شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
حیات‌وحش: اون که رفته دیگه هیچ وقت نمیاد

شهرام شهيدي طنزنویس

[email protected]

به‌زودی کتاب‌های جغرافی باید عوض شود و از محل زندگی برخی گونه‌های جانوری حیات‌وحش با فعل ماضی «بود» باید یاد کرد. مثلا برای فرزندان‌مان باید بگوییم روزگاری این‌جا که الان تو و بچه‌های همسایه آن‌جا فوتبال بازی می‌کنید محل زندگی فلامینگوها بود یا باید بگوییم فرزندم این گود که در آن می‌لولی و ورجه وورجه می‌کنی زمانی محل کوچ پرندگان بود و یا دلبندم پارکینگ این ماشین قبلا محل زندگی ماهی‌های دریاچه همیشه‌ هامون بود.  
بیانیه مامان‌یوز: توله‌یوزهای نازنین من مدتی است از مخفیگاه‌ما ن‌خارج و تاکنون مراجعت نکرده‌اند. از آن‌جا که آنها مثل شما نیستند که کوچ کنند و شهرنشین شوند فلذا حتما برایشان اتفاقی افتاده است. از کسانی که از توله‌های نازنین من خبری دارد خواهش می‌کنم آنها را با گلوله نزنند و به‌عنوان حیوان خانگی در مولوی یا بزرگراه آزادگان نفروشند.
اعلام نظر یک فعال محیط‌زیست: بگذارید شب که از سیرک برگشتم و گوشت گوزن زرد شکارشده را کباب کردم و به سق کشیدم برایتان مفصل بگویم روش‌های حفاظت از محیط‌زیست چیست!
اعلامیه تمساح پوزه کوتاه سیستانی: اکنون که من درحال انقراض نسل هستم تنها خواهشم این است که حداقل از مضحکه کردن من دست بردارید و جلوی این عروسک‌های تبلیغاتی زشت باشگاه ذوب‌آهن را بگیرید. یکی به من بگوید کجای این موجود مشکوک شبیه من است؟ این عروسک نه‌تنها شباهتی به من ندارد که باعث استهزای من هم شده.  طرفداری نخواستیم آقاجان
گفتمان تاریخی-شعاری سازمان محیط‌زیست:  شکار کم‌تر، زندگی بهتر
گفتمان‌تاریخی-اجرایی‌سازمان محیط‌زیست:   شکار بهتر، زندگی کمتر
ریاضیات در ایران:  بهتر = بیشتر
مثال: وضع مالی‌ام بهتر شده = پولم بیشتر شده
یک ترس تاریخی: قبلا می‌گفتند فرزند کمتر، زندگی بهتر.  امروزه می‌گویند فرزند بیشتر، زندگی بهتر. نکند شعار شما هم روزی به سرنوشت شعار جمعیت دچار شود؟
اعلامیه حیوانات: تعدادی محیط‌بان غیور در دفاع از ما مفقود شده و از سرنوشت‌شان اطلاعی در دست نیست. ما حیوانات از دید شما وحشی نگرانی خود را از ناپدیدشدن این محیط‌بانان دلسوز اعلام کرده و از خداوند منان سلامتی پاسبانان محیط‌زیست را خواستاریم.  
موخره اعلامیه حیوانات: وقتی شکارچی به محیط‌بان شلیک می‌کند حساب ما که دیگر با کرام‌الکاتبین است.
اعلام نظر وزارت ارشاد: در صورتی که بیانیه حیوانات ساکن در حیات‌وحش دارای کد رهگیری نبوده و مغایر با رأی دادگاه بدوی مربوط به محاکمه محیط‌بان باشد بیانیه حیوانات بايد ممیزی شود و ممیزی البته چیز بدی هم نیست. نوعی جلوگیری از رفتار خشونت‌آمیز علیه خود این حیوانات محسوب می‌شود و به نفع‌شان است و چون حیوانند نمی‌فهمند!
درددل یک حیوان خانگی: چوب دو سر طلا که میگن منم! وقتی با صاحبم میریم بیرون یک گرفتاری با مأموران معذور داریم و وقتی خانه هستیم یک گرفتاری دیگر با صاحب حیوان‌آزارمان.  می‌شود یک نفر هم جز کمپین موافقان نگهداری حیوانات خانگی باشد و هم در کمپین مخالفان نگهداری حیوان خانگی عضو باشد؟
یک نظریه فوق هوشمندانه: بچه که بودیم وقتی بچه‌تازه‌ای در خانواده به دنیا می‌آمد همه می‌گفتند حاجی لک‌لک بچه را آورده. بچه‌های امروزی البته احساس می‌کنند بچه دانلود شده. فرقی هم نمی‌کند. چون به نظر می‌رسد علت اصلی کاهش جمعیت همین فیلترینگ سایت‌ها و فرار لک‌لک‌ها از شهرها باشد. 


تعداد بازدید :  278