شماره ۳۸۳ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ شهريور
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با بهداد سلیمی، پرچمدار کاروان ایران
منتظر بهترین روز زندگی‌ام هستم
انگیزه داشته باشیم، تکرار چهارمی سخت نیست

گروه ورزش| انتخاب پرچمدار کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی در این دوره با حاشیه زیادی همراه نبود زیرا با توجه به غیبت حمید سوریان از کشتی و دیرتر رسیدن ملی‌پوشان والیبال، ارجح‌ترین گزینه برای پرچمداری بهداد سلیمی، قوی‌ترین مرد جهان بود. البته مسئولان کمیته ملی المپیک برای انتخاب او نیز تردید داشتند زیرا پرچمدار ایران باید در روز افتتاحیه حضور داشته باشد، درحالی‌که بهداد سلیمی در آخرین روزهای این بازی‌ها باید روی تخته برود اما آمادگی بالای غول وزنه‌برداری ایران و قطعی بودن کسب مدال طلا توسط او مسئولان را مجاب کرد تا قهرمان سنگین‌وزن المپیک لندن را برای این عنوان در نظر بگیرند. در ادامه گفت‌وگوی بهداد سلیمی را با «شهروند» در آستانه افتتاح رسمی بازی‌های آسیایی 4102  می‌خوانید:
  در آستانه حضور در افتتاحیه بازی‌های آسیایی قرار داری، از شرایط خودت می‌گویی؟
وضعیت آمادگی‌ام بسیار خوب است و در بهترین شرایط قرار دارم. ماه‌هاست که در اردوی تیم‌ملی هستیم و همراه با سایر وزنه‌برداران در اردوهای داخلی و خارجی به سر می‌بریم. متاسفانه اتفاق تلخی در آستانه اعزام به این بازی‌ها برای یکی از وزنه‌برداران رخ داد. براری، وزنه دسته 501 کیلوگرم که از آمادگی بالایی هم برخوردار بود، مصدوم شد و این بازی‌ها را از دست داد.
 فردا باید در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی به‌عنوان پرچمدار کاروان ایران حاضر شوی، از احساست می‌گویی؟
احساس خوب و قشنگی است. با پرچمداری کاروان ایران در اینچئون افتخار بزرگی نصیبم می‌شود و شاید یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام فردا در این مراسم رقم بخورد که با پرچم کشورم مقابل دیدگان میلیون‌ها نفر که از طرق مختلف مراسم را مشاهده می‌کنند، حرکت می‌کنم. شاید به جز مدال‌آوری در جهان و المپیک یکی از آرزوهای هر ورزشکار، پرچمدار کاروان کشورش باشد که خدا را شکر من به این آرزویم رسیدم.
 جلسه‌ای هم دراین‌باره با مسئولان داشته‌ای که بتوانی به شکلی خوب از پس این وظیفه برآیی؟
فکر نمی‌کنم نیازی به جلسه باشد و وقتی مسئولان نفری را به‌عنوان پرچمدار انتخاب می‌کنند، یعنی او صلاحیت لازم را برای انجام این وظیفه دارد. هیچ صحبتی دراین‌باره با من انجام نشده و امیدوارم به نحو احسن کارم را انجام دهم و خاطره‌ای خوب از خودم به جای بگذارم. فقط به دلیل حضور در مراسم افتتاحیه مجبورم چند روز زودتر به اینچئون بروم که آن هم مشکلی نیست و خوشحال می‌شوم تا کنار سایر ورزشکاران باشم.
 با وضعیتی که در کاروان 276 نفره ایران می‌بینی، چقدر به تکرار مقام چهارمی دوره گذشته امید داری؟
انشاءالله که بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. به نظرم اگر تمام ورزشکاران انگیزه لازم را داشته باشند و تمام تلاش‌شان را بکنند، خدا نیز پاداش‌شان را می‌دهد و می‌توانیم عنوان چهارمی دوره گذشته را تکرار کنیم و حتی شاید از نظر مدالی بهتر از دوره قبلی هم باشیم. از وضع سایر رشته‌ها خبر زیادی ندارم اما امیدوارم تمام اتفاقات در بازی‌های آسیایی خوشایند باشد.
 خودت 4‌سال قبل نیز در این بازی‌ها حضور داشتی و مدال طلا هم کسب کردی. به نظرت مسئولان نسبت به دوره قبلی امکانات بهتری فراهم کرده‌اند؟
امکانات قبل از مسابقه که همیشه بوده و چه کم و چه زیاد ورزشکاران با آن کنار آمده‌اند. هر طوری هست تمام تیم‌ها با بهترین نفراتشان راهی این رقابت‌ها می‌شوند اما مهم بعد از رقابت‌هاست که مسئولان پاداش ورزشکاران را به‌موقع پرداخت کنند نه مثل مسابقات چند ‌سال اخیرکه پاداش آن را به‌تازگی دریافت کردیم. متاسفانه برخلاف دوره‌های گذشته میزان پاداش مدال‌آوران اعلام نشده و همین شاید باعث کاهش انگیزه‌ها شود. البته ورزشکاران ایرانی نشان داده‌اند که برای مردم تلاش می‌کنند و هیچ‌وقت به خاطر پاداش کم‌کاری نکرده‌اند.
 به‌عنوان سوال آخر مردم از خودت و تیم وزنه‌برداری انتظار بالایی دارند. این توقعات برآورده می‌شود؟
درمورد خودم باید بگویم که 2‌سال است از میادین بین‌المللی دور هستم و شاید کمی به این دلیل کارم سخت باشد. البته وزنه‌برداران فوق‌سنگین ایران همیشه در آسیا بی‌رقیب بوده‌اند اما نباید از حالا خودم را روی سکوی قهرمانی ببینم و مغرور شوم. تمام تلاشم را برای کسب دومین مدال طلایم در بازی‌های آسیایی انجام می‌دهم. سایر وزنه‌برداران نیز در بهترین شرایط هستند و خدا را شکر هیچ کاستی وجود ندارد. پتانسیل تمام بچه‌ها در حد مدال طلا است اما همه‌چیز به روز مسابقه برمی‌گردد که چه شرایطی حاکم باشد. انشاءالله که تیم 7نفره وزنه‌برداری همه با مدال به کشور بازمی‌گردند.


تعداد بازدید :  104