شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
خبر

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر خبر داد
ارسال پرونده بوستان مادر به دفتر رهبری
پانا| رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران از ارسال پرونده بوستان مادر به دفتر رهبری خبر داد و گزارشی از روند ساخت‌وساز در بوستان مادر تهیه شده و به دفتر رهبری ارسال شده است. محمد حقانی با اشاره به روند ساخت‌وساز در بوستان مادر با توجه به تذکرات شورایعالی شهرسازی افزود: «تغییر پهنه این زمین در کمیسیون ماده 5 غیرقانونی بوده و متأسفانه شهرداری هم بدون توجه به تذکرات و اخطارهای شورای فرادستی اجازه ساخت‌وساز در زمینی را که قرار بوده به بوستان مادر تبدیل شود می‌دهد.» او ادامه داد: «رئیس‌جمهوری نیز در نامه‌ای به سازمان حفاظت از محیط‌زیست و وزارت کشور خواستار بررسی این موضوع شده است.» حقانی در پاسخ به این پرسش که چه نهادی می‌تواند ساخت‌وساز در این زمین را متوقف کند تأکید کرد: «قوه قضائیه و رسانه‌ها می‌توانند این تخلف آشکار را پیگیری کنند و ما با تمام توان، تلاش خود را برای مقابله با این تخلف انجام دادیم.» رئیس کمیته محیط‌زیست شورا در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص مجوز ساخت‌وساز مجتمع‌های مسکونی در بوستان ولایت افزود: «این موضوع کاملا غیرقانونی است و شورا اجازه هیچ‌گونه ساخت‌وسازی را در پهنه‌های Gنمی‌دهد.» به گفته حقانی برای بوستان ولایت باید طرح‌های موضعی تعریف شود و هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز براساس آن باشد.

ورود مجلس به فیلترینگ سایت‌ها توسط  ارشاد
فارس| عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بدون‌شک وزارت ارشاد برای فیلتر کردن سایت‌ها ادله‌ای دارد در غیراین صورت مجلس شورای اسلامی در این موضوع ورود پیدا می‌‌کند.
عباس قائدرحمت در واکنش به اظهارات اخیر معاون اول قوه قضائیه مبنی بر این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فیلتر سایت‌ها اختیاراتی دارد و به‌زودی به این نتیجه می‌رسد که در چارچوب اختیاراتی که ندارد نباید وارد عمل شود، اظهار داشت:  همه دستگاه‌ها وظیفه دارند از قوانین تبعیت کنند. او افزود: اظهارنظر معاون اول قوه قضائیه درخصوص این موضوع حاکی از اهمیت این امر است و بر همین اساس لازم است قوانین به‌طور کامل و به درستی به اجرا دربیاید. به گفته او، وزارت ارشاد موظف است عین قوانین را رعایت کند به‌طوری که درباره اجرای قوانین نه کمتر و نه بیشتر ورود یابد. قائدرحمت متذکر شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به‌عنوان جزیی از نظام وظیفه قانونی خود را انجام دهد به‌طوری‌که در مواردی که اجازه ندارد، ورود نکند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  اگر موارد در قانون به‌طور شفاف بیان شده است همه وظیفه دارند آن را رعایت کنند در غیراین صورت مجلس می‌تواند برای تفسیر یا اصلاح قوانین ورود پیدا کند. او خاطرنشان کرد: بدون‌شک وزارت ارشاد برای فیلتر کردن سایت‌ها ادله‌ای دارد در غیراین صورت مجلس شورای اسلامی در این موضوع ورود پیدا می‌‌کند.

با وجود مخالفت گسترده روزنامه‌نگاران
حسین انتظامی تنظیم متن سازمان نظام صنفی را سرنوشت‌ساز خواند
شهروند| در حالی ‌که خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای، کارشناسان، حقوقدانان و استادان رشته روزنامه‌نگاری به شدت با پیش‌نویس سازمان نظام رسانه‌ای مخالف هستند و ده‌ها مقاله، گزارش و مصاحبه در انتقاد از این طرح معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد منتشر شده است، ولی حسین انتظامی روز گذشته بر تنظیم متن نهایی سازمان نظام صنفی تأکید کرد و تهیه آن را سرنوشت‌ساز دانست.
قانون سازمان نظام رسانه‌ای یکی از جنجالی‌ترین و پرایراد‌ترین طرح‌هایی است که در تاریخ مطبوعات کشور در باره صنف روزنامه‌نگاران تهیه شده است، طرحی که روزنامه‌نگاری را کاملا دولتی و محدود می‌کند، اما در میان همه مخالفت‌هایی که تأکید بر توقف این طرح غیرکارشناسی دارد دیروز معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: نگاه‌های انتقادی مطرح شده صرف‌نظر از خاستگاه آن به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای از صاحب نظران معتقدند اصل تشکیل سازمان نظام صنفی رسانه و رویکرد این پیش‌نویس به تضعیف روزنامه‌نگاری و روزنامه‌نگاران می‌انجامد و لذا هیچ راهی جز مسکوت گذاشتن آن وجود ندارد.  عده‌ای دیگر با بیان کدهایی مشخص برای اشکالات موجود راه‌حل‌هایی ارایه داده‌اند. حسین انتظامی افزود: سازمان نظام صنفی و تشکل‌های صنفی، هیچ‌کدام جایگزین دیگری نیست زیرا کار ویژه‌های مختلفی دارند که البته مکمل یکدیگر است؛ البته دولت از تنوع تشکل‌ها به‌ویژه تشکل‌های فراگیر یا تخصصی استقبال می‌کند و حضور آنان را علاوه بر جنبه‌های نظارتی آنان، کمک حال خود می‌داند؛ چه در طرح و برنامه، چه در برداشتن تصدی‌های بلاوجه و چه در مردمی کردن امور.


تعداد بازدید :  247