شماره ۸۵۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
اندر حکایت اظهارات عجیب و غریب محرم نویدکیا در برنامه نود
مَن، مَن و فقط مَن ...
منصور ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با «شهروند»: این محرم با گذشته فرق کرده است

شهروند| کاپیتان تیم فوتبال سپاهان که یکی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ محسوب می‌شود و عنوان یکی از وفادارترین بازیکنان را هم یدک می‌کشد، بعد از یک‌سال پرحاشیه در برنامه نود دوشنبه شب حرف‌های عجیبی را برزبان آورد که تقریبا تمام اهالی جامعه فوتبال را آشفته کرد.
نمونه بارز بازیکن‌سالاری
محرم نویدکیا با صحبت‌هایی که در برنامه نود داشت، به صورت غیرمستقیم نمونه بارز بازیکن‌سالاری را در پرافتخارترین باشگاه لیگ ایران معرفی کرد. او که استارت مشکلات خود را از زمان حضور حسین فرکی عنوان کرد، در بخشی از صحبت‌های خود به این‌که بازیکنان سپاهان را از بازی کردن مقابل استقلال منع کرده و قصد داشته ترکیب تیم را مشخص کند، اعتراف کرد. البته محرم آن‌قدر با اعتماد‌به‌نفس درباره اقدامات اشتباهات خود صحبت می‌کرد که خیلی از مردم از رفتار او متعجب شدند.
حمله به پیشکسوت، مربی و مدیر
محرم نویدکیا که یک فصل اجازه ورود آرامش به سپاهان را نداده بود، با وجود قرار گرفتن تیمش در یازدهم دیگران را مقصر می‌دانست. او در این گفت‌وگو به پیشکسوتانی ازجمله رسول کربکندی، محمود یاوری و حسین چرخابی نیز حمله کرد و از مکالمات شخصی خود با آنها پرده برداشت. باقریان، خلیلیان، کفعمی، سبحانی، ابرقویی‌نژاد و... نیز از مدیرانی بودند که نویدکیا آنها را مقصر اتفاقات این فصل سپاهان می‌دانست. همچنین کاپیتان سپاهان از مشکلاتش با حسین فرکی و ایگور استیماچ پرده برداشت و رسما اعلام کرد که علاقه‌ای نداشته با آنها کار کند.
واکنش‌های تند
بعد از اظهارات عجیب محرم نویدکیا که با توپ پر وارد برنامه نود شده بود، تمام کسانی که از سوی او مورد اتهام قرار گرفته بودند، واکنش‌های تندی به اظهاراتش داشتند و بخش اعظمی از صحبت‌هایش را دروغ دانستند. مهرزاد خلیلیان، مدیرعامل سابق سپاهان در واکنش به اتهامات نویدکیا می‌گوید: «نویدکیا در برنامه نود دروغ گفت، تهمت زد و مشاهده شد که ضد اخلاق بر افکار و روحیات نویدکیا حاکم شده است. حتما نویدکیا مشکلات قبلی با باشگاه سپاهان داشت که سر فرکی و بنده تخلیه کرد؛ به عبارت بهتر فکر می‌کنم او باید بالاخره مسائل روحی‌اش را بر سر برخی تخلیه می‌کرد که این کار را انجام داد. همچنین حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال اصفهان به اظهارات نویدکیا اینطور واکنش نشان می‌دهد: «اگر حرفی زده شود، باید آن حرف با سند و مدرک باشد. او برای حرف‌هایش سند ندارد اما من سند دارم که این حرف اشتباه بوده است. محرم به یاوری هم توهین کرده اما عمر مربیگری یاوری از سن نویدکیا هم 10‌سال بیشتر است. شاید بهتر باشد مردم دراین‌باره قضاوت کنند.»
ابراهیم‌زاده: بازیکن نباید در مسائل فنی دخالت کند
منصور ابراهیم‌زاده، مربی اصفهانی شاغل در فوتبال کشور در ماجرای نویدکیا و سپاهان و دخل و تصرفی نداشته، شاید بهترین فردی باشد که بتواند دراین‌باره قضاوت کند. او درباره اظهارات نویدکیا به «شهروند» می‌گوید: «محرم نویدکیا تحت هر شرایطی نباید قبول می‌کرد در مسائل فنی دخالتی كند، حتی اگر باشگاه از او خواسته باشد. من همواره مخالف این بوده‌ام که یک بازیکن در مسائل فرابازیکنی دخل و تصرف داشته باشد. شناختی که از محرم نویدکیا داشتم این بود که همیشه کسوت و احترام بزرگتر را نگه می‌داشت اما چیزی که در برنامه نود دیدم، با آن مسائل متفاوت بود. برای من قابل هضم نبود که چرا مسائل را بیان می‌کند. باید کندوکاو شود تا دلیل این موضوع را پیدا کنیم.»
تجربه‌ای برای مبارزه با بازیکن‌سالاری
به نظر می‌رسد راه محرم نویدکیا و سپاهان بعد از نزدیک به 20‌سال از هم جدا شده و دیگر هیچ مدیر و مربی در اصفهان حاضر نمی‌شود با این شرایط کاپیتان پرافتخار سپاهان را به داخل تیمش راه دهد. این اتفاقی بود که نویدکیا هم به آن اعتراف کرد اما جالب است بدانید او اعلام کرده یک‌سال دیگر می‌خواهد بازی کند که حتی بازی در لیگ دسته اول را هم می‌پذیرد. عبدالله ویسی با نگرش مدیران سپاهان قصد دارد تیم جوانی را برای ‌سال آینده ببندد و با این شرایط بعید به نظر می‌رسد نویدکیا در تیم او جایی داشته باشد. شاید اتفاقاتی که در سپاهان رخ داد، برای خیلی از باشگاه‌های دیگر تجربه باشد که بیش از حد به یک بازیکن اختیار ندهند. خیلی از بازیکنان هستند که پتانسیل این کار را دارند اما مبارزه با بازیکن‌سالاری باید در دستور کار باشگاه‌ها قرار بگیرد.


تعداد بازدید :  222