شماره ۸۵۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
انزلی‌چی‌ها، جدی‌ترین مشتری خرید امتیاز نفت ‌تهران
بازگشت ملوان به لیگ‌ برتر فوتبال

شهروند| بحث واگذاری باشگاه نفت‌ تهران از هفته‌ها پیش مطرح شده است. دراین‌باره برخی شرکت‌ها پیشنهادهایی را آماده کرده‌اند ولی گفته می‌شود عزم مسئولان ملوان انزلی برای خرید امتیاز باشگاه نفت و بازگشت به لیگ‌برتر از این طریق جدی است.
عزم راسخ ملوانان
با این‌که انتقال امتیاز تیم‌هایی مانند پاس‌، سایپا و پیکان به شهرستان‌ها تبعات مثبتی را برای این تیم‌ها نداشت اما ظاهرا مسئولان قصد دارند نفت ‌تهران را نیز به سرنوشت پاس دچار کنند. مسئولان باشگاه ملوان بعد از سقوط به دسته اول در اندیشه آن هستند تا با خرید امتیاز به لیگ‌برتر برگردند. به نظر می‌رسد موضوع خیلی هم جدی است. احمد دنیامالی، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه ملوان دراین‌باره می‌گوید: «ما بنا داریم در مزایده باشگاه نفت شرکت کنیم. دراین راستا اقدامات لازم را نیز انجام دادیم و حضور مقتدرانه‌ای خواهیم داشت. فکر می‌کنم اگر مزایده درشرایط عادلانه برگزار شود و برنده از پیش تعیین شده نباشد، شانس خوبی برای خرید امتیاز باشگاه نفت داریم.» او درباره انتقادهایی که به واگذاری امتیاز تهرانی‌ها به تیم‌های شهرستانی می‌شود، ‌بیان می‌کند: «بین تیمی که تماشاگر دارد و تیمی که تماشاگر ندارد، باید تفاوت قایل شویم. ملوان هواداران زیادی دارد. برایم جالب است که منابع دولت و شرکت‌های شبه‌دولتی خرج تیم‌هایی می‌شود که هیچ هواداری ندارند. آن‌هایی که انتقاد می‌کنند، چرا زمانی که حق ما را در لیگ‌برتر از نظر داوری می‌خوردند، صدایشان درنمی‌آمد؟»
واگذاری به شهرستان مشکلی ندارد
این درشرایطی است که از ابتدای مطرح‌شدن بحث واگذاری نفت مسئولان اعلام کرد، اجازه خروج از استان به مالک جدید نمی‌دهند ولی ظاهرا پای حرفشان نایستاده‌اند. حسین آل‌اسحاق، عضو کمیته واگذاری باشگاه نفت‌ می‌گوید: «در واگذاری باشگاه نفت تهران، هیچ منعی برای خروج تیم از تهران وجود ندارد و ملوان نیز اگر مبلغ بالاتری را پیشنهاد دهد، می‌تواند تیم را بخرد.» آل‌اسحاق در ادامه هرگونه لابی برای فروش امتیاز باشگاه را رد می‌کند: ‌«ما با هیچ‌کس برای خرید امتیاز باشگاه لابی نمی‌کنیم و قرار نیست براساس روابط تیم به فروش برسد.» باید منتظر ماند و دید در مزایده‌ای که روز یکشنبه پاسخش اعلام می‌شود، کدام شرکت برنده خواهد بود.


تعداد بازدید :  282