شماره ۳۳۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد
صفحه را ببند
تئاتری‌ها اهل گفت‌وگو هستند نه شلوغ کردن

آروند دشت‌آرای کارگردان تئاتر

من نمی‌دانم چه گروهی و چه ارگانی متولی تجمع بخشی از تئاتری‌ها مقابل ساختمان معاونت هنری وزارت ارشاد بود اما این قضیه از طرف خانه تئاتر مدیریت و سازماندهی نشده است.  در شرایطی که 8‌سال گذشته بدترین وضع برای اهالی هنر و حوزه نمایش و تئاتر به‌وجود آمد و معاونت هنری وزارت ارشاد و... اساسا با بی‌توجهی به تئاتر و تصمیمات اشتباه آسیب‌های جدی به بدنه این حوزه زدند، حالا برخی از دوستان تئاتری انتظار دارند مدیران جدید خرابه‌ای که تحویل گرفتند را ظرف مدت یک‌سال تبدیل به سازه‌ای خوش‌ساخت و بدون مشکل کنند و به تئاتری‌ها تحویل بدهند.
این مطالبات از‌ سال 89 پرداخت نشده و دوستان آن موقع کوچک‌ترین اعتراضی نمی‌کردند و الان دست به تجمع می‌زنند.  مشخصا فضایی باز شده که حالا می‌شود دست به این کارها زد.  
حل مشکل فعلی تئاتر ایران دست مسئولانی بالاتر از وزیر ارشاد و معاون هنری و... است. مشکل جدی ما نداشتن بودجه است که باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود. بدون بودجه نمی‌شود مدیریت کرد.
اگر هم قرار است تجمعی اتفاق بیفتد، باید مقابل ساختمان مجلس اتفاق بیفتد نه مقابل ساختمان معاونت هنری ارشاد.  نمی‌دانم چرا برخی زود جوگیر می‌شوند و واکنش نشان می‌دهند.  ما تئاتری‌ها اهل گفت‌وگو هستیم و باید دست‌به‌دست همدیگر بدهیم و مشکلات‌مان را حل کنیم نه این‌که برویم دم خانه‌های همدیگر و با شلوغ‌کاری حق‌مان را طلب کنیم.
من 4‌سال پیش سالن حافظ را ساختم و یک ماه در آن اجرا رفتم و دیگر نتوانستم نوبت اجرا بگیرم حالا برخی صحبت از سوگلی‌ها می‌کنند و به این نکته توجه نمی‌کنند که خیلی‌ها مانند خود من سال‌هاست در سالن‌های تئاتر شهر و وحدت نتوانستیم نوبت اجرا بگیریم. اتفاقا سالن‌های اصلی نمایش دست سوگلی‌های ناآشنای مسئولان دولتی وقت بود که با مینی‌بوس تماشاگر  می‌آوردند و سالن‌ها را پر می‌کردند.

 

 

 

 


تعداد بازدید :  70