شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
پرسه در بازار

قیمت میوه در خرده‌فروشی‌ها 3 برابر بیشتر از میادین

درحالی میوه‌فروشان سطح شهر براساس قانون مجازند تنها ۳۵‌درصد بیشتر از قیمتی که از میدان میوه خریداری کردند، بفروشند، اما آنها بیش از ۱۰۰‌درصد و در مواردی 2 تا ۳ برابر بیشتر می‌فروشند. علی حاج‌فتحعلی، دبیر اتحادیه بارفروشان با اعلام این موضوع گفت: تعزیرات و سازمان بازرسی باید بر گرانفروشی سطح شهر نظارت کنند، اما نیروهای آنها کفاف سرکشی به این بازار گسترده را نمی‌دهد. او همچنین افزود: به‌تازگی میوه‌‌فروشان گرانفروشی در میدان میوه و تره‌بار را  دستاویزی برای بالا بردن قیمت عنوان می‌کنند، اما حدود یک هفته است که طرح نظارت بر فاکتورهای فروش میدان مرکزی میوه و تره‌بار اجرا می‌شود.

تمام لوازم ریز آشپزخانه در بازار ایران، چینی است

به گفته فعالان بازار لوازم خانگی تمام اجناس خارجی موجود در بازار خرده‌ریزهای آشپزخانه تولید چین است و جنس خارجی «غیر چینی» فقط یک دروغ تبلیغاتی بزرگ محسوب می‌شود. این فروشندگان همچنین می‌گویند عددی که روی دستگاه‌های کوچک لوازم آشپزخانه و به‌عنوان قدرت موتور ذکر می‌شود غالبا واقعیت ندارد و تمام موتورهای به کار رفته در این وسایل از یک نوع است. به گفته این افراد، چندکاره بودن لوازم آشپزخانه نه‌تنها باعث بهبود عملکرد یک وسیله نمی‌شود که به دلیل تقسیم توان یک نوع موتور بر چند فعالیت موجب می‌شود که عملکرد کلی دستگاه ضعیف‌تر از دستگاه‌های یک کاره باشد.

کاهش استقبال مردم از بازار میوه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش ۲۰‌درصدی قیمت میوه به علت کاهش استقبال مردم خبر داد و گفت: خرید مهر بازار میوه را تحت‌الشعاع قرار داده است و موجب کاهش 20‌درصدی استقبال مردم از بازار میوه شده است! سیدحسین مهاجران تأکید می‌کند: در حال حاضر قیمت میوه‌هایی مانند انواع انگور، هلو و سیب گلاب سمیرم 20‌درصد کاهش یافته همچنین بهای لیموشیرین و نارنگی نیز 10‌درصد پایین آمده است. به گفته مهاجران قیمت انگور بین 2500 تا 3000، هلو بین 2000 تا 4000، سیب گلاب سمیرم بین 1500 تا 4000، لیمو شیرین بین 2000 تا 2500، نارنگی بین 2500 تا 6000 و شبرنگ بین 3000 تا 7000 تومان است.


تعداد بازدید :  189