شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از تلاش سرهنگ‌های سپیدمو برای احیای باشگاه ریشه‌دار تهران
عملیات نجات «پاس» با همکاری نیروی انتظامی
فرکی در گفت‌وگو با «شهروند»: احمدی‌مقدم قول پیگیری داد

گروه ورزش| پاس تهران، نامی آشنا برای فوتبالدوستان تهرانی است. همان تیمی که بزرگان متعددی را از دل نیروی انتظامی پرورش داد و به فوتبال ایران معرفی کرد؛ بزرگانی که هرکدام برای خودشان کسی هستند و حالا که در تیم‌های دیگر ایرانی فعالیت می‌کنند، وقتی از آنها می‌پرسیم طرفدار چه تیمی هستید، بدون توجه به نام تیمی که از آن پول می‌گیرند، خود را یک پاسی می‌دانند و به این امر افتخار می‌کنند.
نابودی تیم‌های تهرانی در دولت قبل
یکی از اقدامات عجیبی که در زمان ریاست محمد علی‌آبادی بر سازمان تربیت بدنی وقت، انجام و مشخص شد نمایندگان مجلس و سیاست در آن بسیار دخیل است، انتقال تیم‌های ریشه‌دار تهرانی به شهرستان‌ها بود. تیم‌هایی که سرآمد آنها باشگاه ریشه‌دار پاس تهران بود که به استان همدان انتقال یافت.  بعد‌ها پیکان به قزوین رفت و صبا به قم اما هیچ‌کدام از این تیم‌ها نتوانستند در شهرستان‌های مذکور محبوبیتی به دست آورند. تیم پیکان با دستور مستقیم رئیس وقت کارخانه ایران‌خودرو به تهران برگشت و صبا اگرچه در قم باقی مانده اما حتی یک بازیکن بومی نیز ندارد و در هر بازی برای کشاندن هواداران به ورزشگاه‌ها دوچرخه و موتورسیکلت جایزه می‌دهند. در این میان پاسی که چند سالی است متعلق به استان همدان است، هرگز نتوانسته موفقیت‌های گذشته خود را تکرار کند.  این تیم به لیگ دسته اول سقوط کرده و دو، سه سالی است برای بقا در این دسته دست و پا می‌زند.  
تلاش پیشکسوتان
پاس تهران از گذشته زیر نظر نیروی انتظامی، روزگار خوشی را می‌گذراند اما در مقطعی به دلیل تصمیم این ارگان برای عدم تیمداری در لیگ برتر و البته تلاش‌های پنهان برخی سیاسیون این تیم به همدان رفت. حالا بزرگان بازنشسته تيم فوتبال پاس به دنبال احياي اين نام بزرگ فوتبال ايران هستند. برخی پیشکسوتان قدیمی باشگاه پاس از هفته گذشته جلساتی را با هم برگزار کرده‌اند.  
توافق با اسپانسر
قدیمی‌هایی مثل همایون شاهرخی، حسین فرکی، حسن حبیبی، مهدی دینورزاده، محسن گروسی، حکیم‌زاده و... حتی با یک موسسه مالی و اعتباری نیز صحبت‌های خود را نهایی کرده‌اند تا در بازگشت تیم به تهران امکانات مالی را برای این باشگاه فراهم کند. در این میان فقط مانده است موافقت رسمی نیروی انتظامی با تحت پوشش قرار دادن پاس تا قبل از شروع مسابقات لیگ دسته اول دوباره در ورزشگاه دستگردی از حریفان خود میزبانی کند.
شاهرخي: پاس را از نو می‌سازیم
همایون شاهرخی، یکی از پیشکسوتانی که بیشترین تلاش‌ها را در این خصوص انجام داده، می‌گوید: «پیشکسوتان پاس درصدد احیای تیم خود هستند. بعد از انتقال به همدان، خواسته ما این است که پاس تهران دوباره از نو ساخته شود. حتی خواسته بازنشسته‌های نیروی انتظامی که ما را در خیابان می‌بینند این است که یا پاس به تهران برگردد یا پاس تهران تشکیل شود.» وی می‌افزاید: «متاسفانه حاصل تفکرات غلط مسئولان سابق سازمان تربیت بدنی این بود که همه شهرها تیم داشته باشند. بر همین اساس پاس به همدان رفت و این به معنی نابودی سازندگی در فوتبال ایران بود. نهایتا این مساله‌ای بود که به ذهن پیشکسوتان پاس رسید. ما نه برای خودمان بلکه برای تقویت فوتبال ایران در این فکر هستیم که پاس تهران را دوباره تشکیل بدهیم.»
فرکی: احمدی‌مقدم یک فرد ورزشی است
حسین فرکی اما به واسطه کارنامه قابل قبول و شخصیتی که دارد، توانسته صحبت‌هایی را با سردار احمدی‌مقدم نیز انجام دهد. سرمربی کنونی سپاهان در این‌خصوص به «شهروند» می‌گوید: «پیشکسوتان باشگاه تصمیم گرفتند من به‌عنوان نماینده آنها با سردار احمدی‌مقدم صحبت کنم. جلسه خوبی برگزار کردیم که خوشبختانه احمدی‌مقدم نیز با حسن نیت رفتار کرد.  او یک فرد ورزشی است و قول رسیدگی به ماجرا را داد؛ البته قرار است جلسه دیگری برگزار شود تا پیشکسوتان حرف‌های خود را به رئیس نیروی انتظامی بزنند.» فرکی درباره شانس بازگشت پاس به تهران عنوان می‌کند: «ما تلاش خود را می‌کنیم.  ورزشی بودن احمدی‌مقدم برایم بسیار باارزش است و همین امر امید ما را افزایش داده است.»


تعداد بازدید :  228