شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
از رشوه فیفا تا اتهام به رونالدینیو

بعد از اولین گل آنخل دی ماریا، حالا بحث روز رسانه‌ها نه گلزنی 2 تازه وارد شیاطین سرخ بلکه تاریخ‌نگاری شادی پس از گل دی ماریاست. در جایی دیگر، رونالدینیوی افسانه‌ای هنوز به مکزیک نرفته با توهین یک مقام بلندپایه سیاسی متنفر از فوتبال در این کشور آمریکای شمالی مواجه شده است. کار انسان‌دوستانه براوو، رکورددار جدید کلین شین در بارسا و رد شایعه رشوه برزیلی‌ها به بلاتر از دیگر اخبار مورد توجه جهان فوتبال است.
اول دی‌ماریا، آخر دی‌ماریا
شادی خاص دی‌ماریا پس از زدن اولین گلش برای منچستریونایتد، تاریخ‌نگاران را به فکر ترتیب دادن رقابتی بین او و گرت‌بیل انداخت. تحقیقات ثابت کرد نخستین‌بار دی‌ماریا پس از باز کردن دروازه آ. ا. ک آتن در‌سال 2009 به نشانه شادی با 2 دست شکل قلب را ساخت و گرت‌بیل، یک‌سال بعد در یکی از بازی‌های ملی ولز، اقدام مشابهی انجام داد.
براوو، براوو
کلودیو براوو، دروازه‌بان شیلیایی بارسلونا هر پیراهنی را که در یک بازی منجر به بسته نگه داشتن دروازه‌اش می‌پوشد به یک موسسه خیریه اهدا می‌کند تا با فروش این لباس، هزینه درمان و رسیدگی به کودکان تأمین شود.
رونالدینیو،  میمون است!
سیاستمداران زیادی عاشق فوتبال هستند و به همین نسبت در جمع سیاسی‌ها، گروهی متنفر از فوتبال هم وجود دارد که یکی از این افراد «کارلوس نونس مانوئل تروینو» از اعضای حزب ملی مکزیک است.  او در صفحه شخصی خود در فیس بوک، رونالدینیو را یک میمون خواند: «واقعا سعی می‌کنم صبور باشم ولی واقعا از فوتبال و حماقت‌های آن متنفرم. از آن متنفرم زیرا مردم به خیابان‌ها می‌ریزند و جاده‌ها را می‌بندند و 2 ساعت طول می‌کشد که من به خانه برسم. همه اینها فقط برای تماشا کردن یک میمون؛ این یک سیرک مسخره است!»
فیفا رشوه‌بگیر نیست؟
فیفا دریافت ساعت‌های اهدایی از سوی مسئولان برگزاری جام‌جهانی 2014 را تأیید کرد اما شائبه دریافت رشوه از مسئولان برزیلی جام‌جهانی 2014 را بی‌اساس خواند. روزنامه‌ «ساندی تایمز» هفته‌ گذشته ادعا کرده بود اتحادیه‌ فوتبال برزیل ساعت‌هایی به ارزش تقریبی ۲۰‌هزار یورو را در قالب بخشی از یک کیف هدیه به‌عنوان یادبود به سپ بلاتر و ۲۶ عضو کمیته‌ اجرایی فیفا در زمان ورودشان به جام‌جهانی اهدا کرده است.  درحالی‌که بیشتر اسپانسرهای فیفا، چنین هدایایی را به عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در فوتبال تقدیم می‌کنند، به لحاظ عرفی قبول هدایای بیش از اشیای معمولی و پیش پا افتاده «نقض کد اخلاقی فیفا» تلقی می‌شود و شائبه رشوه را به وجود می‌آورد.
دردسرهای پارک ماشین فرمالن
توماس فرمالن، بازیکن تازه‌وارد بارسلونا در تمرینات اخیر تیمش دچار دردسر بزرگی شد. او به محض ورود به مجموعه تمرینی تیم، مشکل پارک ماشینش را داشت و پس از یافتن جای مناسب دقیقا 2 دقیقه فرمان ماشین را حرکت می‌داد تا بتواند وسیله نقیه را درجای مناسب پارک کند. این اقدام او مورد توجه رسانه‌ها قرارگرفت.  

 


تعداد بازدید :  145