاهش نسبت به روز جمعه 68/94 دلار معامله شد. قیمت نفت برنت نیز از سه‌شنبه هفته گذشته برابر با 9 سپتامبر به علت افزایش ذخایر کمتر از  100 دلار در هر بشکه فروخته شده است و دیروز نیز کمتر از 97 دلار در هر بشکه معامله شد.

شکایت احتمالی روسیه از غرب
الکسی یولوکایوو، وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد: تحریم‌های اخیر راه را برای شکایت این کشور از غرب در سازمان تجارت جهانی باز کرده است. به گزارش راشاتودی او گفت: در کنار احتمال اعمال تحریم‌های وارداتی علیه کالاهای غرب ازجمله محصولات پتروشیمی و ماشین‌آلات، این کشور اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را علیه اروپا و غرب اتخاذ خواهد کرد.

اخراج کارکنان به دلیل کسادی
شرکت آمریکایی جنرال‌موتورز در واکنش به کاهش تقاضا تولید واحد اوپل خود در روسیه را کاهش داده و حدود 500 شغل را حذف می‌کند. اوپل اعلام کرد: تولید کارخانه‌اش در سن‌پترزبورگ را مجموعا 16 روز در مدت 3 ماه از آگوست تا اکتبر کاهش می‌دهد. فروش خودرو در روسیه امسال به دلیل کندی رشد اقتصادی که توان خرید مردم را تحت فشار قرار داده، کاهش یافته است.

کاهش ۲۵‌درصدی قیمت برق در سریلانکا
با راه‌اندازی یک نیروگاه تولید برق با سوخت زغال‌سنگ در سریلانکا قیمت برق در این کشور ۲۵‌درصد کاهش یافت. به گزارش رویترز، ماهیندا راجاپاکسا، رئیس‌جمهوری سریلانکا روز سه‌شنبه پس از شروع به کار یک پروژه تولید برق
 900 مگاواتی با سوخت زغال‌سنگ که با سرمایه‌گذاری دولت چین ساخته شده است، قیمت انرژی را در این کشور کاهش داد.


تعداد بازدید :  144