شماره ۸۵۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
خبر

واکنش دانشگاه آزاد به فیش حقوقی ۲۵‌میلیون تومانی
مدیران عضو هیأت علمی حق مدیریت می‌گیرند

ایلنا|سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به فیش حقوقی ۲۵‌میلیون تومانی یکی از مدیران این دانشگاه گفت: تمامی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها که عضو هیأت علمی هستند، علاوه بر حقوق یک عضو هیأت علمی دانشگاه، مبلغی را به‌عنوان حق سرپرستی یا مدیریت دریافت می‌کنند.
علوی فاضل درخصوص انتشار فیش حقوقی یکی از مدیران این دانشگاه در فضای مجازی گفت: کلیه پرداخت‌ها به کارکنان و اعضای هیأت علمی و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی کاملا شفاف و براساس مصوبات هیأت امنا و مقررات انجام می‌شود.
او با بیان این‌که تمامی پرداختی‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی شفاف است و در فیش حقوقی اشخاص منعکس می‌شود، گفت: انعکاس همه پرداخت‌های اشخاص در فیش حقوقی آنها نشان از انجام کار قانونی و تابع ضوابط و مقررات و شفاف در دانشگاه است. همچنین کلیه الزامات قانونی همانند پرداخت مالیات به‌طور کامل از حقوق افراد کسر و به حساب دولت واریز می‌شود.
علوی فاضل در توضیح اقلام فیش‌های حقوقی مدیران دانشگاه ادامه داد: کلیه مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها که عضو هیأت علمی هستند، علاوه بر حقوق یک عضو هیأت علمی دانشگاه، مبلغی را به‌عنوان حق سرپرستی یا مدیریت دریافت می‌کنند.
او افزود: ساعت موظفی تدریس و حضور اعضای هیأت علمی تمام‌وقت دانشگاه در حکم استخدامی آنان 32ساعت است، حال آن‌که یک مدیر اجرایی باید 44ساعت در هفته حضور داشته باشد که این مقدار یعنی 12ساعت اضافه تحت عنوان اضافه کار ثابت به حساب مدیران عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه می‌شود.
سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که مدیران این دانشگاه به ‌دلیل حجم بالای کار بیش از 44ساعت درهفته درمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند، گفت: اگر مدیری بیش از 44ساعت درهفته حضور داشته باشد،می‌تواند تا سقف 120ساعت به شرط ثبت حضور و اخذ مجوز از مقام مافوق اضافه‌کار دریافت کند. همچنین اگر مدیری به ماموریت اداری اعزام شود، بدیهی است که همانند کلیه دستگاه‌های کشور با تأیید مقام مافوق حق ماموریت دریافت خواهد کرد.
علوی فاضل با بیان این‌که ممکن است به صورت موردی مبالغی تحت عنوان مابه‌التفاوت حقوق و مزایای چندماه یا‌ سال به یک‌باره جمع شده و به‌ صورت عددی قابل توجه در فیش حقوقی مدیران درج شود، گفت: پرداخت‌های غیرمستمر و موردی همچون بازخرید سنوات و مرخصی استفاده نشده یک یا چند سال، حق‌التدریس چند ترم، حق‌الزحمه پایان‌نامه و رساله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی که بعضا مربوط به چندین ترم است، حق التحقیق بابت اجرای طرح‌های پژوهشی مصوب که چندین ماه یا‌ سال اجرای آنها به طول می‌انجامد؛ ممکن است سالی یک‌بار محاسبه و جمع شده و یک‌جا در فیش حقوقی یک‌ماه به حساب فرد واریز شود که این شبهه را ایجاد می‌کند که این مبلغ هرماه به‌عنوان حقوق مستمر به یک‌نفر پرداخت می‌شود درحالی ‌که اگر این مبلغ به تعداد ماه‌هایی که این حق‌الزحمه دریافت نشده است، تقسیم شود، مبلغ اندکی می‌شود و به هیچ عنوان اینگونه پرداخت‌ها مستمر و ماهیانه نیست.

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی:  دانش‌آموزان،‌ سال تحصیلی آتی را با طراحی لباس جدید تجربه می‌کنند
مهر| مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی از مشارکت آموزش‌وپرورش در برگزاری نمایشگاه پوشاک مدارس خبر داد و گفت: دانش‌آموزان،‌ سال تحصیلی جدید را با طراحی لباس جدید تجربه می‌کنند.
مهدی علی اکبرزاده با بیان این‌که این نمایشگاه با مدیریت دبیر کمیته مد و لباس و با مشارکت ویژه وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود، ادامه داد: یکی از بزرگترین گام‌ها در فعالیت مد و لباس علاوه بر فعالیت‌های جاری که در آموزش‌وپرورش درحال شکل‌گیری است، نمایشگاه لباس مدارس است که در آینده برگزار می‌شود. این نمایشگاه فرصتی است تا دانش‌آموزان و مربیان فرم‌ها و طراحی‌های جدید لباس را تجربه کنند. او گفت: ارتقای سطح کیفیت لباس فرم مدارس، بازنگری و مهندسی دوباره در طراحی پوشاک مدارس، اعمال سلایق، علایق و خواسته‌های دانش‌آموزان و معلمان در طراحی پوشاک مدارس ازجمله اهداف نخستین نمایشگاه مدارس است.
علی اکبرزاده توسعه فرهنگ مد و لباس اسلامی، توجه به سلایق خانواده‌ها، انجام طراحی‌های به‌روز شده و جدید، ایجاد رقابت سازنده و تاثیرگذار بین طراحان لباس، معرفی الگوهای مناسب با رده‌های سنی و جنسی دانش‌آموزان و توجه به ویژگی‌های بومی و محلی را ازجمله اهداف مشارکت آموزش‌وپرورش در برگزاری این نمایشگاه بیان کرد.


تعداد بازدید :  184