شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
گرانی، سفرهای تابستانی را کاهش داد
مردم: پول سفر را به نفع مخارج ضروری هزینه کردیم

گروه اقتصادی شهروند| امسال افزایش هزینه‌های سفر، بخشی از ایرانی‌ها را از مسافرت تابستانی منصرف کرد. احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری با اعلام این موضوع گفته است: با وجود آن‌که ناوگان اتوبوسرانی بین‌شهری از نظر کیفیت ارتقا داشتند و امسال امکانات زیربنایی بهتری نسبت به سال‌های گذشته فراهم شد، اما افزایش قیمت حامل‌های انرژی و هزینه‌های سفر، توان مالی مردم را کاهش داده است و بر همین اساس شمار مسافران تابستانی امسال همچون سال‌های گذشته نبود. عامری با اشاره به دریافت مجوز برای افزایش کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری گفته است: فعلا با توجه به کاهش توان مالی مردم برای سفر تصمیم گرفتیم افزایش قیمت‌ها را به زمان دیگری موکول کنیم.  نظرات مردم در این مورد را بخوانید:
 ناشناس: مرسی واقعیت را گفتی.
 علیخانی: درسته. ما که امسال تهرانگردی را ترجیح دادیم. پول مسافرخونه و هتل و غذا و بنزین هم صرفه‌جویی شد.
 رضا: ما که در هر تعطیلات می‌بینیم جاده‌های شمال قفل می‌شن و ترافیک چند ساعته رخ میده.
 حکیمی: این قضیه مربوط به تهرانی‌های صاحب خودرو شخصیه.  در شهرستان اوضاع فرق می‌کنه، ضمن این‌که ایشون به قشر اتوبوس‌سوار اشاره کردن که قشر ضعیف جامعه هستن.
 کارمند: مردم هنوز مسافرت می‌رن ولی به جای هتل و مسافرخونه کنار پارک می‌خوابن! اینا همون قشری هستن که خودرو شخصی دارن. چند وقت دیگه این عزیزان هم مثل اتوبوس‌سوارها قید سفر رو می‌زنن.
 قربانعلی: امسال با خانواده‌ام می‌خواستیم بریم مشهد پابوس امام‌رضا(ع) ولی وقتی قیمت تورهایی‌رو گرفتم که با قطار مسافر می‌بردن، منصرف شدم. نفری 600‌هزار تومان و این یعنی هزینه سفر خانواده ما 3‌میلیون تومان می‌شد که معادل 3 ماه حقوق منه.
 مینا: مردم واسه مخارج اصلی‌شون موندن، سفر که جزو مخارج غیرضروریه.
 علی: من اگه 3‌میلیون داشتم، باهاش سفر نمی‌رفتم، می‌ذاشتم روی پول رهن خونه‌ام و از یه زیرزمین نمناک خلاص می‌شدم.


تعداد بازدید :  66