شماره ۸۵۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

ارکستر بزرگ «داتا» پنجشنبه ۶ خردادماه، در سانس‌های ۱۸ و ۲۱ به نفع بیماران دیستورفی عضلانی تازه‌ترین کنسرت خود را در تالار رودکی تهران برگزار می‌کند.

تازه‌ترین آلبوم موسیقی رضا یزدانی، خواننده موسیقی پاپ کشورمان با عنوان «دوئل در آینه» چهارم خردادماه در بازار موسیقی
منتشر شد.

یازدهمین نشست شعر کارنامه روز پنجشنبه، ششم خرداد از ساعت 5 تا 7 عصر برگزار می‌شود.‌ رضا چایچی در این نشست گزیده‌ای از سروده‌های خود را می‌خواند و از تجربیات سه‌دهه شاعری خود با حاضران
 سخن می‌گوید.

دکتر فیروز حریرچی، چهره ماندگار و استاد زبان و ادبیات عرب دانشگاه، به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده و در کماست.

کتاب «زیر پوست قصه‌ها» نوشته سعید عقیقی که به تازگی منتشر شده است، شنبه، هشتم خرداد در خانه سینما رونمایی می‌شود.

«کریستوفر نولان» کارگردان خلاق آمریکایی که ساخت آثاری چون «شوالیه تاریکی»، «تلقین»، «ممنتو»، «پرستیژ» و «بی‌خوابی» را در کارنامه سینمایی دارد، در پروژه سینمایی جدیدش فیلمی جنگی درباره عملیات نجات معجزه‌آسای نیروهای انگلیسی و متفقین از بندر «دانکرک» فرانسه در‌ سال 1940 را مقابل دوربین می‌برد.

گروه موسیقی «پالت» روزهای هفتم و هشتم خرداد در تالار وحدت تهران تازه‌ترین کنسرت موسیقی خود را با برنامه‌ای متفاوت روی صحنه خواهد برد.

نمایشگاهی از آثار فلزی بهرام آشفته از شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ به مدت دو روز در گالری ژینوس برپا می‌شود.

ساناز بیان، نویسنده نمایشنامه «هتلی‌ها» از نگارش فیلمنامه‌ای براساس این اثر خبر داد و عنوان کرد که گروه تئاتر «قصه» به سرپرستی او قرار است دو اجرا در پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی داشته باشد.

علیرضا بهنام از انتشار کتاب «اسطوره قهرمان تنها» درباره سینمای مسعود کیمیایی و آماده‌سازی کتاب گزیده اشعار شمس لنگرودی برای چاپ خبر داد.

فیلم مستند «آتلان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مستند «سونیتا» در جشنواره فیلم «ماموت‌لیک» آمریکا روی پرده خواهد رفت.

شبکه دو سیما مجموعه پلیسی «حس سوم» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده را از روز گذشته، ۴ خردادماه در جدول پخش خود قرار داده است.

مجموعه انیمیشن «یکی بود، یکی نبود، سرزمین من ایران بود» براساس کتاب «پویایی فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» نوشته علی اکبر ولایتی در 50 قسمت 15 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی امید نجیب‌زاده و کارگردانی روانبخش صادقی در مرکز صبا تولید شد.

انیمیشن «فهرست مقدس» که به تازگی با عنوان انگلیسی «بازگشت» (The Return) در بازار فیلم کن حضور یافت و مورد استقبال گسترده قرار گرفت، قرار است به‌زودی در آمریکا اکران شود.

پروین صفری، رئیس انجمن طراحان فیلم سینمای ایران تأکید کرد که طراحی صحنه توسط کیوان مقدم در دیده شدن «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی تأثیرگذار بود.

سریال «ماجرای من و اردشیرخان» به کارگردانی اکبر زنجانپور از ششم خردادماه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

اعضای آنسامبل ذاستا در آستانه برگزاری نخستین کنسرت رسمی خود در فرهنگسرای نیاوران طی یک نشست رسانه‌‌ای به بیان دغدغه‌‌ها و انگیزه‌های خود برای تشکیل یک مجموعه موسیقایی غیردولتی پرداختند.

در نهمین جشنواره بین‌المللی کارتون لوکزامبورگ که عنوان آن «خانه من قلعه و قصر من» است و با موضوع خانه، پناهنده، مهاجرت برگزار شد، محمد حبیبی پاشا کلایی موفق شد با کسب رتبه برتر بهترین اثر کارتونی، جایزه یک‌هزار و 500 یورویی و تندیس ویژه جشنواره را به‌دست آورد.

دور سوم تور کنسرت «ناگفته» اثر حافظ ناظری که از شهر اصفهان شروع شد، 6 و 7 خردادماه به شهر ایلام خواهد رسید.


تعداد بازدید :  164