شماره ۳۸۱ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ شهريور
صفحه را ببند
بازار جهانی

دوربین ضدآب هم ساخته می‌شود
شرکت اچ‌تی‌سی سازنده گوشی‌های هوشمند برای اولین‌بار یک دوربین دیجیتال ضدآب برای استفاده‌های ورزشی عرضه کرده است. این دوربین با لنز ultra wide-angle از حسگر 16 مگاپیکسلی برخوردار است و می‌تواند به‌طور مستقیم به کلیه وسایلی که از سیستم عامل آندروید یا iOS اپل بهره می‌برند، متصل شود.

نخستین خودرو پرینتی جهان
پس از استفاده از چاپگرهای سه‌‌بعدی برای طراحی اسلحه و عروسک و ساختمان، این بار نوبت به تولید خودروهای سواری از این طریق رسیده است. خودرو که Strati نام دارد اولین خودرو جهان است که بدین‌شکل طراحی و روانه بازار شده است. تهیه این خودرو با استفاده از چاپگر سه‌بعدی تنها 45 ساعت وقت می‌برد. این خودرو ساده از نوع برقی و دونفره است. حداکثر سرعت آن حدود 65 کیلومتر در ساعت است و در صورت شارژ کامل می‌توان با این خودرو حداکثر 190 کیلومتر
سفر کرد.

شکایت کره‌ای‌ها ازهم برای خرابکاری تجاری!
مقامات شرکت سامسونگ از مسئولان قضایی در کره‌جنوبی خواسته‌اند تا در مورد خرابکاری عمدی شرکت ال‌جی قبل از برگزاری نمایشگاه فناوری IFA در آلمان تحقیق کنند. سامسونگ مدعی است ال‌جی ماشین لباسشویی پیشرفته این شرکت را به‌طور عمدی تخریب کرده و به شهرت و اعتبارش در نمایشگاه آلمان لطمه وارد کرده است.

نمایشگرهای فوق کم‌مصرف تلفن
شرکت شارپ اعلام کرده به فناوری جدیدی برای تولید نمایشگرهای فوق کم‌مصرف به منظور استفاده در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند دست یافته است. نمایشگرهایی که به این شیوه ساخته شده‌اند MEMS-IGZO نام دارند و طراحی آنها با همکاری یکی از شرکت‌های تابعه Qualcomm موسوم به Pixtronix صورت گرفته است. شارپ می‌گوید این نمایشگرها را می‌‌توان در محصولات الکترونیک بزرگتر هم مورد استفاده قرار داد و استفاده انبوه از آنها از ‌سال 2017 آغاز خواهد شد.


تعداد بازدید :  230