شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
امضای تفاهمنامه میان «عابربانک» و تونی مونیس
هدایتی در آستانه خرید 51‌درصد سهام باشگاه ختافه

گروه ورزش| تیمی که هنوز هم شاخه‌ای از رئال‌مادرید بزرگ نامیده می‌شود، ممکن است زودتر از حد تصور شعبه ایرانی قلب کاستیل نام بگیرد! حسین هدایتی، مالک متمول استیل‌آذین روز گذشته در تهران تفاهمنامه اولیه برای خرید 51‌درصد سهام و تبدیل شدن به سهامدار اصلی ختافه را با تونی مونیس، مدیر ورزشی ختافه انجام داده و قرار است در مرحله بعدی همراه مهدی مهدوی‌کیا، وحید ‌هاشمیان، علی کریمی و نجفی نماینده بخش حقوقی بین‌المللی و اقتصادی به مادرید پرواز کند.  گفته می‌شود ظرف 10روز آینده قرارداد نهایی برای تبدیل شدن به اصلی‌ترین سهامدار ختافه را نهایی کند.  هدف هدایتی از برداشتن این سنگ بزرگ چیست؟
می‌خواهد تصمیم‌ساز باشد
هدایتی که روزی قیمت ساعت مچی‌اش، هوش از سر ثروتمندان ایران می‌ربود، توضیح بیشتری داد: «خیلی دوست داشتم در ایران باشگاهداری کنم اما متاسفانه فضا این‌جا بسته است و هنوز محدودیت‌هایی برای بخش خصوصی وجود دارد.  طرف اسپانیایی می‌خواهد بیش از 50‌درصد سهام باشگاه را بفروشد.  پیشنهاد آنها 51‌درصد است و من تمایل دارم 55‌درصد سهام را خریداری کنم تا در مدیریت باشگاه هم سهم داشته باشم.  البته درباره مبلغ این توافق بهتر است فعلا چیزی نگویم اما مبلغ ارزان‌تر از آن چیزی است که در ایران از باشگاهداری تصور می‌شود. بازیکن‌ها و آکادمی امثال مهدوی‌کیا،‌ هاشمیان و کریمی پایگاه‌های استعدادیابی را در ایران هدایت می‌کنند.»
تونی مونیس، مدیر ورزشی ختافه هم از حضور ایرانی‌ها اسقبال می‌کند: «درهای لالیگا به روی هرگونه ارتباط مثبت که به رشد فوتبال کمک کند، باز است. پشت این توافق اولیه نیت مثبتی وجود دارد و می‌دانم با حضور ایرانی‌ها آینده خوبی رقم می‌خورد.» ختافه می‌تواند پلی برای تحقق آرزوهای قدیمی مهدوی‌کیا هم باشد. او گفته است: «علاقه زیادی به کار در فوتبال پایه دارم.  دوست دارم استعدادهای فوتبال ایران رشد کنند و آنهایی که شایسته هستند به اروپا بروند.  این‌که یک ایرانی در اروپا پایگاهی ایجاد کند، بسیار خوب است و من هم با علاقه قبول کردم در این کار شرکت کنم. تمرکز من بیشتر بر استعدادیابی است.»
دایی، سرمربی ختافه؟
شایعاتی درباره حضور دایی به‌عنوان سرمربی یا یکی از اعضای کادر فنی ختافه به گوش می‌رسد اما هدایتی اعلام کرده همه اتفاقات پس از توافق نهایی رخ می‌دهد.  اگر اتفاق موردنظر رخ دهد، دایی اولین سرمربی آسیایی تاریخ 31ساله تیم چهارم مادرید خواهد بود.  این تیم که در فصول 2008-2007 و 2011-2010 تنها حضورش در رقابت‌های باشگاهی اروپا را با شرکت در مرحله گروهی لیگ اروپا تجربه کرد از فصل 2005-2004 برای نخستین‌بار به دسته اول صعود کرد، هرگز سقوط نکرده و بهترین عناوینش، نایب قهرمانی جام حدفی اسپانیا در فصول 2007-2006 و 2008-2007 است.  

 


تعداد بازدید :  204