شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
دکتر فرهادی ابلاغ کرد:
سیاست‌های حوزه «زنان و خانواده»

رئیس جمعیت هلال‌احمر سیاست‌های این جمعیت را که مبتنی بر محورهای اجرایی در حوزه‌های آموزش و پژوهش، ارتقای سلامت، توانمندسازی امور اقتصادی و معیشتی، پیشگیری از آسیب‌پذیری زنان و کودکان و... است، ابلاغ کرد.
دکتر محمد فرهادی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «مسأله زن و خانواده از مسائل درجه یک کشور» است، گفت: «جمعیت هلال‌احمر به منظور اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات، به شناسایی مشکلات و موانع و نیز توانمندسازی بانوان شاغل در این جمعیت همسو با حرکت در مسیر دانش‌پژوهی و مدیریت راهبردی تحول می‌پردازد.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر مهم‌ترین مولفه‌های پیش‌بینی‌شده در برنامه‌های این حوزه را شامل ارتقای دانش و مهارت امدادی تخصصی زنان و گسترش پژوهش‌های نظری، راهبردی و کاربردی آنان در راستای جنبش نرم‌افزاری با تعامل و هم‌افزایی، آگاه‌سازی، فرهنگ‌سازی و نقش‌آفرینی در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ در خانواده و جامعه بیان کرد.
دکتر فرهادی وظایف جمعیت هلال‌احمر را در قبال طیف زنان جامعه شامل موارد حمایت از نقش‌محوری و تصمیم‌گیری زنان، دختران شاغل و عضو در جمعیت هلال‌احمر در تأمین سلامت خود، خانواده و جامعه و نیز ارتقای سطح پیشگیری در جهت گسترش، تعمیم و ارتقاي کیفی خدمات موثر و بهنگام مبتنی بر آموزش را ذکر کرد.


تعداد بازدید :  64