شماره ۸۵۵ | ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
خبرنامه

امضا ء تفاهمنامه‌ همکاری هلال‌احمر و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس  

تفاهمنامه‌ همکاری سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ثبت حماسه‌های جاودانه ایران اسلامی و حفظ آثار آن در شئون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی، تحریف یا به فراموشی سپردن میراث گران‌بهای ایثارگران، امضا شد. براساس این گزارش؛ این تفاهمنامه با حضور دکتر ناصر چرخساز، رئیس سازمان امدادونجات و شورای معاونین این سازمان و همچنین سرتیپ دوم پاسدار دکتر غلامرضا علاماتی، رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و هیأت همراه امضا شد. دکتر چرخساز در این جلسه با اشاره به لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای امدادگر، بر اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد. سرتیپ دوم پاسدار علاماتی نیز دفاع مقدس را طولانی‌ترین نبرد قرن بیستم یاد کرد و گفت: «در این مدت حتی یک وجب از خاک میهن کم نشده است و این مهم را مرهون رشادت‌ها و فداکاری‌های مردم شهیدپرور ایران هستیم.»

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر: خلوص اعضای هلال‌احمر  بی‌بدیل است
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر درمراسم معارفه سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان بیان کرد: «بیش از 150‌سال از تشکیل نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر می‌گذرد اما هر روز افراد زیادی به دلیل ارزش‌های والای انسانی حاکم بر این نهاد داوطلبانه با علاقه جذب این سازمان می‌شوند.» دکتر حبیبی که به نمایندگی از رئیس جمعیت در مراسم معارفه مهندس ولی‌پور، سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان شرکت کرده بود، ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: «امنیت و آرامش امروز ما ریشه در مقاومت جوانانی دارد که در راه استقلال وطن از جان خود گذشتند و امروز جوانان ما شهیدان را الگوی زندگی خود قرار می‌دهند، اعضای هلال‌احمر و امدادگران خالصانه در لباس خدمت درحوادث و سوانح درکنار مردم قرار می‌گیرند و موجب آرامش خاطر آنان می‌شوند.» او با تقدیر از خدمات ارزنده مدیرعامل سابق هلال‌احمر گیلان ادامه داد: «دکتر خصوصی با خدمات خالصانه خود توانست اخلاق و تکریم به همکاران را در هلال‌احمر ارتقا دهد که این مهم، یکی از اصول اساسی فعالیت مطلوب در هلال‌احمر است و جمعیت هلال‌احمر بر پایه مهربانی و اخلاق شکل گرفته است.» رئیس سازمان جوانان تصریح کرد:  «مهندس ولی‌پور از خانواده بزرگ هلال‌احمر و دارای سوابق و تجربیات ارزشمند متعددی در زمینه امدادی بوده و با توجه به پیشنهادهای متعدد علاقه‌مند به خدمت در سرزمین مادری، مردم خونگرم و میهمان‌نواز گیلان است.» او اظهار داشت: «سرپرست جدید جمعیت هلال‌احمر گیلان فردی مومن، متعهد و تحول‌گراست که با همراهی مسئولان استانی و کارکنان خدوم هلال‌احمر گیلان می‌تواند فرصتی برای ارایه خدمات بیشتر به مردم ایجاد کند.»

کتاب شعر و لوح فشرده دوستانه ویژه غنچه‌های هلال منتشر شد

کتاب شعر و لوح فشرده دوستانه، ویژه اعضای کانون غنچه‌های هلال منتشر شد. این کتاب شامل ۱۵ داستان در قالب شعر و با تصویرهای مرتبط به چاپ رسیده است. براین اساس کتاب شعر و لوح فشرده دوستانه با محوریت عروسک‌های مدد و مهربان، خواهر و برادری که در کانون غنچه‌های هلال فعالیت می‌کنند و به فکر کمک به دیگران هستند، تهیه شده است. لوح فشرده دوستانه نیز شامل ۱۵ سرود آموزشی بشردوستانه و امدادی کودکانه است که این مفاهیم را به شکلی ساده و قابل فهم برای کودکان آموزش می‌دهد. همچنین در ابتدای این کتاب، سخن رئیس سازمان جوانان خطاب به مدیران
مهدهای کودک به چاپ رسیده است. گفتنی است، کتاب دوستانه اسفندماه‌ سال گذشته منتشر شد که با درخواست استان‌ها، امسال تجدید چاپ شده است.


تعداد بازدید :  190