شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   واردات نفت کره‌جنوبی از ایران دوبرابر شد| واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ماه آگوست نسبت به دوره مشابه ‌سال قبل دوبرابر شد اما در هشت ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه ‌سال قبل هشت‌درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده حرکت کره‌جنوبی در مسیر مفاد معافیت از تحریم‌های مالی آمریکا در ازای کاهش واردات نفت از ایران است.

  شبکه ملی اطلاعات از «قم» بیرون می‌آید| علی‌اصغر انصاری معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات گفت: امکانات استان قم را که ظرفیت ارایه خدمات محتوایی مناسب دارد، تکمیل و آن را به‌عنوان الگویی از شبکه ملی اطلاعات برای کل کشور معرفی می‌کنیم.

  کاهش بیش از 50درصدی واردات بنزین| درحالی‌که در پی توقف تولید بنزین با ریفورمیت پتروشیمی‌ها پیش‌بینی می‌شد که برای تأمین بنزین کشور نیاز به‌ میلیون لیتر بنزین وجود داشته باشد، بنا بر اعلام شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی میزان واردات از ابتدای امسال تاکنون 50‌درصد کمتر از میزان پیش‌بینی شده بوده است.

  اختصاص ۴۰۰‌میلیارد تومان به بحران آبی| محمود ملکوتی‌خواه رئیس امور تولید بازرگانی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری گفت: ‌۴۰۰‌میلیارد تومان به بحران آبی شهرها اختصاص یافته و اقدامات فوری خرید آب از چاه‌های بخش خصوصی برای برخی شهرها و روستاها صورت گرفته است.

  اینترنت ارزان می‌شود| جلسه مشترک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مدیران شرکت‌های انتقال‌ داده‌ها (PAP) و اپراتورهای ارتباطات ثابت و سیار با موضوع «توسعه خدمات محتوایی و حمایت از تولید محتوا در داخل کشور» برگزار شد که طی آن کاهش قیمت اینترنت براساس تولید محتوای داخلی مورد تأکید قرار گرفت. تعدادی از شرکت‌های ندا (PAP) از کاهش قیمت اینترنت بر مبنای محتوای میزبانی‌ها (هاست) داخل کشور خبر دادند و وزیر ارتباطات نیز با حمایت از این اقدام، خواستار کاهش قیمت ارایه خدمات اینترنتی روی محتواهای تولیدشده در داخل کشور شد.

 


تعداد بازدید :  223