شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
تفاوت والیبال ایران با سایر مدعیان

مصطفی کارخانه کارشناس و الیبال

وقتی والیبالیست‌ها زحمت کشیدند، لطف خداوند هم شامل حال آنها شد. کمتر کسی تصور می‌کرد که تیم‌ملی آرژانتین بتواند آمریکا را ببرد. ما در مجموع دو باخت داشتیم و لایق صعود بودیم.  اگر صعود نمی‌کردیم ظلم بود. به این توانمندی هم رسیدیم که در بیرون از خانه خوب کار کنیم.  صربستان تیم قدرتمندی است.  آنها خوب سرویس نمی‌زدند و همین عامل موجب پیروزی تیم ما بود. اکثر پاس‌های سعید معروف تک دفاع بود.  ما حمله را در این بازی بردیم و مسابقه را هم برنده شدیم. سرعتی‌های ما موفق بودند. سرویس خوب می‌زدیم و خوب دفاع می‌کردیم. می‌توانم بگویم در برابر صربستان کاملا بی‌نقص بودیم. دیگر باید همه قبول کنند که والیبال ایران رشد کرده است. گاهی افرادی که ذهن منفی دارند موفقیت‌ها را کوچک می‌کنند. حالا دیگر باید همه برای این تیم روی پا بایستیم و تشویق کنیم. والیبال ایران مقتدرانه کار می‌کند.  با لهستان بازی دو بر صفر باخته را جبران کردیم. جنگندگی نقطه برتری تیم‌ملی شده است.
قطعا ولاسکو تیم ایران را دوست دارد و برای ایران زحمت زیادی کشیده است. بازیکنان هم او را دوست دارند. ولاسکو هنرش را در برابر آمریکا نشان داد. همین هنر در برابر بازیکنان ایران زانو زد. تنها تفاوت ایران با برزیل و روسیه این است که ما تشنه قهرمانی هستیم. همه حرفه‌ای هستند اما بازیکنان ایران بیشتر می‌جنگند.  ما شانس قهرمانی هم داریم. البته فراموش نکنیم که در مرحله نهایی همه تیم‌ها از ما قوی‌تر هستند. باید جدیت بیشتری داشته باشم. باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده کنیم.  
گفتنی است؛ در قرعه‌کشی مرحله سوم، ایران با فرانسه و آلمان همگروه شد و بدین‌ترتیب باید برای راه یافتن به نیمه‌نهایی چهارشنبه‌شب به دیدار آلمان و پنجشنبه‌شب به دیدار فرانسه برود.


تعداد بازدید :  266