شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
د‌یار

 رئیس امور مهندسی و اجرای طرح‏های گاز گلستان خبر داد
60‌میلیارد ریال هزینه برای گازرسانی به 17 ناحیه‌ صنعتی گلستان
گرگان- غلامرضا ولی‌پور- خبرنگار «شهروند»: رئیس امور مهندسی و اجرای طرح‏های شرکت گاز گلستان گفت: درمجموع برای گازرسانی به 17 شهرک و ناحیه صنعتی استان بالغ بر 60‌میلیارد ریال هزینه اجرایی و کالایی صورت گرفته است.  
علی طالبی، اظهار داشت: این شرکت در ادامه روند گازرسانی به پروژه‏های صنعتی به‌ویژه شهرک‏ها و نواحی صنعتی تاکنون از مجموع 22 شهرک و ناحیه صنعتی استان تعداد 14 شهرک را از نعمت گاز طبیعی بهره‏مند ساخته است.  
وی افزود: در همین راستا خط تغذیه گازرسانی به 3 ناحیه صنعتی فاضل‏آباد، گرگان یک و بندرترکمن نیز به اتمام رسیده و تزریق گاز شده است که با انجام لوله‏گذاری داخلی توسط شرکت شهرک‏های صنعتی استان، واحدهای صنعتی می‏توانند از نعمت گاز بهره‏مند شوند.  
طالبی گفت: درحال‌حاضر عملیات اجرایی 5 شهرک و ناحیه صنعتی نیز در مرحله انجام است و روند پیشرفت گازرسانی برابر برنامه درحال اجراست. رئیس امور مهندسی و اجرای طرح‏های گاز گلستان، افزود:   درحال‌حاضر از تعداد 470 واحد صنعتی مستقر در شهرک‏های صنعتی تعداد 281 واحد از نعمت گاز طبیعی بهره‏مند هستند.  
وی گفت: درحال‌حاضر حجم بالایی از سوخت‏های فسیلی توسط واحدهای صنعتی مصرف می‏شود که با توجه به سیاست دولت درخصوص کاهش مصرف سوخت‏های فسیلی مایع، روند گازرسانی به این واحدها مورد اهتمام ویژه قرار گرفته است.  

انجام ممیزي HSE-MS در شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری
جلسه‌‌ اختتاميه‌ مميزي HSE-MS شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری درتاریخ 25 شهریورماه  1393 در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد.  
به‌گزارش روابط عمومي شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری، در اين جلسه‌ مميزي كه مديرعامل، اعضای هیأت‌مدیره، روسا، سرپرستان و سرمميزان حضور داشتند، مهندس رامین، سرپرست گروه مميزي به ارايه‌ گزارش مميزي و نقاط قوت و فرصت‌هاي بهبود سازمان پرداخت. در ادامه مهندس افشین، مديرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری ضمن قدرداني از گروه مميزي و همكاران، خواستار توجه بيشتر به الزامات سيستم بهبود مستمر و حركت به سمت تعالي سازمان شد. این ممیزی توسط گروه سه‌نفره انجام شد که طی آن ساختمان‌ها، انبار‌ها، تاسیسات، ایستگاه‌ها، پیمانکاران شرکت و برخی نواحی از نظر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست بررسی و مورد ممیزی قرار گرفتند.  
مهندس ناصر افشین، مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به این‌که این شرکت طی سال‌های گذشته دستاوردهای مهمی را در راستای HSE کسب کرده است، گفت: خوشبختانه درک وآگاهی HSE-MS از سالیان دور در این شرکت بسیار بالا بوده و با این ممیزی‌ها درواقع شور و پویايی آن افزایش می‌یابد.  
مهندس افشین ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در زمینه HSE تصریح کرد: این ممیزی‌ها تجارب مثبت و ارزنده‌ای در پی خواهد داشت که باید به شایستگی و نحو مطلوب در جهت بهبود کارها و پروژه‌های شرکت از آنها بهره برد.  
وی اظهار کرد: این نقاط قوت بیانگر پیشرو بودن این استان در همه زمینه‌ها به‌ویژه HSE  و پدافند غیرعامل است.  

دیدار شهروندان با اعضای شورای بندرعباس، زمانبندی و هدفمند می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در نشست غیرعلنی شورا گفت: یکی از مشکلات عمده شهروندان برای رسیدگی به مسائل مربوط به امور شهری خود، ملاقات اعضای شورای اسلامی شهر است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و برای آسان‌شدن دیدار شهروندان با نمایندگان خود در پارلمان محلی، وقت و ساعت‌های دیدار آنها ساماندهی و برنامه‌ریزی خواهد شد.  
پرویز سالاری افزود: به‌زودی زمان و مکان دیدارهای هفتگی و مقطعی شهروندان با اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس برای رفع مشکلات مربوط به امور شهری خود از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود. وی اظهارداشت: درحال‌حاضر زمانی مشخص برای ملاقات شهروندان با اعضای شورا وجود ندارد و این مسأله باعث رنجش شهروندان و بروز مشکلاتی برای شورای اسلامی شهر شده است.
وی ادامه داد: برای تسهیل در دیدار شهروندان با نمایندگان خود در شورا این اعضا روزهای سه‌شنبه در یکی از شهرداری‌های مناطق سه‌گانه شهرداری حضور خواهند یافت و با شهروندان دیدار خواهند کرد.   «سالاری» همچنین گفت: از دیگر چالش‌های این شورا، تعداد زیاد کمیسیون‌ها، تشکیل نشدن به‌موقع نشست‌های تخصصی آن و نداشتن آیین‌نامه اجرایی مناسب آنهاست که در همین راستا مقرر شد با ادغام برخی کمیسیون‌ها تعداد کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر بندرعباس از 10 کمیسیون به 6 کمیسیون کاهش یابد.


تعداد بازدید :  159