شماره ۸۵۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
روي خط خبر

بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال
سال گذشته 1500 نوجوان زیر 15‌سال مادر شدند
 شهروند| براساس آمار‌ سازمان ثبت احوال کشور‌ سال گذشته یک‌هزارو511 نوجوان کمتر از 15‌سال درکشور صاحب فرزند شدند.
براساس آمارهای اعلام‌شده ازسوی سازمان ثبت احوال کشور در‌سال گذشته یک‌هزارو511 نوجوان زیر 15‌سال مادر شدند. آنطور که آمار سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد، از این میان 834نفر از این نوجوانان ساکن مناطق شهری و 677 مورد ساکن مناطق روستایی بوده‌اند که درمجموع 429 پسر و 405 دختر در مناطق شهری و 359 پسر و 318 دختر در مناطق روستایی از مادران زیر 15‌سال متولد شده‌اند.
آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد ‌سال گذشته 96‌هزارو351 دختر 15 تا 19‌سال صاحب فرزند شدند که از این تعداد 61‌هزارو392 مورد در مناطق شهری و 34‌هزارو959 مورد در مناطق روستایی بوده‌ است. همچنین 185 نوزاد (105 دختر و 80 پسر) در مناطق شهری و 105 نوزاد (59 دختر و 46 پسر) در مناطق روستایی از مادران بیش از 49‌سال متولد شده‌اند.
از طرف دیگر آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که در‌سال 94، 37‌هزار دختر زیر 15‌سال ازدواج کرده‌اند. سازمان ثبت احوال کشور در گزارش اعلام کرده است که‌ سال گذشته 314 پسر و 37117 دختر زیر 15‌سال ازدواج کرده‌اند.
براساس آمارهای اعلام‌شده ازسوی سازمان ثبت احوال کشور در‌سال گذشته 685‌هزارو352 مورد ازدواج درکشور ثبت شده است که 562‌هزارو671 مورد در مناطق شهری و 122‌هزارو681 مورد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است. بیشترین ‌درصد ازدواج در مردان مربوط به گروه سنی 25 تا 29‌سال و در زنان 20 تا 24‌سال بوده است.
همچنین آمارهای مربوط به گروه‌های سنی ازدواج‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، در‌سال گذشته 314 پسر و 37117 دختر نوجوان کمتر از 15‌سال ازدواج و 3343 مرد و 127 زن در سنین بالای 75‌سال ازدواج کرده‌اند.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست:  میزان زباله استان‌های شمالی در زمان اوج سفر 6 برابر سرانه عادی
شهروند| میزان پسماندی که در بازه زمانی حضور گردشگران توسط شهرداری سه استان شمالی کشور جمع آوری می‌شود حدود
 5-6 برابر میزان عادی زباله است. معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در هفدهمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند، با اشاره به برخی بندهای تدوین شده در این برنامه، گفت:   ایجاد شرایط بهتر برای زیستن تنها با مشارکت تمامی ذینفعان و ذی مدخلان ازجمله مردم مقدور خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست (پام)، سعید متصدی اشاره‌ای هم به شرایط ویژه استان‌های شمالی همچون بالابودن سطح آب زیرزمینی، حجم بالای گردشگران، شرایط اقلیمی و رطوبت هوا، میزان بالای پسماند تولیدی در این سه استان داشت و اظهار کرد:   میزان پسماندی که در بازه زمانی حضور گردشگران توسط شهرداری این سه استان جمع آوری می‌شود حدود 5-6 برابر میزان عادی زباله است.
معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست حمایت از تولید کمپوست، ساماندهی موضوع گردشگری در سه استان شمالی، جمع آوری پسماندهای پراکنده و رها شده در محیط‌های شهری و روستایی را ازجمله اقدامات پیش‌بینی شده برای موضوع مدیریت پسماند در سه استان شمالی دانست.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی محیط زیست:  ماهی تیلاپیا زیستگاه تالاب شادگان را به‌ خطر انداخته است
فارس| مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی سازمان محیط‌زیست با اشاره به تهدید گونه‌های غیربومی برای زیستگاه‌های طبیعی کشور گفت: ماهی تیلاپیا یکی از این گونه‌های غیربومی است که هم‌اکنون تالاب شادگان را به خطر انداخته است.
اصغر مبارکی ادامه داد: هرگونه غیربومی که وارد محیط‌زیست کشور می‌شود، تهدیداتی را به دنبال دارد، هم‌اکنون لیست بلندبالایی از گونه‌های غیربومی داریم که متاسفانه وارد زیستگاه‌های ما شده‌اند، مانند لاک‌پشت گوشت قرمز یا ماهی قرمز، نه این‌که این‌گونه‌ها حتما از خارج وارد شده باشند، گونه‌هایی هم در داخل وجود داشتند اما در زیستگاه‌هایی که تاکنون نبوده‌اند، رهاسازی شده‌اند، مانند دریاچه نئور که یک زیستگاه خیلی خاص بود که ماهی قرمز و اردک‌ماهی در آن‌جا وجود نداشت اما الان با ورود این‌گونه‌ها کل زیستگاه به هم می‌ریزد.
او گفت: قرقاول تخم سفیدگونه دیگری است که به تازگی معرفی شده که روی زیستگاه‌های قرقاول بومی خودمان تأثیر گذاشته است. درمجموع این عامل‌های غیربومی به‌عنوان یک عامل تهدید‌کننده تنوع زیستی مطرح می‌شود، اینها به‌عنوان یک گونه غیربومی می‌آیند و پتانسیل مهاجم شدن و حذف گونه‌های بومی را دارند و منجر به اختلال در اکوسیستم می‌‌شوند.


تعداد بازدید :  128